Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1645 a krvavá občanská válka končí. Ulice jsou plné raněných a král Karel je ve vězení. Členové parlamentu jsou připraveni dohodnout se s kýmkoliv, kdo má co nabídnout. Karlův syn čeká ve Francii na svůj okamžik. Největšími hrdiny jsou generál Thomas Fairfax a Oliver Cromwell, přátelé, jejichž představy o novém uspořádání Anglie se však jak se zdá, úplně rozcházejí (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (44)

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se sice historických faktů jakž takž drží, ale z postavy Olivera Cromwella se v něm stala pouhá karikatura - a to ne vinou slušně hrajícího Tima Rotha, ale patrně díky záměru tvůrců. Nejde o fyzickou podobu (jakkoliv i ta je Rothovi vzdálená), ale o pojetí Cromwella jako slabocha, který úspěchů dosahuje pouze díky fanatismu a jakoby náhodou. Vrcholem pak je bagatelizování Cromwellových vojevůdcovských kvalit na úkor Fairfaxe, přestože každý, kdo zná z anglické historie alespoň základní fakta ví že nad Skoty, stejně jako v Irsku zvítězil právě Cromwell. To ostatně snímek nepopírá, jen to jaksi elegantně přechází jako podružnou skutečnost. To že v Anglii trvala republika podstatně déle než sugeruje tento film a lord protektor zemřel jako starý muž (zde vypadá stejně jako na začátku vyprávění), jsou už jen další detaily zpochybňující celkovou důvěryhodnost "Zabijte krále". ()

m.krudenc 

všechny recenze uživatele

Výborně natočené drama podle skutečných historických událostí. Skvělé kulisy, kostýmy - až pedantickou snahou pro přesnost a historickou věrnost. Čarokrásná kamera, bezchybné herecké výkony především Tima Rotha, Dougray Scotta a Olivie Williams. Film sice nemá velkou výpravu, ale vše vyváží především důraz na akci, podbarvenou pompézní a dunivou hudbou. Srdce diváků odkojených akčními kravinami si tím však evidentně, soudě dle zdejšího nízkého hodnocení - nezískal. Mě film nadchnul a mohu ho jen doporučit. ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Občanská válka v Anglii je co do historické zajímavosti vcelku „nuda“, ale přesto slibuje jistý námětový potenciál. Ten byl sice hodnověrně adaptován na papíře, ale samotné filmové zpracování se jaksi minulo účinkem. Příliš mnoho dialogů o ničem a utahaný sled jednotlivých scén je jen o chlup zajímavější než výklad dějepisu na střední škole a to jen díky dobrým hercům, z nichž však nejvíce selhává ten s nejvíce slibným potenciálem. Až příliš málo démonický (a že by si to postava Olivera Cromwella zasloužila) Tim Roth, je smutné zklamání, které nevynahradí ani sympatický, ale po psychologické stránce příliš plochý Dougray Scott. Nuda a šeď, kterou na nás pan režisér chrlil od první minuty (a kterou jsem omlouval nízkým rozpočtem), se však nedala vydržet a po hodině jsem sahal na ovladači po tlačítku OFF. Stejně z hodin dějepisu vím, jak to skončí ()

marťan 

všechny recenze uživatele

Až do svých třiceti let musel čekat Karel Stuart, syn popraveného krále, než mohl jako Karel II. usednout na anglický trůn. Víc než deset let žil ve vyhnanství. Země je rozvrácená občanskou válkou, lidé unaveni vládou puritánů, a tak se nakonec všichni rádi vrací ke staré, dobré monarchii. Parlament, který se už nikdy nechtěl vzdát pravomocí, získaných za deset let republiky, se spokojuje s tím, že na trůn usedne protestantský král. Spolkne dokonce i to, že se jeho manželkou stane katolická, španělská princezna Kateřina. Ani Karel, ani jeho rádcové však netuší, že tahle volba, i když podložená velikým Kateřininým věnem, nebude pro krále a jeho zemi tím správným a šťastným řešením, protože hlavní cíl tohoto spojení – zplození zákonného dědice - se zdá být problémem. Přitom o králově schopnosti plodit děti nemůže být naprosto nic zpochybněno - jak dokazuje stále vzrůstající počet jeho levobočků ... ()

Kroupa 

všechny recenze uživatele

Jako milovník ostrovní historie nemohu než tenhle snímek vynášet do nebe. Přestože anglická revoluce není po hříchu často využívaným námětem, na rozdíl od té francouzské, byla bojována za dosažení obdobných cílů s jen trochu odlišným koncem. Konflikt mezi Lockovou teorií suverenity lidu a tradiční vírou v božské posvěcení panovníka (king can do no wrong) je excelentně ztvárněn Everettem a Rothem, který zde hrál nejspíš životní roli - Cromwell v jeho podání odpovídá mojí představě, ba je ještě lepší. Vylíčení komplikovaných poiltických souvislostí považuji za jedno z nejlepších, jaké jsem na plátně viděl, jako by dějiny samy ožily před očima diváka. Snad jediné, co bych v této věci filmu vytkl, je celkem zásadní dichotomie mezi chrabrým a morálním Fairfaxem a mocichtivým intrikánem Cromwellem. Za tu dobu, co sleduju tyhle stránky, je tenhle film podle mě druhý nejvíce podceněný (a že se zde setkávám spíš s opačným problémem). ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama