Obsahy(1)
Abla provozuje malé pekařství v Casablance, kde žije společně s osmiletou dcerkou Wardou. Jednoho dne u jejích dveří zaklepe Samia, která se marně snaží sehnat práci a přístřeší. Osamělá žena v pokročilém stupni těhotenství těžko nalézá v konzervativní marocké společnosti zastání. I Abla napřed příkře odmítne, ale nakonec přeci jen neochotně nabídne pomocnou ruku. Mezi ženami, které jsou zvyklé bolest maskovat hrdostí, se začne rodit silné pouto. V poetických kulisách malého pekařství rozehrává Maryam Touzani v mistrně zrežírovaném debutu Adam svou neokázalou poklonu ženské síle, touze a vytrvalosti v podmínkách nesvobody a represe. (Artcam Films)
(více)Videa (5)
Recenze (9)
Křehká studie charakterů dvou žen které spojí osud, aby si vzájemně pomohli v těžších životních situacích, aby změnili negativní přístup k okolnostem, které je obklopují. Dalo by se namítat, že tato premisa mohla být součást košatějšího příběhu se zajímavější zápletku, ale je to tak psychologicky přesné a tak skvěle zahrané, že si to samo se sebou vystačí až k divákově dojetí. A to si postavy jen povídají, vnímají se a reagují na sebe. [Cannes] ()
Jestli se o nějakém filmu dá říct, že má duši, tak komorní niterné drama Adam k takovým filmům dozajista patří. Kromě samotného příběhu k tomu velkou měrou přispívají obě hlavní protagonistky, z jejichž tváří lze velice dobře vyčíst veškeré duševní pochody, které zrovna prožívají. Děj není nikterak košatý, což však v tomto případě vůbec nevadí. Jednoznačně zde totiž platí ono okřídlené rčení, že v jednoduchosti je krása. Snímek patrně osloví především ženy, jelikož pocity spojené s mateřskou láskou jsou prostě nepřenosné. (90%) ()
Zajímavý film z prostředí Maroka a malé rodinné a poctivé pekárny. První polovina filmu odsýpá a člověk se kochá a baví úžasnou kamerou. Závěr filmu naopak začne spomalovat a trošku uspávat. Za první část by si film zasloužil klidně **** , ale bohužel ten závěr byť se snaží o silné emoční cítění ve mě tyto emoce nevyvolává. Kamera v závěru je pořád úžasná, ale bohužel od tohoto momentu přestávám s postavami sdílet jejich pocity a film mě trošku ztrácí. ()
Ultimátní kompilace festivalových klišé. Dvě single ženy v arabském světě se pomalu sbližují skrze jídlo a děti. To vše snímané v neustálých detailech, protože foťák se stabilizátorem už dneska nic nestojí. V posledních 160 minutách jsem se musel jít omluvit Tarkovského Nostalgii. ()
Krásný film! Nepotřebuje moc slov, vystačí si se skvělou kamerou, vynikajícími hereckými výkony hlavních protagonistek (malá Douae je perfektní!) a jednoduchým, ale velmi silným příběhem. Na hodinu a půl se přesunete do Maroka a budete napjatě sledovat příběh dvou statečných žen bojujících se svým těžkým údělem. Film se nese v klidném, poetickém duchu, nikam nespěchá, hraje si s detaily, místy vykouzlí úsměv na tváří, jindy dojme, nic nezastírá, ale přitom nehraje přehnaně na city. Jsem moc rád, že jsem ho viděl. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (11)
- Režisérka a scenáristka Maryam Touzani doufala, že její film odstartuje změnu v marocké společnosti ve vnímání nemanželských dětí a jejich matek. (honeja)
- Režisérka Maryam Touzani začala psát scénář poté, co sama otěhotněla, a první verzi dokončila těsně před porodem. Narodil se jí syn Noam, vážně však přemýšlela dát mu jméno Adam. (honeja)
- Při natáčení scén v místnostech režisérku Maryam Touzani inspirovaly obrazy barokních malířů Caravaggia, Vermeera a Georgese de la Tour. (honeja)
Reklama