Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Emma Woodhouseová (Anya Taylor-Joy) je hezká, chytrá, bohatá a na svou dobu notně emancipovaná. Navíc disponuje velmi zvláštním talentem, schopností svádět dohromady jedince opačného pohlaví a dopravovat je až před oltář. Tedy alespoň si to o sobě začne myslet, když několika mistrovskými tahy provdá svou vychovatelku za bohatého vdovce. Jejím dalším projektem se stane plánované spojení mladičké a naivní Harriet s místním farářem. Přestože Emmin otec (Bill Nighy) ji varuje, aby si nezahrávala, a její přítel z dětství George Knightley se jí snaží vysvětlit, že lásce se poručit nedá, dohazovačka Emma tlačí Harriet do sňatku s knězem silou umanutého Amora. Vše bohužel skončí nezdarem, katastrofou a spoustou prolitých slz, citovým uragánem, v jehož epicentru se ocitne právě Emma, které nezdar rozmetá všechny životní jistoty. Až potom pochopí, že toho pravého si každý musí najít sám a že to hledání paradoxně nemusí být až tak těžké, protože někdy ho můžete mít celý život přímo před očima. Jen nesmíte být slepí. (Cinemart)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (133)

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Emma. je klasická kostýmní romantická taškařice, ovšem tentokrát zpracovaná snad ještě odlehčenějším způsobem, než bývá zvykem, což se projevilo především větším počtem pokusů o navození komických situací a ,,praštěnějších´´ postav na place, no a právě tento přístup má pak zásadním způsobem pro film ve výsledku jak pozitivní, tak negativní přínos. Na jednu stranu totiž díky tomu Emma. sice působí svěžejším a ne až tak chladným dojmem, na druhou stranu je ovšem problém, že většina oněch pokusů zároveň příliš nefunguje, i když ale abych tvůrcům nekřivdil až tak moc, tak dva, tři momenty lze za poměrně úsměvné označit a navíc opravdu jen málo kdy sklouznou k nějakým vyloženým trapnostem, což musím také jistě důrazně ocenit. Zápletka jinak působí docela dobře, i když je samozřejmě dost tuctová a předvídatelná, každopádně ale určitě chtěla mnohem více prostřihat, jelikož doplácí na spoustou nudných a zcela zbytečných pasáží, a tím pádem je pak narušen i její spád, navozuje výkyvy zábavnosti a nebezpečně tím tak laškuje s diváckou pozorností. Výrazné téma tu jinak pro mě představuje casting, kdy hlavně dámské osazenstvo ve mně budilo jen pocity hnusu a odpudivosti, jelikož ani na jednu z hereček nebyl vážně ani trochu příjemný pohled, a to včetně té ústřední, v podání Anyi Taylor-Joy, naštěstí pánské osazenstvo to v tomto ohledu dost zachraňuje, jelikož se vesměs jedná o výrazné týpky, a překvapivě mě navíc pobavil svými veselými výstupy Josh O´Connor, který se tu po většinu doby pořád jen retardovaně gebí a působí díky tomu fakt vtipně. Při hodnocení se tak rozhoduji mezi dvěma a třemi*, nakonec se ale tedy přikloním k tomu menšímu počtu *, o čemž rozhodlo především opravdu až přehnaně afektované chování většiny postav, respektive jejich hereckých představitelů, což možná k těmto typům filmů i patří, mě to zde nicméně připadlo už skutečně až nesnesitelné. Každopádně kdo má ale pro podobné podívané slabost, tak tímto filmem jistě neprohloupí. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Neviem, či nejaký fenomén ide viac mimo mňa ako Jane Austen. Chápem, na čom to má celé fungovať, ale akosi sa ten humor ku mne nedostáva. Navyše casting je s výnimkou Anya Taylor-Joy pozliepaný buď z hercov, ktorí nič nehrajú (Bill Nighy), alebo z druhej netflixovskej ligy. Kostýmy boli pekné, ale atmosféra dedinky pomerne vyľudnená. ()

