Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)
Videa (8)
Recenze (488)
Pre mňa neznáma história slávnej rodiny a preto zaujalo, o tejto krimi kauze som nemal ani tušenia. Herecky mimoriadne dobre zvládnuté. Pár Driver - Gaga výborne funguje a naozaj sa na svoju predlohu podobajú, hoci originál bol asi atraktívnejší. Nasledujúce Oscary budú ale priaznivé len pre Gagu a Leta, tí majú šancu získať nomináciu, Driver bol výborný, no tento rok má takú konkurenciu, že nič z toho nebude. Rovnako tak Ridley Scott, ktorý ukázal opäť znamenitú réžiu, ale on má tam ešte iné ohnivko v podobe The Last Duel. Záver s popisom osudu postáv zabudol popísať, že človek, čo dostal 29 rokov je dnes už po 18 rokoch vonku... Mrzí ma, že sa vrahovia dostávajú na slobodu. ()
Krásné plynulé vyprávění o vztazích v klanu rodiny Gucci, kterou silně ovlivní snoubenka Patrizia. Ta v podání opravdu skvělé Lady Gaga je skutečně mimořádně hnusná bytost a probouzí emoce u mě vysloveně záporné. Adam Driver hrál taky dobře, hodně dobře, protože jeho úkol bylo jen v příběhu být a chovat se normálně, což si myslím taky není úplně jednoduché. Al Pacino nám tedy přibral až neuvěřitelně, chvíli jsem si říkal jestli není přifouklej. Jared Leto je pro změnu propgace na masku roku. Obsazení jsem opravdu užíval a tenhle příběh se závěrečnou katarzí rovněž. Nevím jak si film prožijou, lidé co celý příběh kolem rodinného impéria Gucci znají, ale mě jako absolutnímu neznalci jejich příběhu uteklo 150 minut jako nic. Mimochodem moc se mě líbily kostýmy, hold Gucci. ()
Je to zároveň šíleně přesnažený a přitom laciný a roztříštěný, že to připomíná trucpodnik, ve kterém přišel tvůrčí tým o financování projektu, ale přesto se ho stůj co stůj rozhodl dokončit za pomoci dvousetpadesáti španělských investorů, co se skládali do slamáku. I díky tomu mám k filmu nějaké neovládnutelné sympatie, protože (patrně neprávem) působí tak nějak navzdory. Kdyby nebylo svěžího Last Duelu, tak by se i nabízelo zmínit, že režiséři po osmdesátce prostě ztrácejí v rámci pohodlí určitý vizuální cit (viz Wajda, Polanski, Bellochio či Končalovskij), takže filmu, který se jmenuje fakin House of Gucci nejvíce schází styl a elegance. A přitom za ním stojí režisér, který když v American Gangster během jedné soudní scény věnoval dvousekundový záběr na sedící emeritní mafiány, tak jenom z jejich pozice těla, oblečení a rozložení v záběru řvalo, že tihle pánové to myslej fest. Tady jakoby každou chvíli nikdo moc nevěděl co dělat, tak se s tím vyrovnává po svém. Jared Leto, kterému nikdo neřekl, že nehraje ve filmu Bruno Dumonta, Lady Gaga usilující o cenu Hrdonožků z Pytlíkova (předává se na Bilbových 111. narozeninách) a scénáristé, kteří odškrtávají potřebné scény v životopisném snímku vyšší společnosti (pláč o jedné slze, opilá manželka terorizuje manžela, manžel s ní udeří o zeď). Ve výsledku je ten film zvláštně umělý (samosebou i díky ošklivé digitální kameře) a téměř vše v něm působí, že se děje na tlesknutí. Nicméně je v tom vidět fakt nějaká snaha, zanícení i režijní nápady, ale působí to všechno zvláštně útržkovitě a inscenovaně. ()
Povrchní jízda po laciném pozlátku módních mafiánů, která se rochní ve vlastním nabubřelém šovinismu, ale pod kůži se nezaryje ani jedenkrát. Scott je velký pán, sto padesát minut sfoukne suverénně jako Aldo svíčky narozeninového dortu, kde i tu dýchavičnost odpustíte, ale když to pak celé dojede, trochu vás zamrzí, že si to na streamu nevzal do parády odvázaný showrunner, který by se se nebál osm až deset hodin provláčet postavy něčím hlubším. ()
Průměrně zábavný film, a i to pouze díky přehrávajícím hercům, což jde stěží považovat za devizu. Jakoby je Scott nedržel na uzdě schválně, ať rozčeří stojatou hladinu dramaturgicky slabé látky. Právě pro dramatičtější námět (taky podle skutečných událostí), napínavější vyprávění a lepšího “záporáka” se mi o level více líbilo jeho All the Money in the World. Jeremy Irons a Al Pacino mi zde jako jediní dělali radost. A ke konci Camille Cottin, samozřejmě. ()
Galerie (285)
Zajímavosti (41)
- Na začátku filmu ve scéně, kde Patrizia (Lady Gaga) dává mistru Guccimu své telefoní číslo na jeho přední sklo od motorky, je v prvním záběru předposlední číslo nečitelné a nelze moc odhadnout, co za číslo to je, ale v dalším záběru je číslo perfektně čitelné. Navíc v prvním záběru napíše Patrizia číslo 534364, ovšem v dalším záběru je číslo pozměněné – 534634. (orionn12)
- O režii filmu se zajímal Martin Scorsese. (ČSFD)
- Podľa generálneho riaditeľa Gucci, Marca Bizzarriho, módny dom spolupracoval s produkciou a umožnil im úplný prístup k ich archívom pre šatník a rekvizity. (Arsenal83)
Reklama