VOD (7)
Obsahy(1)
Miles Morales, který je nyní na plný úvazek dobrým sousedem Spider-Manem v Brooklynu, se znovu setkává s Gwen Stacyovou, se kterou se vydá na zběsilou jízdu Mnohovesmírem, v němž se setká s novou partou Pavoučích hrdinů, kteří brání samotnou podstatu paralelních světů. Když se však mezi Pavoučími hrdiny objeví rozpor, jak se vypořádat s novým nebezpečím, Miles zjistí, že bude muset přehodnotit, co pro něj znamená být hrdinou, aby zachránil ty, které na světě miluje nejvíc. (Falcon)
(více)Videa (6)
Recenze (500)
Pro mladší generaci naprosto ideální. Má to spoustu barviček, tunu odkazů a neustále se něco děje (tzn. že se bez přestání žvaní bez ohledu na situaci – kolikrát jsem nahlas hrdiny vyzýval, ať konečně sklapnou, až tak otravné to bylo; jak někdo správně poznamenal, je to tzv. stylový průjem). Osobně mi při sledování vadila neustálá roztěkanost, zdlouhavá stopáž a absence jakéhokoliv napětí. Krom toho mi žádná postava nepadla do oka. Já se úplně spokojím s Raimiho prvníma dvěma Spider-Many. ()
Prvé dve tretiny sú úplne fenomenálne a minimálne po vizuálnej stránke pravdepodobne vrchol animovaného filmu. Tretie dejstvo to ale zásadne ťahá dole. Zápletka o "kanóne" je žvást, námet o multiverzoch po všetkých MCU a DCEU i samotnom prvom animovanom Spider-Manovi, je, zdá sa, pomerne vyčerpaný (samotný Spider-Man lepšie funguje, keď sa rozoberá jeho vzťah s rodičmi, Gwen a čo to obnáša byť hrdinom, než v spektakulárnom príbehu lomcujúcom multiverzom). No vrchol je donekonečna naťahovaná posledná dvadsaťminútkovka spejúca do neodvratného otvoreného konca. ()
První Spiderverse jsem viděl několikrát a počítám, že i na dvojku si někdy v budoucnu udělám čas a ne jednou. Teď jsem z ní ale trošku vyšťavený. Druhý animovaný Spider-Man je super a po audiovizuální stránce ještě nápaditější, hravější a divočejší a nebojí se míchat dohromady různé styly. Dobře pracuje s hudbou a zkrátka se na něj skvěle kouká. Navíc perfektně funguje v momentech, kdy zpomalí a řeší se romantika, drama a emoce. Těm postavám prostě budete přát happy end, i když je od začátku evidentní, že cesta k němu bude hodně trnitá. Jenže přeci jenom mám s Napříč paralelními světy jeden problém. Je to občas divoké až příliš. Už první souboj se záporákem Spotem na mě působil trochu zmateně a přespříliš rychle a to samé vlastně platí o všech akčních sekvencích, které jsou větší a děje se v nich opravdu strašně moc věcí. A já měl prostě problém to trošku stíhat. Už u prvního filmu jsem měl pocit, že závěrečná bitka by potřebovala trošku volnější tempo, abych si ji se vším všudy užil, tady se však šlape na plyn ještě o trochu víc (je to sequelové pravidlo, takže se to dalo čekat) a já jsem po každé větší akci jen stihl vydechnout, říct si, že to vypadalo super, ale zároveň jsem si musel přiznat, že mi asi spousta zajímavých věcí utekla. A trošku mě to mrzí, protože bych si ten film rád užil na maximum hned napoprvé a nepřemýšlel u nejdivočejších scén, že bych možná raději listoval artbookem svým vlastním tempem, než se koukal na film, který je občas prostě šílená divočina. Na můj vkus trošku moc. Po druhém zhlédnutí snad budu mít jasno, jestli je nový Spidey skvělý, nebo „jen“ zatraceně dobrý. EDIT: Tak jsem byl podruhé a věděl, na co se víc soustředit a užil si to o hvězdičku víc. ()
"Everyone keeps telling me how my story is supposed to go. Nah, I'ma do my own thing." ____________ More like Spider-námrd: Napříč fanouškovskými orgasmy.... Jde totiž o impozantní meta-film, který ambiciózně a [zcela beze srandy] naprosto vizionářsky bourá všechny myslitelný i nemyslitelný hranice toho, co dokáže animace a film jakožto umělecké médium nabídnout, že to fakt ani možný není. Tvůrci se doslova posrali v kině a předvádí ten nejúchvatnější pestrobarevný ohňostroj, jaký kdy lidské oko spatřilo – ohňostroj, na který jen tak nezapomenete, a který je tak moc extrémně insane, až divákovi fakt hlava nebere, jak se tenhle monumentální audiovizuální milník vůbec podařilo vytvořit. Krom toho že Across the Spider-verse sofistikovaně kloubí a nápaditě ohýbá trans-mediální reálie, fikční nuance a poetiku Spider-manovské mytologie napříč komiksy, filmy, seriály a hrami [geekovské pomrknutí na Lego, Spectacular Spider-mana, Tobeyho a Andrewa neskutečně potěšilo; Miguel O'Hara vzbuzuje neuvěřitelný respekt; no a Spider-Punk rules!], a taky naprosto geniálně využívá a důmyslně překrucuje koncept multiversa skrze stěžejní příběhové motivy [finální cliff-hanger, v