Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva kriminálníci mají v plánu vyloupit klenotnictví na Václavském náměstí. Jejich promyšlená akce se však zkomplikuje střelbou a společně s řidičem Burianem (Z. Kryzánek) prchají. S ním se poté lupiči rozdělí a přesednou do jiného vozu, který byl záměrně poškozen. Neovladatelné auto se zřítí ze svahu a z lupičů přežije pouze jeden (J. Tříska). Toho také policie dopadne v nedaleké chatě. V jednu chvíli s ním však je pouze kriminalista Málek (S. Matyáš) a po pokusu přemoci policistu je lupič nešťastně zastřelen vlastní zbraní. Málek z toho má značné problémy, neboť bez tohoto svědka nemůžou kriminalisté potvrdit, zdali nebyl komplicem kriminálníků také klenotník Litera (J. Adamíra). K této domněnce je vede fakt, že se odehrálo až příliš mnoho podezřelých náhod, které zlodějům usnadnily krádež. Hospitalizovaný Litera se pak skutečně v noci vytratí z nemocnice, aby si vyzvedl z tajné skrýše ukradené klenoty. Případ se později dostává k soudu, ale pro nedostatek důkazů nemůže nikdo nic klenotníkovi dokázat a jediným odsouzeným je Burian. Uplynou čtyři roky a po propuštění Burian navštíví Literu, od něhož žádá svůj podíl. Ten mu však tvrdí, že když dorazil ke skrýši, klenoty již byly pryč. Litera poté náhodou narazí na Málka, který se nyní živí jako taxikář. Toto setkání v bývalém policistovi znovu probudí touhu se do případu vložit a klenoty nalézt… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Lupes 

všechny recenze uživatele

Řemeslně velmi dobře provedené dílo, dobrý střih, spád děje, herecké výkony, hudba... Uvěřitelné jsou i motivy jednání jednotlivých postav, scénář nemá logické díry. Tak proč jen ***? Chybí tomu moment překvapení, napětí, ztotožnění s hlavním hrdinou... Nestačí ani plus za ojediněle kritický pohled na fungování komunistické policie (1967) či otevřený konec (a tedy i absenci happyendu na závěr - závěrečného soudružského přijetí věrného soudruha jsem se bál zbytečně). ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Býval jsem vcelku přesvědčený, že jedním z negativních rysů české kinematografie je neschopnost našich herců hrát civilně,  scenáristů psát civilní scénáře a režiséru vést herce k civilnímu projevu a možná i díky tomu se v našich končinách nikdy moc nedařilo akčním snímkům či hororům, kde vlastní herecký projev nemusí nutně hrát prim. Na druhou stranu jsem těch českých, potažmo československých, filmů zase tolik neviděl, abych toto své přesvědčení mohl opřít o velkou zkušenost. Hra bez pravidel, na níž jsem dostal doporučení od československou kinematografií mnohem více "poznamenaného" Willyho Kufalta, byla pro mě pak vzhledem k výše uvedenému  obrovským překvapením. Já koukal na českou kriminálku, kde se neřešily vzájemné vztahy zločinců, kriminalistů, jejich rodinná pouta  ani společenské neduhy, nic takového. Přede mnou se odvíjel křišťálově čistý kriminální příběh bez těchto nadbytečných příměsí s báječně CIVILNĚ zahranými postavami,  a to s takovými hereckými esy jakými bezesporu jsou pan Matyáš, Menšík či Adamíra a nesmím zapomenout ani na Zdeňka Kryzánka v jeho řekněme až tradiční roli padoucha. Že někdy řeknu o českém filmu, že to byla nemilosrdná jízda, bych si nikdy dřív nepomyslel.  Nemilosrdná pětihvězdičková  jízda a díky za tip, Willy! ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle je klasika, super detektivka z konce šedesátek o lupu v klenotnictví. Spokojenost! Prima herci (zbožňuji Adamíru a mám rád i Matyáše), super byl i Menšík a hlavně arcilotr Krizánek. Jako bonus pár akčních scén a honička tisícovky s carevnou ! :-). Policie se tu omezuje na kriminalisty a film není nijak tendenčně zabarven ideologií. Dávám za 4 diamanty ! * * * * ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Tohle je tvrdá gangsterka po "socialisticku". Loupež klenotů, které si sice člověk mohl tenkrát schovat na půdu, jelikož by je nikde neprodal, ale dobře vymyšlená, dotažená, jen drobná chybička se vloudí, ale tu policista naštěstí udělá taky. Dojde ke smrti chyceného pachatele, ztrátě důležitého svědka a policajt ztratí práci. Jde ale o čest, a tak se po letech na vlastní pěst pustí do šetření znovu. A my diváci nevíme, jestli mu nakonec taky třeba nejde jen o ty prachy. Přijde střílení, vraždění, loupení a honičky v autě. Vše samozřejmě v možnostech tehdejší Prahy a vzkvétajícího národního hospodářství. 80% ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Oproti jiným detektivkám tohle bylo takové neslané nemastné. Pachatelé byli známi předem, dva zahynuli hned na začátku filmu, třetí byl zatčen a odseděl si čtyři roky, mezitím kriminalista Málek byl vyhozen od policie a jezdil s taxíkem. Když pak zjistil, že je ten strarý kriminálník venku, rozhodl se nevyjasněný případ krádeže klenotů vyšetřit na vlastní triko po vzoru Belmonda, jenže Matyáš není Belmondo, a tak se mezi těmi lumpy tak zamotal, že z toho měl málem smrt, kdyby ho náhodně nezachránil bývalý kamarád od VB. A Franta Šťastný si zahrál taky akčního hrdinu, třebaže sám sebe, a byl těžce zraněn... Ten nbyl na celém podprůměrném filmu nejtrapnější. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (10)

  • Litera (Jiří Adamíra) má doma gramorádio Tesla 1001A „Dirigent“ z let 1956–1957. (sator)
  • Když Litera (Jiří Adamíra) diskutuje v autě s Burianem (Zdeněk Kryzánek) na parkovišti před stadionem, jsou kolem nich zaparkovaná vozidla tak, že by Litera nemohl hned odjet. (Fenk)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy, Kladna a Brna. (dyfur)

Související novinky

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama