Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francouzský vědec Claude se svým tlumočníkem, kartografem Davidem, objeví letku vojenských letounů, která zmizela před třemi desetiletími. Letadla nejsou poškozená, fungují, ale po pilotech není ani stopy. Starý muž, který byl jediným svědkem, tvrdí, že v noci vyšlo slunce a zpívalo mu. Brzy poté se v poušti Gobi objeví pohřešovaná řecká loď Cotopaxi. V Indianapolis se zase krátce poté na řídící věži podaří zachytit hovor dvou pilotů civilních letadel o zjevení UFO. Stát Indiana je postižen masivními výpadky proudu, a tak je do práce povolán i technik Roy. Právě on na opuštěné silnici zažije setkání s UFO. Začne ho ve vozidle pronásledovat a spolu s ním tak činí i policie, ale kosmická loď mizí na noční obloze. Roy je UFO fascinován a stává se stále více posedlým obrazy, které se mu v mysli stále objevují. Vidí horu a neznámá síla ho nutí ji neustále z něčeho modelovat. (Nova Cinema)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (764)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Steven Spielberg, vynikající producent, dobrý osvětlovač, průměrný režisér a mizerný scénárista. Bylo by vůči němu milé říci, jak pozvedl žánr sci-fi filmu, dodal mu hloubku a mystérium, leč spíše opak je pravdou. Spielberg není žádný vizionář, ale surfař na módní vlně. V roce 1974 vydal jistý Charles Berlitz knihu s názvem Bermudský trojúhelník a fakticky stvořil (třebaže ta v náznacích existovala už předtím) legendu o této oblasti, v níž se údajně ztrácí lodě a letadla. "Fakta" z této knihy si Spielberg zapůjčil a bez ladu a skladu je do filmu, s prominutím, mrdnul. Uječeného vědce nechává nalézat v exotických pouštích loď Cotopaxi a křičet: "Cotopaxi, co ta tady dělá," a totéž i s letkou číslo 19. Mimozemšťany předvádí jako naprosto nelogické bytosti, které tu někoho v průběhu času unesou, jindy třesou barákem a nádobím, tu někoho opálí v temné noci, pár lidem vhodí do hlavy nejasnou myšlenku, jež jim rozvrací rodiny a chybět nemohou tajemně poletující světélka. Zkrátka canc, co shrnuje většinu populárních nesmyslů, které s sebou víra v ufounské manévry na Zemi nese, a jenž se vůbec nezajímá o logiku, která by za tím mohla být. Někdo by mohl namítnout, že např. nezahrnul kruhy v obilí, tudíž "tak lacinej zase nebyl", jenže chyba - ony se ty kruhy proslavily až v roce 1978 - o rok to minul, zatracená smůla. Jinak by tam jistě byly. Vzpomenu-li si na moudré, trpělivé a hrozivé mlčení monolitu z Vesmírné odysey, tak mi jsou emzáci, co akorát pípají, jednou komunikují kódem (btw - je zajímavé, že mají stejnou soustavu souřadnou jako lidé), jindy telemlžením a mají velké oči na zjevně přesvětlené planetě, dvojnásob nesympatičtí. Nu a hlavní hrdina, který postupně přijde o svůj tvar a zůstane mu pouze TVAR... stal se beztvarým. Nebýt jeho rodiny, jdu s hodnocením ještě níž. Protože bez ní jde o nesmyslný sled trikových sekvencí, jež mají jen o něco větší nárok na označení za umění než světelné efekty na lepší diskotéce. Slabé **. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Well, well, well, jak by pronesl Jan Werich (O stvoření světa)....Steven Spielberg je bezpochyby mistr svého řemesla a většinou svých snímků to dokazuje. Blízká setkání nejsou výjimkou. Dokonalé záběry kamer, perfektně naaranžované scény, skvělý výběr hudby, jež je z dílny výborného Johna Williamse, a v tomto případě i parádní vizuální zpracování. Nemohu ovšem hodnotit lépe. Nemám rád filmy o mimozemšťanech (výjma Vetřelci, Predátor,...), v nichž máme tu "čest" jim pohlédnout do tváře. Kdyby zůstalo u počáteční atmosféry, kde nic pořádně nevidíme, ale můžeme se obávat toho, co venku je, byl bych nadšený. V tomto případě jsem však byl spíš znuděn představou tvůrců o mimozemské civilizaci, jejich vzhledu, pohybů, gest, chování,...Velmi kladně však hodnotím spojitost se zmizelými bombardéry, lodí, lidmi, atd. Chybička: Ve scéně, v níž Royova žena opouští s dětmi dům a je s nimi v autě, říká dětem, aby zamkly dveře. Sama se nakloní ze sedadla řidiče na dveře spolujezdce a zamačkává knoflík na zamknutí. Všimněte si, že její dveře ho mají stále vystrčený. Zřetelně vidíme, jak se Roy blíží k autu a směřuje k jejím dveřím. Následuje záběr z místa spolujezdce a dveře u řidiče jsou již zamknuty (knoflík je zamáčknutý), přičemž Ronnie se teprve v tuto chvíli odvrací od spolujezdcových dveří. ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu naprosto luxusní scifíčko, kde všechno funguje. Od napětí po úžasný hudební doprovod. Neustále jsem ten film obcházela a netuším proč. Možná proto, že už je jedna zmlsaná moderními technologiemi při výrobě současných filmů. Ač jsem se toho zprvu bála, nenašla jsem zde jedinou nudnou pasáž či úsměvné trikové efekty (Spielberg a úsměvné trikové efekty? Jsem trapná!). ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Víc jak 40 let starý a pořád naprosto fascinující. Pro někoho nuda, pro druhé zas [vzhledem k době vzniku] nadčasový AUDIO-vizuální spektákl, který redefinoval a etabloval subžánr filmů o setkání s mimozemšťany. Hidden gem tvorby mistra Štefana, v němž jaksi ustanovil své typické trademarky – jmenovitě třeba motiv rodinné krize, zkorumponovanosti vlády, dětské fantazie, anebo fascinace neznámem. Unikátní prototyp mysteriózního filmu [ta mysteriózní rovina je fakt geniální], který zpracovává fenomén UFO [zkratka pro 'unidentified flying object' – doslovně řečeno 'neidentifikovatelný létající objekt'; přičemž Spielberg tenhle pojem pozvedl na naprosto jinej level], a který komunikuje s divákem velmi enigmaticky a prezentuje své informace skrze letmé náznaky [ačkoliv snímek své otázky raději pokládá, než aby na ně odpovídal].... dřív se vědecko-fantastický blockbustery točily líp; takhle. Navíc, natočit něco tak úchvatnýho a technicky revolučního v tak mladym věku chce fakt velký koule. Esence spielbergovštiny. ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Tady mám pocit, že to všichni hodnotí jen podle jména režiséra. Mě to teda příliš nezaujalo. Děj je zdlouhavý a nepříliš zajímavý. Setkání s mimozemšťany je poutavé, ale ten příběh, který k němu směřuje je poměrně často nudný. Film je dost rodinný, takže kdybych ho viděl v dětství, asi bych hodnotil lépe. Takto musím dát jen 3* a říct, že Spielbergův E.T. je pro mě o dost lepší sci-fárna s mimozemšťany. ()

