Reklama

Reklama

Adresát neznámý

(festivalový název)
  • Jižní Korea Soochweein boolmyung (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Film je situován do počátku sedmdesátých let na jihokorejském venkově, umně mísí venkovské reálie a podivné postavičky s politickými problémy té doby, hlavně pak s americkou okupací. Servíruje nám každodenní život vesničanů a jejich problémy, jako je šikana, domácí násilí, neopětovaná láska či obavy o vzhled, a vše nabourává přítomností jiné kultury v podobě amerických vojáků. (cubajz)

(více)

Recenze (68)

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Kim si prostě libuje v bizarnostech. Pokud si mám udělat obrázek podle jeho filmů, tak Korejci mučí, zabíjí, jedí psy a nechávají se jimi uspokojovat. Korejci si házejí do studny mrtvoly, protože voda má pak prý lepší chuť. Korejci koupou své matky a další věci. Nevím Kime, jestli budeš můj oblíbenec. ()

Ketri 

všechny recenze uživatele

No, toť vskutku kousek, který není určen mladistvým a nervově labilním divákům. Abych pravdu řekla, mně už to až tak brutální nepřišlo (tedy mimo těch scén naklepávání řízků, byť to není vidět, i ta představa je děsivá). Mám na mysli brutalitu v chování lidí k sobě navzájem. V asijských filmech je to celkem běžný jev, u kterého má evropský divák pocit, že jeho kultury se to netýká - v jeho kultuře je to nemožné - ale je to tak opravdu? Jo, jiný kraj, jiný mrav, ale ta zloba a hloupost - to je všude stejné. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Ki-duk Kim .. VI. Výtečný počin. A rozhodně nejlepší Kim Ki-duk (pozn. viděno 8 filmů ze 14). Všechny neduhy, které mi na některých už viděných filmech Ki-duk Kima vadí, se nedostavují. Ať už trapně mlčící postavy nebo nelogické a samoúčelné jednání. Jistá brutalita sice zůstala, ale její role je opodstatněná. Adresát neznámý má především skvěle propracovaný scénář. Je zasazený do počátku sedmdesátých let na jihokorejském venkově a mísí do sebe tradici venkova a politické problémy té doby. Místní postavičky žijí svůj každodenní drsný život ve stínu nedaleké americké vojenské základny, která do děje také promluví. Právě na postavách odráží mnohé tehdejší korejské traumata a nemožnost nějak je vyřešit. Přes osvěžující přítomnost černého humoru je film náležitě depresivní, tudíž přesně v takovém duchu a atmosféře, kterou mám nejradši. 90%. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Jako první Kim Ki-dukův film jsem viděl "Luk" (a potom dalších deset). "Luk" na mě tehdy hodně zapůsobil a Kim Ki-duka považoval za novou hvězdu režiserského nebe. Od té dby se můj názor na něj v podstatě nezměnil. Na rozdíl od "Luku", který je o čtyři roky starší než "Adresát" (tedy skoro stejná věková kategorie), je "Adresát" příliš přetížený symboly, symbolismu mnohdy propadá celý děj, který potom už lze chápat jenom jako jejich interakci, zbavenou jakéhokoli subjektivního motoru jednání. Je tu už symbol luku (Kim Ki-duk je asi dobrý lukostřelec), ale i symbol prostoru (letouny), zraku, zvířete, matky atd. atd. I když je i tento jeho film dobře režijně zvládnutý, zařadil bych ho až do druhé kimkiduovské třídy. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

U Kim Ki-dukových filmů mám, až na dvě výjimky, problém s hodnocením, protože ač mám rád jeho zvláštní vidění lidské psychiky, poetiku, výrazové prostředky a práci s krásou i brutalitou, vždy se najde něco, co mi při srovnání s jinými filmy brání pořádně "přihulit" u závěrečných bodíků. Tenhle snímeček je depresivní, extrémně zvláštní, postavy nemají kořeny v praktickém životě, ale v tom je jeho kouzlo, poskytuje vcelku silný zážitek, který bychom u euroamerické kinematografie hledali jen stěží. Ovšem při takové abstrakci se divák nemůže s žádnou postavou stotožnit, je dost možné že si z filmu jednoduše nic neodnese a snad nebude mít ani důvod se k němu vracet... 7/10 ()

Zajímavosti (1)

  • Všichni tři hrdinové filmu mají poraněné pravé oko. (cubajz)

Reklama

Reklama