Reklama

blackJag 

všechny recenze uživatele

"JE LEPŠÍ ROZUM POSTRÁDAT NEŽ HO ZNEUŽÍVAT JAKO VY." Nebyl jsem nějak naladěný, tak jsem v začátku trošku plaval, jedno jméno za druhým, kdo s kým nebo jak, ale nakonec si to sedlo a zážitek vyloženě příjemný. Jiná adaptace z nedávné doby Austenové, PÝCHA A PŘEDSUDEK od Wrighta, sice nepřekonána (jakože opravdu ani omylem), přesto spokojenost, s hereckým obsazení (Nighy hraje v podstatě pořád to stejné, ale já toho staříka zkrátka žeru!), výpravou i určitou čiperností narace. 70% ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Emma” (slečna) Woodhouse je frekventovanou dohadzovačkou sobášov, a pritom svoj vlastný vzťah absolútne nerieši, akoby aj mohla, keď neustále býva zamestnávaná vybavovaním zoznamiek, a tak tým pádom vznikajú aj pomerne časté nedorozumenia takéhoto druhu: „(Harriet Smith) Ja som si po celý čas myslela, že pán Elton ide po mne, a ten darebák namiesto toho, flirtoval s Vami” ! Koľkokrát i Emma priloží ruku k dielu, čím neumýselne prikladá benzín do ohňa, trebárs s Robertom Martinom to pokafrala, ako sa len pokafrať dalo, no treba podotknúť, že koná i "včasné" nápravy ! A vskutku je veľmi úsmevné sledovať všetky rozpaky okolo postáv, vďaka čomu má snímok svižné tempo, že sa odďaľuje to, k čomu sa speje od samého začiatku, kedy si počas horlivého sledovania nemôžete byť nikdy istí, ako sa línia udalostí bude vyvíjať, i keď jestvuje šanca - všímať si menšie náznaky, ktoré s nami (divákmi) vkusne koketujú ! _ Je to príliš snobské, predstaviteľka Emmy, Anya Taylor-Joy, vystriedala neuveriteľné množstvo pestrofarebných garderób, ba ani som nemal šancu ich všetky porátať, kostýmová dizajnérka - Alexandra Byrne, sa naozaj »vyznamenala« , aký skrýva potenciál ? Je to i výpravné, človek sa popritom akosi nenudí, ale mne osobne to prišlo, ako nasilu, chcené, vypočítavé... Anyu mám rád, no nesadla mi vo svojom parte. Na jedno pozretie - bohato stačí ! Jesenná Autumn de Wilde je asi oveľa väčšia fotografka, než režisérka ?! Extravagantný počin s finálnou bodkou. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Zprvu jsem byla zaskočená čímsi, co jsem považovala za vyumělkovanost a vykonstruovanost/šustění papírem, ale zároveň jsem ihned po skončení filmu měla nutkání vidět ho znova, a potom znova, a potom znova, a nakonec jsem se ho naučila ocenit skrz naskrz, stylizaci a všechno, a dalo by se říct, že se zařadil mezi mé oblíbené. Například šla podívat se na kupu dalších adaptací, abych je mohla porovnat a popřemýšlet si nad smyslem života a tak. Určitě je na Emmě. vidět, že je Autumn de Wilde (módní) fotografka, a tahle optika její austenovskou vizi odlišuje od většiny všech ostatních adaptací, nejen Emmy, ale tohohle literárního proudu. Je to quirky, ale zároveň se jí daří udržovat pocit, že je to "historický" příběh. Postavy se nechovají tak moderně, že by to historické zasazení přestalo dávat smysl. (Jako příklad filmu, který tohle absolutně nezvládá, uvádím The King's Man. Ten jeho tvůrci cíleně zasadili do minulosti, ale všechno od jazyka, chování postav, možností cestování a vůbec všeho je pořád moderní/současné jak bič a děsně mě do dráždilo.) A když tento (pro mě zásadní) pocit funguje, může si autorka už jen dál získávat další a další plusové body se super prací s vedlejšími postavami, spoustou detailů na pozadí, "netypickým" soundtrackem, rozdělováním na kapitoly a zkrátka všeobecným výbuchem kreativity. Mini výtku bých měla k tomu, že všechno oblečení ve filmu vypadá, jako by ho nikdy předtím nikdo nenosil, což je taková moje pet peeve, ale zase jak moje sestra podotkla, Emma je bohatější než Lizzie Bennett, takže nemusí vypadat tak dodrbaně jako Keira v Pýše. Když jsem šla prozkoumat, jak se to všechno odehrává v knize, abych si udělala obrázek o tom, jak moc je film věrný předobrazu, tak jsem zapomněla přemítat nad tím, jak dobře byl příběh transformován do nového média, jak nosné jsou vztahy mezi postavami a jak přesné jsou výkony hereckých představitelů, a hlavně jsem se zasekla na tom, že Mr. Knightley má být o 16 let starší než Emma. Říkala jsem si, že této dynamice mezi postavami určitě neprospělo obsazení tak mladého herce, a následně jsem zjistila, že Johnny Flynn mladistvě jenom vypadá a že je ve skutečnosti o 13 let starší než Anya, což mě trochu šokovalo, a následně jsem zjistila, že je to ve skutečnosti muzikant a že existuje film, kde hraje Davida Bowieho, a že to musím nutně vidět. Potom jsem taky zjistila, že už jsem se v myšlenkách přesunula daleko od původního tématu, a tak jsem raději přemýšlela, proč má ten film tady i na IMDB tak nízké hodnocení, když má, alespoň co tak vím a usuzuji podle sebe, docela cult following. Možná je to tím, že ne každému se chce odhazovat trylky lopatou, aby se dostal k jádru věci.  Jo a ještě P.S.: Tanya Reynolds je absolutně skvělá. P.P.S.: Děkuji režisérce za to, že tak mistrovsky představuje zranitelného muže. (29.7.2022) ()

Galerie (49)

Zajímavosti (6)

  • Film byl natočen podle stejnojmenné knižní předlohy od Jane Austen. (SONY_)
  • Název filmu má nezvykle na konci tečku. Podle režiséra to má symbolizovat, že se jedná o „dobový“ kousek, který je zasazen do své éry. (TaNya_)
  • Všechna zpívaná vystoupení ve filmu jsou skutečná a účinkujícími byli opravdu herci. (TaNya_)

Související novinky

Šarlatán má 10 nominací na polské Orly

Šarlatán má 10 nominací na polské Orly

24.04.2021

Polská filmová akademie zveřejnila kompletní seznam nominací pro Polské filmové ceny - Orly v rámci jejich 31. ročníku. Akademici letos vybírali ze seznamu celkem 130 děl, z čehož bylo 31… (více)

Reklama

Reklama