Galerie (230)

Zajímavosti (110)

  • Když Steven Spielberg natáčel některé hlavní scény s vesmírnou lodí, ještě neměl jasno pokud šlo o její konečnou podobu. Věděl pouze, že by měla být velká, nemotorná a temná. Když pak natáčel o měsíce později v Indii, jezdil každý den kolem obrovské rafinérie, která byla výrazně osvětlená a vyčnívalo z ní množství trubek a dalších součástek, čímž se Spielberg inspiroval. Rozhodl se, že loď bude také zářit a vypadat futuristicky. V takové podobě se nakonec objevila ve filmu, a to i přesto, že už byly dříve natočeny scény, v nichž se nad davem objevuje černý stín. (don corleone)
  • Ke konci filmu je Roy Neary (Richard Dreyfuss) dotazován na datum svého narození. Odpoví “4. prosince 1944“. V tento den se narodil Dreyfussův starší bratr Lorin. (džanik)
  • Eliott Keener se měl ukázat jako jeden z evakuovaných usedlíků. Ve finálním sestřihu z něj však zbyl jen loket v jednom záběru. (Othello)

Související novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Zemřel mistr speciálních efektů Douglas Trumbull

Zemřel mistr speciálních efektů Douglas Trumbull

08.02.2022

Ve věku 79 let opustil filmový svět mistr speciálních efektů, vynálezce, filmový režisér a producent Douglas Trumbull. Informaci médiím předala jeho dcera Amy. Uznávaný hollywoodský tvůrce, který má… (více)

Emmerich chystá další katastrofu

Emmerich chystá další katastrofu

25.06.2016

S trojkou Dne nezávislosti to zatím nevypadá moc růžově, i kdybychom se jí ale dočkali, Roland Emmerich nejdřív natočí sci-fi Moonfall. Studio Universal film popisuje jako kombinaci 2012 a Blízkých… (více)

Jeff Nichols natočí sci-fi

Jeff Nichols natočí sci-fi

19.01.2014

Režisér a scenárista Jeff Nichols (1978) se řadí mezi nejtalentovanější tvůrce nastupující filmařské generace v USA. Jeho tvorba se zatím vyhýbá prestižním a sledovaným oceněním, ale již 3 filmy (z… (více)

Reklama

Reklama