Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva kriminálníci mají v plánu vyloupit klenotnictví na Václavském náměstí. Jejich promyšlená akce se však zkomplikuje střelbou a společně s řidičem Burianem (Z. Kryzánek) prchají. S ním se poté lupiči rozdělí a přesednou do jiného vozu, který byl záměrně poškozen. Neovladatelné auto se zřítí ze svahu a z lupičů přežije pouze jeden (J. Tříska). Toho také policie dopadne v nedaleké chatě. V jednu chvíli s ním však je pouze kriminalista Málek (S. Matyáš) a po pokusu přemoci policistu je lupič nešťastně zastřelen vlastní zbraní. Málek z toho má značné problémy, neboť bez tohoto svědka nemůžou kriminalisté potvrdit, zdali nebyl komplicem kriminálníků také klenotník Litera (J. Adamíra). K této domněnce je vede fakt, že se odehrálo až příliš mnoho podezřelých náhod, které zlodějům usnadnily krádež. Hospitalizovaný Litera se pak skutečně v noci vytratí z nemocnice, aby si vyzvedl z tajné skrýše ukradené klenoty. Případ se později dostává k soudu, ale pro nedostatek důkazů nemůže nikdo nic klenotníkovi dokázat a jediným odsouzeným je Burian. Uplynou čtyři roky a po propuštění Burian navštíví Literu, od něhož žádá svůj podíl. Ten mu však tvrdí, že když dorazil ke skrýši, klenoty již byly pryč. Litera poté náhodou narazí na Málka, který se nyní živí jako taxikář. Toto setkání v bývalém policistovi znovu probudí touhu se do případu vložit a klenoty nalézt… (Česká televize)

(více)

Zajímavosti (10)

  • Z exotických automobilových značek své doby lze spatřit: Mercedes-Benz 220 SE z roku 1964, NSU Prinz 1000 z roku 1964, sanita IMV 1000 z roku 1965, Fiat 500 D Giardiniera z roku 1962, Hillman Minx Series IIIb z roku 1960, Simca Aronde P60 Elysée z roku 1960, Škoda 706 RTO KAR a závodní motorka Jawa Twin 438cc z roku 1966. (sator)
  • Litera (Jiří Adamíra) má doma gramorádio Tesla 1001A „Dirigent“ z let 1956–1957. (sator)
  • Lokomotiva, která zachytí číšníka Pepiho (Vladimír Menšík) v závěru filmu, je lokomotiva T 435.099 (dnešní označení 720.099-1), přezdívaná Hektor nebo Herkules. (alanwilder)
  • Když František Šťastný říká Málkovi, že pojede do Irska, myslí tím zřejmě, že se zúčastní Grand Prix v Ulsteru. Ve filmu skončil na chirurgii se střelným zraněním, ve skutečnosti skončil v Ulsteru na 3. místě ve třídě 500cc. (Gray)
  • Scény z motocyklových závodů byly natočeny během brněnské Grand Prix v roce 1966, kde ve třídách 250cc, 350cc a 500cc zvítězil britský jezdec Mike "the bike" Hailwood, který je i ve filmu k vidění na stupních vítězů. Mike Hailwood byl devítinásobný mistr světa silničních motocyklů v několika třídách a pozdější pilot formule 1 – např. v týmech Surtees a McLaren. (Gray)
  • Asi nejúspěšnější československý motocyklový závodník František Šťastný hraje ve filmu sám sebe. Nikdy se nestal mistrem světa, ale v roce 1961 jako tovární jezdec Jawy skončil v mistrovství světa ve třídě do 350cc druhý, třetí byl pro zajímavost Gustav Havel také na Jawě. (Gray)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy, Kladna a Brna. (dyfur)

Související novinky

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama