Reklama

Reklama

Smrt v přímém přenosu

  • Francie La Mort en direct (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rok 2021. Lidé žijí spokojeně a šťastně a skandálních námětů je stále méně. Když televizní štáb zjistí, že Katherine Mortenhoe (Romy Schneider) umírá na rakovinu, přesvědčí dobrodruha Roddyho, aby si nechal do levého oka voperovat miniaturní kameru, pověsil se na paty nešťastné ženě a snímal prakticky každý její krok. Roddy musí dbát na dvě věci, pravidelně ošetřovat oční kameru speciálním roztokem a nesmí oko nechat déle než pět minut potmě, jinak oslepne. Honička za umírající zpočátku vypadá jako rutinní plnění povinností, ale když se Roddy s Katherine sblíží, dochází mu zrůdnost celé akce. Couvnout však už nelze...

Málokdo v době uvedení snímku na plátna kin tušil, že hlavní představitelce zbývá necelého půldruhého roku života. Vedle ní a Harveye Keitela si nelze nevšimnout Maxe von Sydowa, zato jen málokdo v tehdejší době zaregistroval Robbieho Coltranea v roli řidiče limuzíny. (Robbi)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Proč mám pocit, že se z této látky dalo vytěžit víc? Začátek byl přitom tak slibný. Skvělá Romy Schneider, je společně s myšlenkou, ozdobou tohoto snímku, ale mám dojem, že se film zastavil někde na půli cesty. Rok 2021 a sílící vliv médií na lidské životy. Nejde ani o to, že počítače, televize, auta atd. zde vůbec nevypadají jako z 21. století, protože myšlenka je geniální a právě dnes aktuální a je hlavní devizou tohoto díla, která zmíněné minusy přebíjí. Jen bych si představil trochu jiné provedení. Film by mohl mít větší spád, možná by mohl být trošku akčnější, dynamičtější a také mi chyběl nějaký silnější závěr. I tak za čtyři hvězdy. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Snímok ( v tej dobe nevedomky ) krásne a dokonalo nastavuje zrkadlo dnešnej spoločnosti. Kto by si to bol pomyslel? Všetci tí zhovadilí mrchožrúti ( a to sa nechcem vyjadriť o ľudoch - divákoch, ktorých reality show láka ) nalepení na monitoroch kamier, len aby využili každú sekundu potencionálne ´´skvelého´´ materiálu. Verím, že nás čaká ( vzhľadom na vyschlú studňu nápaditosti ) aj takáto skúsenosť. ()

Reklama

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je dech beroucí šílenost. Šílený je nejen námět a představa toho všeho, ale dost šílené je hlavně to, že tato vize, stará celých třicet let, již nemá daleko od pravdy. Tohle je víc než sci-fi krutá realita všedního dne prahnoucí po senzacích, bolesti druhých, zvrácené krutosti a kruté zvrácenosti. Dokonalý obraz médií rozkládající lidskou přirozenost. Naprostý hyenismus!!! K tomu bezbarvé a neutěšené domy, ulice, pouliční šarvátky, hned od začátku drásavá hudba… Mírné psycho. A Romy je tak skvělá! Přesvědčivě skutečná s nadpozemským úsměvem a všeříkajícím pohledem (ostatně jako vždycky); navíc působí mírně překvapivě velice mladě. Není divu, že ji Francouzi jmenovali spolu s Alainem Delonem za hvězdy roku 1980. Setkání s Harvey Keitelem bylo mé první a určitě ne poslední. Jediné, co mělo na tomto snímku chybu, byl příšerný dabing, který by sice zněl dobře jako rozhlasová hra, ale na obrazovce byl dost nesynchronní, jako bych se chvílemi dívala na jiný film. Celkově jsem ale byla zametená pod podlahu a ještě dlouho tam zůstanu. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Film jako bolení břicha - pozornost si získá, ale nepotěší. 1) Základní poselství snímku je jasné. Mediální hyeny obětujíce na oltář sledovanosti, potažmo zisku, morálku i obyčejné slušné chování, už rozšířily svůj revír do většiny zemí světa - všude tam, kde vládne zlaté tele. Film nesoudí ani nehledá recepty na vyléčení nemocné společnosti - jen smutně přihlíží._____ 2) V této souvislosti by mě zajímalo, jak autor obsahu Robbi došel k názoru, že lidé v zobrazované budoucnosti žijí "spokojeně a šťastně"._____ 3) Tématu role médií se dostalo podrobnějšího zpracování později (po americku přímočaře) ve filmu Truman Show._____ 4) Jinou otázkou je vizualizace budoucnosti. Bývá zábavné sledovat, jak si tvůrci představovali budoucnost, která mezitím nastala a my můžeme srovnávat. Bratři Strugačtí například hovoří o tzv. popisované budoucnosti, kam se jejich hrdina vydává na výlet strojem času (novela Pondělí začíná v sobotu)._____ 5) Bohužel představa tvůrců filmu z roku 1980 o roce 2021 je dost vágní. Na jedné straně kamera v lidském oku, ústavy blaženství či školní výuka pomocí telepatie. Na straně druhé průmyslový i další design beze změny, otlučené domy, rvačky na ulicích, potraviny na příděl._____ 6) Depresivní dojem povzbuzuje nervy drásající hudba, melodramatický (pro někoho možná artový) styl vyprávění a lokalizace do zachmuřeného Glasgowa a dalších skotských regiónů._____ 7) 39letý Bernard Tavernier předvádí velmi zvláštní svět. Ani nevím, jestli se mi snímek líbí anebo ne. Ale znovu se určitě nepodívám. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Námětem hodně temná záležitost. Navíc aktuální i po čtyřiceti letech, což je snad ještě strašidelnější. Škoda ale, že film na mě působil hrozně nepřejícně a nepřístupně. V podstatě na mě film působil až tak, že si vlastně vypráví příběh tak, jak chce, nechce se zalíbit a diváku ty si to přeber tak, jak sám uznáš za vhodné. Sice tenkrát nikdo netušil, jaké tragédie Romy postihnou, ale musím říct, že do role dala vše, co mohla, včetně totální hysterie. Ale ani Harvey Keitel nebyl pozadu, včetně té hysterie. Škoda ale trošku přepálené stopáži. Stojí si ale počkat na závěr. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • Na konci filmu vypráví Max von Sydow své bývalé manželce, kterou ztvárnila Romy Schneider, o pohnutém osudu středověkého skladatele Roberta de Bauléaca, přičemž v pozadí zní z gramofonu jeho skladba. Po premiéře snímku se v obchodech s hudebními nosiči zvedla poptávka po nahrávkách zmíněného středověkého skladatele, prodejci ale museli všechny žadatele odmítnout. Robert de Bauléac totiž ve skutečnosti nikdy neexistoval, jeho postava byla vytvořena pouze pro účely filmu a hudba, kterou měl zkomponovat, byla prací skladatele filmového soundtracku Antoine Duhamela. (Komiks)
  • Adaptace románu The Unsleeping Eye (1973) Davida G. Comptona. Ve Velké Británii román vyšel jako The Continuous Katherine Mortenhoe (1974). Pod vlivem filmu později román také vycházel pod názvem Death Watch. (NinadeL)

Reklama

Reklama