Režie:
Phil DavisScénář:
Vincent O'ConnellHrají:
Reece Dinsdale, Richard Graham, Philip Glenister, Warren Clarke, Saskia Reeves, Sean Pertwee, Jamie Foreman, Phil Davis, Paul Brennan, Steve Toussaint (více)Obsahy(1)
I. D. (identification) se v Británii používá jako zkratka pro občanský průkaz. Průkaz totožnosti, identita. A tu John ztrácí. Nebo ne? Mimikry chuligána zprvu zvládá skvěle, ale postupně se mu zažírají hlouběji a hlouběji pod kůži. Každý snímek o skryté identitě policejních „volavek" si klade podobnou otázku - kam až lze zajít, aby polda budil dojem kriminálníka a zároveň se v jeho roli „nezapomněl"? Úkol na zbláznění. Proměna, jíž Johnova postava projde, nalezne těžko srovnání - z mladého poldy, který dělá svou práci na plný plyn, se postupně stává někdo docela jiný: rváč, vágus a sprosťák, který pohrdá vyumělkovanými manýry „střední třídy", z níž pochází. Až parodicky škrobená setkání manželských dvojic mu dokonce dávají do jisté míry za pravdu. John postupně a velmi bolestivě ztrácí společnou řeč se ženou a identifikuje se s hospodskou subkulturou, která spočívá v neustálém sebeutvrzování se bratrství tvrďáků, kteří mají jasný cíl (bít se za barvy Shadwellu). (Letní filmová škola)
(více)Recenze (49)
Není to tak vystylizovaný jako Football Factory, ani tak hollywoodsky přestřelený jako Green Street, ale o to víc realističtější. Jenže... Ta hlavní postava fízla, co se infiltruje s dalšíma floydama mezi hools nějakýho no name klubu (pardon, nerad bych se jeho fanoušků dotkl... haha, ten klub asi ani žádný fanoušky nemá), tak ta hlavní postava je hroznej asshole, byl mi protivnej hned od začátku a jak tam začal házet ty drsný držky, tak to posral úplně. Naopak Sean Pertwee jako hlavní hooligan z tej party bezmozků byl naprosto geniální a rozmlacoval půlitry od piva jen svým krutým pohledem. Líbil se mi závěr, krásně vystihl podstatu celýho filmu. A pak ještě atmosféra, kdybych nevěděl, že to natočili v pětadevadesátým, tak bych si fakt myslel, že to jsou osmdesátky jak vyšitý. Jeden z těch lepších hooligans filmů. ()
Pohled na zajímavý experiment, kdy jsou čtyři tajní policajti naverbováni do světa HOOLIGANS. Krásná ukázka toho, jak pravicový extremismus dokáže semlít i jinak normálně smýšlející jedince. Obzvláště pak v anglických fotbalových svatostáncích konce osmdesátých let minulého století. WHITE, WHITE, WHITE AND WHITE. KILL EM ALL AND FIGHT, FIGHT, FIGHT! ()
YOU'RE GONNA GOT YOUR FUCKING HEADS KICKED IN! Tak jako John byl ze začátku fakt frajer, bohužel ho pohltilo jeho přestrojení a stal se jen vylízaným magorem co se přestal kontrolovat. Vagabund a výtržník co z ruky nikdy neodkládá pivo, ožralá troska. Nechutně se na něj a jeho vymaštěnej výraz koukalo. Větší sympatie u mě měl Bob. To byl aspoň "killer dog of Shadwell"! Škoda, že tým byl jen imaginární, i když prý založen na Milwallu. Film ve své podstatě hlavně ukazuje přeměnu člověka a ztrátu identity, která je zasazená do prostředí hooligans. ()
Překvapivě drsný a naturální film o fotbalových hooligans, kde jinde než ve Velké Británii. Úplně z toho čiší uvěřitelnost spjatá s drsnou formou a britskou devadesátkovou produkcí bez větších filmových jmen. O to více je to ve finále působivější. Reece Dinsdale v hlavní roli prošel skvělou charakterní proměnou, kterou sice nešlo nečekat, ale to ve finále vůbec nevadilo. Jeden z nejlepších filmů zabývající se problematikou fotbalových hooligans. ()
Adrenalin je droga a když je vám podáván při rozbíjení cizí huby a ještě vám za to zatleskají, není nic opojnějšího. Policista v civilu se má vetřít mezi skupinu chuligánů, aby se dostal na kobylku jejich špičkám. Drsný život výtržníka se mu však natolik zalíbí, že nevnímá svou vlastní proměnu - ztrátu dosavadních ideálů a hodnot. Člověk je takový, jací jsou lidé kolem něj. Poslední záběr mě totálně odrovnal. 85% ()
Reklama