Režie:
Steven SoderberghScénář:
Steven SoderberghKamera:
Walt LloydHudba:
Cliff MartinezObsahy(1)
Komorní psychologické drama o svérázných vztazích mladé čtveřice a jedné kameře. Právníka, který má poměr se svou švagrovou, navštíví dávno ztracený přítel ze studií, jenž má kuriózního koníčka - natáčí ženy debatující o své sexualitě. V erotické komedii se nezvyklý vztah tří hlavních postav odhaluje s doutnající smyslností a kousavým humorem skrze sex, lži a video. James Spader si odnesl Cenu pro nejlepšího herce z Filmového festivalu v Cannes za svůj geniálně nenápadný a svůdný výkon v roli Grahama, dlouho ztraceného přítele ze studií, který se vrací zpátky do města a zásadně ovlivní životy sebestředného sukničkáře Johna, jeho andělské ženy Ann a její vyzývavé sestry Cynthie. Jeden po druhém jsou zataženi do Grahamova velmi "osobního projektu", který všechny vztahy navždy promění. (Cinemax)
(více)Recenze (130)
REDFORD na tenhle titul řekl: Ano, dobré, ale není zde vidět zakotvení lidí v životě. To až další film ukáže, zda autor svede i tohle. Co se asi na tomhle filmu zajímavé, tak je otevřenost a jakou hlavní aktérka promlouvá o svém sexuálním zrání. Nejde o nic nezvyklého, jen řekla jak tím prošla sama. Tak jako jiné! A právě díky té otevřenosti se dvojice sblíží. V podstatě konverzačka, která zaujme díky pozastavení se "všedními" tématy a přece tak důležitými. Soderbergh mě zaujal hlavně díky filmu KAFKA, ale některé jiné katastrofa. Jen kalkul. Ale KAFKA se vydařil. Je vstupenkou pro ty, kdo neznají jeho životní osudy k zájmu o jeho personu, jeho dílo, jeho dopisy. ()
Steven Soderbergh je hodně náročný režisér. Když se ale jeho filmy dostanou pod Vaší kůži, budou následně náležitě odměněny. K tomuto filmu jsem se třeba prokousával docela dost dlouho. Kdo by ale kdy řekl, že i v případě otevřených rozhovorů na téma sexualita se dá vyvodit tak neuvěřitelně kousavé napětí. James Spyder je v tomhle filmu naprosto neuvěřitelnej a přiznávám se, že jak jsem to ze začátku nečekal, tak jsem ke konci pomalu ani nedýchal. Sex, lži a video je hodně osobní a soukromý film, ale právě samotní herci ho povyšují o obrovskou úroveň víš. ()
Pochválil bych určitě dost výstižný název celého díla, protože na sex, lži a video opravdu dojde. Musím konstatovat, že se mi líbila snad pouze společnost, kterou jsem u filmu měl. Z filmu samotného bylo sledovatelných několik rozhovorů na kameru. Zbytek byla bída. Hnusná byla struktura vyprávění, hnusní byli herci a hnusné bylo i samotné téma. Z mého pohledu opravdu krajně nezajímavý film, pro který je škoda nadbytečných slov. Dost výstižně jej zmapoval oficiální text distributora. Tedy až na jednu drobnost. Distributor zapomněl dodat, že je tento film hrozná sračka. ()
Předem si myslím, že námětem to hodně zestárlo - dnes už nějaké to nahrávání řečí o sexu na video působí jako nevinná dětská hříčka oproti tomu, co vše se považuje za normální. Jinak vcelku zajímavý filmeček a přiznávám se, že ty rozhovory o sexu se poslouchaly velice dobře a všechny čtyři postavy byly fajn. ()
Již u svého prvního celovečerního filmu Steven Soderbergh ukázal, že je velmi schopným autorským tvůrcem, který se dokáže hodně hluboko podívat do lidské duše a vůbec mu nevadí, že se bude probírat tématy, která nejsou pro někoho příjemná, nebo o nich nechce mluvit otevřeně. V tomhle případě je to sexualita, která závratně ožívá díky hereckým výkonům, a to v podstatě bez nutnosti nasnímat explicitně samotný akt. ()
Galerie (43)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Celosvětová premiéra proběhla 20. ledna 1989 na filmovém festivalu v Sundance. (ČSFD)
- David Duchovny a David Hyde Pierce se ucházeli o role Grahama a Johna. (HellFire)
- Steven Soderbergh přemýšlel nad mnoha názvy, jako např. 46:02, Retinal Retention, Charged Coupling Device, Mode: Visual, Sex, Lies, and Videotape a Hidden Agendas. Soderberghovým favoritem byl 46:02 (což měla být doba, po kterou Ann mluví na pásce), ale producenti okamžitě zvolili Sex, Lies, and Videotape. (HellFire)
Reklama