Kamera:
Ivan ŠlapetaHudba:
Zdeněk LukášHrají:
Rudolf Hrušínský, Karel Kalaš, Josef Abrhám, Daniela Kolářová, Bedřich Prokoš, Zita Kabátová, Milada Ježková, Ladislav Smoljak, Zdeněk Svěrák (více)Obsahy(1)
„Máňa říkala, že to není směroplatný..." „Kulový blesk" je největší akce v dějinách stěhování. Bytová dvanáctisměna, orgranizovaná JUDr. Radostou, vyžaduje dokonalou koordinaci. Tu však narušuje celá řada komplikací. Neustálé váhání báby Jechové, svatba postarších snoubenců Fliegera a Opatrné a nakonec i opilecké řádění skupiny pod vedením doktora Knotka. To vše a další problémy doženou ustaraného Radostu k ďábelské improvizaci až za hranicí zákona... (Bohemia MP)
(více)Videa (1)
Recenze (638)
Tahle komedie zraje jako víno! Výtečný nápad s masivní stěhovací akcí, která spojí lidi jinak naprosto "mimoběžné", provedlo duo Smoljak-Podskalský ve velké stylu. Díky výtečným hereckým výkonům se podařilo dodat všem postavám dostatečnou autenticitu, díky scénáři má zase film charakteristický S+S smysl humor. Gagy s brazilskou kávou, směroplatností a řízením palby patří mezi nezapomenutelné momenty české komediální tvory, ostatně jako celý Kulový blesk. ()
Největší akce v dějinách stěhování pod taktovkou dvou geniálních scénáristů Svěráka a Smoljaka je zdárným příkladem klasické české komedie. Navíc tolik českých hereckých es v jednom filmu, to se hned tak nevidí. Herecké partičce samozřejmě vévodí Rudolf Hrušínský, který jako obvykle strhává všechnu pozornost na svou osobu a celému filmu dominuje jeho brilantně zahraná postava doktora Radosty. Sled nesmrtelných hlášek, kultovních dialogů a celého konceptu dělají z Kulového blesku nesmrtelnou klasiku české kinematografie a rád se na ni znovu podívám. Já bych si prosím tu brazilskou kávu dal. [Přesná stopáž: 82 min] ()
Kulový blesk učitě spadá do zlaté éry české komedie. V té době humor dělali lidé co to opravdu uměli, což už dnes bohužel není pravda. A i kdyby tento film byl ve své době horší než ostatní, a on není, tak by nabyl hodnot plynutím času, vzhledem k tomu co se točí dnes. Je zde ceůá skvadróna prvotřídních herců a skvělý scénář. Také se mi líbila ústřední melodie. ()
Čekala jsem bláznivou komedii a la sedmdesátá léta a dostala jsem - bláznivou komedii a la sedmdesátá léta :) Snad to bude autorským duem Smoljak - Svěrák, možná to bude díky povedenému obsazení hlavních rolí a pravděpodobně to bude dobrým nápadem na filmový scénář. Nejspíš všechno dohromady :) Milada Ježková (paní Jechová) a její dotazy na nový byt byly kouzelné, uhlí přenášející a upachtěný Josef Abrhám se svou pragmatickou ženou tvořili dokonalý pár. Docela děsivý název mě hodně dlouho od filmu odpuzoval, ale po zhlédnutí musím říct, že strach nebyl na místě. ()
No cekal jsem trosku vic, ale rozhodne nadprumer. Ve filmu nechybi skvely hlasky a originalni a vtipny napady, i samotnej napad na stehovaci akci je fajn, ale problem je, ze krome tohohle, je celej film takovej dost jednoduchej a krapet prazdnej. Na druhou stranu, tech 80 minut utece, ze ani clovek nevi jak. A dale je tu skutecne hvezdne obsazeni, jen krapet zamrzi, ze se dej hlavne zameruje na Abrhama, treba Sverak nebo Smoljak si vetsi pozornost zaslouzi. Taky mohlo bejt ve filmu vic problemu se stehovanim, takle to az na par zadrhelu jede docela bez problemu, ale i pres tu kritiku jsem se dobre bavil. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (42)
- Při návštěvě Knotka (Josef Abrhám) u Severína (Ladislav Smoljak) měly obě postavy vyjet do prvního patra „drátěnou klecí“. Nápad nakonec nebyl do filmu realizován. (Olík)
- Když ve svém domě plaší Ing. Severín (Ladislav Smoljak) veverky, vidíme v dalším záběru na ulici, po srážce s cyklistou, dámu v černém s kropicí konvicí a kyticí. V závěru filmu, když se probouzí domněle mrtvý pan Bílek (Karel Kalaš) v posteli, prochází kolem stejná dáma v černém s kyticí a konvicí. (sator)
- Dr. Ječný (Zdeněk Svěrák) na schůzi v úvodu filmu uvádí své telefonní číslo pro případ, že by se nějaká starožitnost rozbila. Toto číslo je 280336. Když si číslo rozložíte, dostanete datum narození Zdeňka Svěráka – 28.03.1936. (contrastic)
Reklama