Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvě veselé povídky se odehrávají v prostředí učňovské mládeže a zachycuje milostná trápení dospívajících hochů. V prvním příběhu "Trápení ďáblova učedníka" spatříme upovídaného skladníka, jenž svým svěřencům ustavičně radí, jak by si měli počínat, aniž tuší, že jeden z mládenců se zamiloval do jeho dcery. Překonávání nesmělosti zachycuje i druhá z povídek nazvaná "Smím prosit, Helenko?" Snímek poskytuje bodrou zábavu televizního ražení, na scénáři se podíleli Zdeněk Mahler a Gustav Oplustil. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (24)

Pimburger 

všechny recenze uživatele

Jako každýmu se mi líbila víc první povídka, na drouhou stranu musím říct, že Dáše to opravdu hrozně slušelo a těšil jsem se na každou scénu s ní - byla to fakt kočka. Navíc i tady bylo pár okamžiků, který pobavily - třeba když Brodský říká při soutěži soustružníků Stropnickýmu, že i když nemůže brousit čep, tak stejně vyhrál, protože může brousit Dášu... Za mě docela dobrý na tři hvězdy a zbytek za krásnou mladou Dášu a vůbec pěkný holky v tanečních. ()

Kakofon 

všechny recenze uživatele

U první povídky jsem se skvěle pobavil. Opravdu výborně napsaný scénář i excelentní herecké výkony Vladimíra Menšíka, Lenky Kořínkové, Vlastimila Brodského, aj. Upovídaný skladník (Vladimír Menšík) nakonec zjistí, že je to všechno jinak. Učeň, kterého neustále poučoval a nakonec mu zapůjčil i klíče od svého vlastního bytu (kvůli rande s vyvolenou dívkou) se totiž zamiloval do jeho dcery. Pořádné překvapení na závěr. A při něm se zjistí, že za to všechno vlastně může mistr (Vlastimil Brodský), který chtěl svého kolegu skladníka poučit a umravnit známým citátem: Kdo jinému jámu kopá,sám do ní padá. Druhá povídka (navazující na první) je poměrně slabší. Dagmar Veškrnová v roli soustružnice je místy dost trapná. Poprvé se před filmovou kamerou objevují herci Martin Stropnický a Milan Šteindler. Tento film má díky první povídce své osobité kouzlo. A právě kvůli ní dávám tomuto filmu 61%. ()

Reklama

Master19 

všechny recenze uživatele

První povídka je výborná. Co si budeme povídat, je to zejména kvůli (díky) Vladimíru Menšíkovi, ale i ostatní se snaží. Třeba Vlastimil Brodský je taky výborný. Objevuje se tu celá řada mladých tváří s budoucností - Stropnický, Šteindler, Jiří Růžička (k nepoznání), Simona Stašová (mimochodem velká kočka tady), mnohdy debutujících. Příběh je vymyšlený skvěle a funguje až do pointy. Druhá povídka je o poznání slabší, ačkoliv se tu objevuje Dagmar Veškrnová ještě s neodoperovaným (možná schválně akcentovaným) moravským dialektem. Příběh o tom, jak režim brání mladistvé aby se nedostali na scestí je těžce k neuvěření... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla hodně slabá komedie... Nejlepší bylo jak se tak jednou v závodu kdo vysoustruží hezčí součástku utkala u soustruhu budoucí první dáma s budoucím ministrem obrany... Film jinak nic moc i ten Brodský mi tam připadal nějak otrávený. Někomu možná zabuší srdíčko při vzpomínce na učňovská léta, mně tedy ne. Dávám za pár bot o dvě čísla menších. * * ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Socialistická učňovská mládež v práci a v soukromí. Zobrazená socialistická mládež má k realitě tak daleko jako dnešní politici k Rychlým šípům. Film nezobrazuje skutečnost, ale přání, jak by to mělo vypadat, přání vyjádřené hormonůprostými geronty mdlého rozumu. Ani špičkové herecké obsazení s tak vymiškovanou fabulí nic nesvede. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (4)

  • Ve filmu hraje i budoucí ministryně zdravotnictví Zuzana Tůmová-Roithová. (M.B)
  • Filmovanie prebiehalo v Prahe a Kutnej Hore. (dyfur)
  • Martin Nezval (Čeněk Skořepa) mal v dobe natáčania iba 13 rokov, takže by prakticky ešte nemohol chodiť na učňovské stredisko. Martin Nezval bol v roku 1994 šéfredaktorom a spolumajiteľom české mutácie časopisu pre pánov Penthouse. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama