Reklama

Reklama

Dan OBannon - spoluautor filmu Vetřelec, Total Recall a Životní síla ve svém režijním debutu ještě stupňuje míru hrůzy a přináší "stylově natočený... morbidní film" (Roger Ebert, Chicago Sun-Times)! Clu Gulager (Tapeheads), James Karen (Mulholland Drive), Don Calfa (Necronomicon) a Thom Mathews (Peacemaker) se představují v hlavních rolích filmu, který je plný strašidelných scén, úchvatných vizuálních efektů a stále narůstajícího napětí! Zaměstnanci skladu s lékařským materiálem nešťastnou náhodou oživili mrtvolu. Jejich pokusy ji znovu "zabít" končí neúspěchem. Mrtvola žije i po rozřezání na kousky a její chuť na "živé mozky" jenom roste. Nakonec se jim podaří hýbající se části těla spálit, ale popel se rozptýlí po blízkém hřbitově a z hrobů jako na povel vylézají další masožraví zombie! (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (279)

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Oldschoolovka každým záběrem, zleva do prava, zprava do leva, z hora dolů a z dola nahoru!! Nehorázná kravina, která ale baví, gumový panáci alias oživlé mrtvoly, bo herci z bílým makeupem :-)). Jediná dobrá mrtvola je dole ve sklepě, co vylezla s barelu. Černoch překvapivě neumírá poslední, zato nahatá krasotinka jedna z prvních, aby si následně mohla pochutnat na nějakém tom policistovi. Finálové embargo, vrtulník a konečná mina! Všecko špatně, černota, syrovost, smrt všem a celé to nádherně zdobí kytarové rify, nebo diskoškové dupy 80tek! Tohle je dobrá komedie, ale dobrá je za 3 :) ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Opravdu blbá slátanina, která těží z Romera a jeho úspěchů. Co se mě týká, největší chybou je doslova nesmrtelnost všech zombií a taky to, že si za a) udržely intelekt a za b) jsou ukecaný jak ženská na pavlači. Romero se dokázal vyhnout trapným scénám, scénám čistě pro efekt, hloupým vtipům a dokázal do svého díla kromě pitomých žvástů vložit i ducha. Návrat oživlých mrtvol je ale jen bezduchá hloupost, která se pokouší lacinými fórky a zbytečně přemrštěnými jednáními hladových mrtvých (i přemrštěným vzhledem) vyrejžovat trochu peněz. Přeci jen mám radši, když je toto téma bráno vážně a bez zbytečných přehnaných nechutností. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

"Return of the Living Dead". Skvelá vec. Výborný horror. Jeden z mojich najobľúbenejších zombie titulov. Oproti filmom kráľa tohto žánru George A. Romera, ktoré tiež zbožňujem, je to viacej odviazané. Netvári sa to tak vážne, ale i tak to má potrebnú, hustú atmosféru. Skvelú prácu tu odviedli aj na tom ako stvárnili oživlé mŕtvoly. Desivé masky. Jednoduchý príbeh, perfektný soundtrack. Tento film obsahuje viaceré pôsobivé scény z márnice, krematória, cintorína, na ktoré nikdy nezabudnem a vždy si ich rád pripomeniem. ***** ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Vlivem masivního boomu videotrhu, jenž vyžadoval konstantní přísun nových titulů, představují osmdesátá léta minulého století zlatou éru zombie filmů. Kvantita sice s sebou málokdy nesla vyloženě kvalitu, nicméně potřeba odlišit se od konkurence dávala ambicióznějším tvůrcům příležitost přijít s něčím originálním. Otec moderního pojetí zombií George A. Romero tak v roce 1985 přinesl další kapitolu do své sociologicko-psychologické dekonstrukce západní společnosti ve Dni mrtvých (Day of the Dead). Ačkoli měl film nakročeno stát se ve své kategorii divácky nejúspěšnějším snímkem roku, nakonec nihilistickou vizi světa pohlceného zombie apokalypsou porazil v souboji o diváky karnevalově rozjívený Návrat oživlých mrtvol. Ten měl původně vzniknout jako vážné zombie drama podle scénáře Romerova spoluscenáristy Johna Russoa. Kvůli soudním tahanicím o značku „oživlých mrtvol“ musel Russo z projektu odstoupil a příběh dostal k přepracování Dan O'Bannon, jenž se proslavil scénářem k ikonickému Vetřeleci (Alien, 1979) a téma oživlých mrtvol již nápaditě pojal v Mrtví a pohřbení (Dead & Buried, 1981). O'Bannon, který Návratem oživlých mrtvol současně debutoval jako režisér, si byl vědomý, jak moc soudobá zombie produkce vychází z Romera. Proto vytvořil film, který jednak otevřeně přiznává zásluhy Romerova revolučního a obrazoboreckého debutu Noc oživlých mrtvol (Night of the Living Dead, 1968) a zároveň kráčí zcela vlastní cestou. Novátorskou kombinací mistrovských masek a efektů, třeskutého situačního humoru i campové nadsázky položil základ stylu gore komedií označovaných jako splatstick, jenž posléze k dokonalosti dovedl Peter Jackson extrémně šťavnatými snímky Bad Taste - Vesmírní kanibalové (Bad Taste, 1987) a Braindead - Živí mrtví (Braindead, 1992). Z dnešního pohledu představuje O'Bannonův film esenciální provinilou rozkoš v 80’s stylu s topornými hereckými výkony, nejistým režijním vedením a ikonickými dobovými prvky, jako jsou punkeři, nabubřelý machismus, směšná móda s póly extravagantní nekonformity a komické usedlosti. Ačkoli vyprávění cíleně podvrací dosavadní kánon zombie filmů, paradoxně se snímek stal kultem a zásadně obohatil pokladnici ikonických prvků žánru. Zdejší hladové oživlé mrtvoly mají pramálo společného s klasickými žánrovými somnambuly, což scénář využívá k řadě vypjatých i bláznivě parodických situací. Úspěch filmu zavdal k realizaci celkem čtyř pokračování a k brakové slávě katapultoval Linneu Quigleyovou, která zde prokázala kvality, jež ji posléze zajistily korunku hororové scream-queen. (text byl původně psaný pro katalog LFŠ) ()

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Noc oživlých mrtvol trochu jinak :-) Pokud se na něco hodí označení "Punkový film", tak přesně na tohle, jedna velká osmdesátková jízda v tom nejlepším balení, tady prostě všechno sedlo, tak jak mělo. Tak proč tedy "jen" tři hvězdy? Přes veškerou tu prču (navíc, naštěstí, viděna necenzurovaná verze) mi to zkrátka přišlo jako jedna velká blbost, s žánrem zombie komedie se dalece víc sofistikovaně vypořádal Simon Pegg s Edgarem Wrightem filmem Soumrak mrtvých. Ale všem fanouškům takovýchto ujeťáren film rozhodně doporučuju. Ale co, stejně už ho všichni zainteresovaní viděli... :-) ()

Galerie (204)

Zajímavosti (26)

  • Ve scéně, kdy Burt (Clu Gulager) se Spiderem (Miguel A. Núñez Jr.) couvají policejním autem před davem nemrtvých, je na sedadle spolujezdce možné zahlédnout kameru s blikajícím červeným světlem. (POciSEM)
  • Ve scéně kde Ernie (Don Calfa) dává Spiderovi (Miguel A. Núñez Jr.) facku, aby se uklidnil, je v levém dolním rohu obrazovky vidět skrčený loutkář který ovládá přeseknutou zombii přivázanou ke stolu. (POciSEM)

Reklama

Reklama