němž Miles střetne své druhé zlé já, mi odjebal dekel jako málokterý plot-twist napříč filmovou historií], jde v neposlední řadě o ultimátní, zcela přelomovou a doposud neviděnou revoluční tapisérii umělecké invence a neuvěřitelně pestré palety nespoutaný kreativity, post-moderně kombinující 3D animaci s klasickou 2D kreslenou animací, stop-motion, ale i live-action hranými pasážemi (!) – na první pohled tak jde o malý krok pro filmový průmysl, na pohled druhý jde však o velký skok pro animované řemeslo. Nic nechybí, nic nepřebývá, všech pavučinek je tu tak akorát.... Jasně, je trošku náročný se v tom celým multivesmírným bordelu, společně s radikálně dynamickým vyprávěním, nepolevujícím tempem a neskutečně hektickou střihovou skladbou [mnohdy využívající fragmentaci mizanscény skrze autentické komiksové rámečky], vůbec vyznat – ovšem to není vůbec na škodu, ba právě naopak, a divák tak nemá jakoukoliv šanci nechat v té intenzivní záplavě adrenalinové akce a pohlcující kompozici barev své smysly byť na chvíli oddechnout. A samozřejmě by kdekdo mohl remcat, že jde o pouhou expozici potažmo prolog k něčemu většímu - ale do pavoučí prdele, takhle přece epický příběhy odjakživa fungovaly, fungují, a i fungovat budou.... Všechna ta spektakulární exploze nápadů a esteticky překrásných vizuálních orgií je však jen pouhá pomyslná dekorace na hlavním nosném pilíři, jímž je onen neskutečně lidský, osudový a emotivní příběh o významu hrdinství – poněvadž jestliže Into the Spider-verse bylo o vůli nikdy se NEVZDÁT a STÁT se hrdinou, tak Across the Spider-verse je o vůli VZDÁT se toho co milujeme, aby jsme mohli BÝT hrdinou.... Across the Spider-verse tak v konkluzi netvoří nejenom plnohodnotné pokračování dnes již kultovního oscarového animáku či další komiksový spektákl marvelovského repertoáru se vším všudy, ale i totální audiovizuální přepal kterej nemá sebemenší obdoby, famózní fan-servis, dechberoucí zážitek, a hotovej cinefilní námrd, o kterým se nikomu ani v těch nejdivočejších vlhkých snech nesnilo – natožpak těm věrným fanouškům, kteří v dětství každou sobotu ráno po teleshoppingu s Horstem Fuchsem sledovali animovaná dobrodružství Pavoučího muže. Tenhle film je doopravdy neocenitelný klenot, kinematografický triumf, a živoucím důkazem toho, že umělecky hodnotné, nekonvenční a progresivní snímky oslavující tvůrčí svobodu [a co prostě mají srdíčko] nemají oproti zástupu korporátních filmů a rychlokvaškových studiových prefabrikátů jakoukoliv konkurenci. Já už prostě nemám slov a už se teď nemůžu dočkat, do jakých koutů arachno-humanoidního poly-vesmíru dobrej soused Spidey zavítá příště. Společně s No Way Home a dvojkou Raimiho trilogie tak Across the Spider-verse tvoří absolutní a těžce překonatelný etalon Pavoučích, ne-li rovnou komiksových či blockbusterových filmů, který ukazuje sílu komiksu ne jakožto brakových omalovánek pro děti, ale jakožto umělecky hodnotného eskapistického média pro všechny generace. Co dodat? Fascinující a naprosto přelomový veledílo, který naprosto přepisuje pravidla toho, jak lze vyprávět (audiovizuální) příběhy. Soundtrack fenomenální.... VERDIKT: peak of cinema; gamechanger animovaný tvorby; (re)definice pořekadla every frame a painting; esence všeho co miluju na komiksových filmech. 10 pavouků z 10 🕷🕸 Stan Lee by byl pyšnej ❤️💙 .... PS: dávejte bacha, kam hážete bagel ;))) () (méně) (více)
Vizuálně je to přinejmenším stejná pecka jako první díl. A opět to vypadá, že množství drobných obrazových fórků vyžaduje k odhalení více než jedno shlédnutí. Jenže, proč na film koukat znovu? Vždyť ho většinu zabírají neinvenční dialogové scény mezi Milesem či Gwen a rodiči. A ani po 140 minutách film nemá konec. Jsem zřejmě jeden z mála, co nemusí seriály. Bohužel, za pár let už zřejmě nebude nic jiného ani v kinech... ()
Galerie (58)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (31)
- Miles Morales a Spider-Punk majú ako jediní odlišnú animáciu v počte snímkov. Miles Morales je jediný animovaný každú druhú snímku. Spider-Punk je animovaný každú tretiu. Ostatné postavy sú animované každú snímku. (ashtarsk)
- Kromě mnoha dalších Spider-Manů se ve filmu objeví i jeho varianta pod jménem Sun-Spider. Tato varianta, která je od pasu dolů paralyzovaná a při pohybu používá vozík nebo berle, byla vytvořena fanouškem. (PlaCzech)
- Když se flek podívá do jedné z dimenzí, objeví se v dimenzi Venoma v podání Toma Hardyho, konkrétně se dostane do obchodu paní, která Venoma dobře zná. (SpiderBoy)
Reklama