Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Portrét Ester Janečkové zachycuje její osud v průběhu 30 let. Helena Třeštíková ji začala natáčet od roku 1989 jako jednu ze studentek Střední zdravotní školy v Praze pro film Sestřičky... Ester Křížková je už jako studentka zdravotní školy velmi aktivní dívka. O vše se zajímala, vše komentovala. V průběhu sametové revoluce na DAMU organizovala letáky a materiály, které pak distribuovala ve své škole. Po maturitě se rozhodne jít studovat herectví a dramaturgii na DAMU. Hledá své místo v divadelním světě. Hraje v Divadle na Zábradlí, vdá se pak za lékaře Zdeňka Janečka a postupně se jí narodí dva synové. Ester pak občas pracuje v Českém rozhlase v literární redakci. Po několika letech uspěje v konkursu na moderátorku pořadu Politikon České televize. Poté se stane moderátorkou pořadů Sama doma a Pošta pro tebe. Ester se díky tomu stala velmi populární osobností České televize a zároveň zažívá drobné manželské krize. Účastní se televizní zpěvácké soutěže Duety, kde zpívá s Kamilem Střihavkou. Narodí se jí třetí dítě – dcera Sára a po nějakém čase zažívá dvě tragédie: porodí mrtvé dítě a pak se zasebevraždí její synovec Filip, který se nedovede smířit se svou homosexuální orientací. Ester se stává aktivistkou a podporuje LGB komunitu. Začne studovat psychoterapii. Stále pracuje v televizi a snaží se být dobrou manželkou i matkou, i přes různé kolize, které rodinné vztahy přinášejí. (Česká televize)

(více)

Recenze (51)

klukluka 

všechny recenze uživatele

Jak měla paní Třeštíková s no name zdravotní sestřičkou Karolínou ohromné štěstí, protože její život připomínal od určitého okamžiku horskou dráhu se šťastným dojezdem do cíle, tak s Ester známou osobností Janečkovou mohla mít naopak smůlu- právě proto, že se jako z udělání zrovna tato zdravotní sestřička zvládla v průběhu natáčení proslavit. A známým osobnostem se o soukromí moc mluvit nechce. Naštěstí pro nás milovníky bulváru byla až překvapivě otevřená, za což má ode mě další plusové body. A jestli bych se za ní otočil kvůli tomu, jak vypadá? O tom nepochybujte, Ester... ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Nemohu se ubránit dojmu, že projekt sledování dvou zdravotních sester Karolíny a Ester nebyl pro režisérku prioritou. Pak po nějakých vlastních peripetiích, rozhodla, že v tom bude pokračovat. Jinak si nemohu vysvětlit, že v obou případech natočila na počátku jen několik prostředí a pak to nechala pět let spát. To neuděláte, když o tom člověku chcete točit dokument. Navíc to byly zcela zásadní roky. U Ester pak Třeštíková udělá ještě šestiletou a pak sedmiletou pauzu. Nevidíme téměř nic z manžela a už vůbec nic z její matky. Byla to velká osobnost, která je zmíněna jen ve slovní zmínce. Nevidíme jak se narodí další děti, žádné krize... Dokument mohl klidně mapovat poslední roky Ester a byl by vlastně její další 13. komnatou. Některé pasáže jsou vlastně zbytečné. Příchody a odchody na Kavčí Hory, několikrát ukázaná Pošta pro tebe. Asi jsem čekal víc. Za mě zklamání. ()

Reklama

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Větší část dokumentu tvoří příběh manželství a mateřství hrdinky, kde Ester Janečková mluví odvážně otevřeně o úskalích dlouholetého manželství. Jako fanouška Etud mě tento kousek lehce nudil, protože místo typického časosběru ohromujícího vývojem života se etapa mládí se vezme rychlým tempem, pak se vezme na vědomí angažmá v Poště pro tebe (snímek ho nějak do hloubky neprobírá), a pak už je to jen o manželství a rodičovství + zmínka o její podpoře LGBT inspirované tragédií v rodině. Asi by to fungovalo líp jako čistý portrét dospělé Ester. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Karolína mě přece jenom zasáhla o trošku víc, ale to je asi tím neuvěřitelně pozitivním nábojem, který ten film obsahuje. Ester je ale taky strašně zajímavá, jenom jiným způsobem. Osobně mi ta žena byla neuvěřitelně sympatická v podstatě od prvního záběru a celou dobu jsem byl zvědavý, jak se to celé vyvine. (Btw. osobně jsem nikdy žádný její televizní pořad neviděl, protože mě podobná produkce nikdy nezajímala, ale nijak to neodsuzuji). V tomto ohledu mi ten film přišel až nečekaně emotivní, a některé momenty tam jsou hodně silné, jako ostatně podle mě celý ten Esteřin životní příběh. Přál bych té ženě, aby byla šťastná, taky to neměla vždy jednoduché. Hodně se mi dokument o ní líbil a dá se podle mě hodně přemýšlet, co se v tom filmu člověk vlastně dozvěděl. Btw. na webu ČT, kde je pořád k přehrání, je podle mě hodně zajímavá diskuse o Ester a jejím životě a manželství. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Já ten styl paní Třeštíkové mám rád, ne že ne, ale ona prostě vyprodukovala za svůj profesní život jeden nápad a ten jede pořád a pořád a pořád a pořád. Sestřičky Ester a Karolina jsou jakože výjimečné tím, že se jedná o normální ženské, a nejde o spodinu společnosti nebo lidi s fakt těžkým osudem a smůlou, jako ve většině ostatních, čímž se přibližuje Manželským etudám. To je na jednu stranu zajímavé i tím, že v životě takřka každého člověka nastanou těžké chvíle a to nutí k zamyšlení. Na druhou stranu tam citelně chybí nějaké téma krom "co se stane s random holkou, co studuje zdrávku" a nebýt faktu, že se paní Třeštíkové podařilo natrefit na někoho, kdo se později stane jakože celebritou nezávisle na tom, že je paní Třeštíkovou točena, tak si vlastně říkám proč? Jak u Karolíny tak Ester zároveň úplně neberu ten reklamní tah, že je točila 30 let. Ono je to spíš tak čtyřikrát v průběhu 17 let, a pak trochu podrobněji od roku 2006, ale je to stejné, jako bych řídil auto pokaždé jen na Silvestra a tvrdil, že řídím už 20 let. A zde u Ester mi to vadilo ještě o něco víc, než u Karoliny, protože jsme prošvihli i podle mě to nejzásadnější období, kdy se k té slávě dobrala a necítil jsem to vůbec jako časosběrný dokument, jako spíš náhodné návštěvy po mnoha letech s kamerou. Jak Ester tak Karolína jsou fajn osoby, Karolínu jako film hodnotím lépe, protože se v ní povedlo lépe zachytit ten životní boj, jak v práci tak ve vztahu. U Ester to vypadá, jakoby ji to spadlo všechno do klína, ale spíš je to tím, že jsme to prostě jen neviděli. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • V letech 1995-1999 hrála Ester Janečková roli Betty v klasickém muzikálu Cabaret v Divadle Na zábradlí. (NinadeL)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno