Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Portrét Ester Janečkové zachycuje její osud v průběhu 30 let. Helena Třeštíková ji začala natáčet od roku 1989 jako jednu ze studentek Střední zdravotní školy v Praze pro film Sestřičky... Ester Křížková je už jako studentka zdravotní školy velmi aktivní dívka. O vše se zajímala, vše komentovala. V průběhu sametové revoluce na DAMU organizovala letáky a materiály, které pak distribuovala ve své škole. Po maturitě se rozhodne jít studovat herectví a dramaturgii na DAMU. Hledá své místo v divadelním světě. Hraje v Divadle na Zábradlí, vdá se pak za lékaře Zdeňka Janečka a postupně se jí narodí dva synové. Ester pak občas pracuje v Českém rozhlase v literární redakci. Po několika letech uspěje v konkursu na moderátorku pořadu Politikon České televize. Poté se stane moderátorkou pořadů Sama doma a Pošta pro tebe. Ester se díky tomu stala velmi populární osobností České televize a zároveň zažívá drobné manželské krize. Účastní se televizní zpěvácké soutěže Duety, kde zpívá s Kamilem Střihavkou. Narodí se jí třetí dítě – dcera Sára a po nějakém čase zažívá dvě tragédie: porodí mrtvé dítě a pak se zasebevraždí její synovec Filip, který se nedovede smířit se svou homosexuální orientací. Ester se stává aktivistkou a podporuje LGB komunitu. Začne studovat psychoterapii. Stále pracuje v televizi a snaží se být dobrou manželkou i matkou, i přes různé kolize, které rodinné vztahy přinášejí. (Česká televize)

(více)

Recenze (51)

DruidKarel 

všechny recenze uživatele

1774. hodnocený film: Práce paní Třeštíkové a její přínos na poli časosběrných snímků pro českou kinematografii je nezpochybnitelný. Na základě její práce si může každý jedinec uvědomit svou jedinečnost, tedy, že ze sebeobyčejnějšího člověka může být výjimečná osobnost, jejíž osud je hoden dokumentu. Jedná se skutečně o mravenčí práci, kdy je v kontaktu se spoustou lidí a sleduje jejich životy. Není to na denní bázi, ale ta posloupnost je tam zachována a návaznost také. Co mě na tomto dokumentu zklamalo bylo to, že nedošlo téměř vůbec k napojení příběhové linky na život Otty Ornesta. Vím, věnoval se tomu již jiný dokument o Ester Janečkové, ale už je to nějakou dobu. Na druhou stranu, nevíme, jestli tak bylo učiněno na přání samotné paní Ester nebo její rodiny a také, tohle nebyl dokument o jejím otci a matce, která byla signatářkou Charty 77,ale o Ester Janečkové. 4* si dokument jistě zaslouží. Zase skvělá práce, paní Třeštíková. 4* ()

Marze 

všechny recenze uživatele

A kde jsou ty tradiční rozchody a hádky? To je příjemné překvapení. Jen jedna, dvě nevěry. Třeštíková měla opět skvělý výběr tehdy 16 leté zdravotní sestřičky Ester Janečkové. Ester se Třeštíkové sympaticky otevřela, ale jako absolventka DAMU si hlídá mluvu i výraz. Ve srovnání spontánní Karolína se chovala civilněji. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

S Ester je to těžké. Jako samostatný dokument to není nic zvláštního, v podstatě je to jen variace na 13. komnatu. Jako součást celku Sestřičky, ze kterého vzešla Karolína a Ester, to lze snad vnímat poněkud lépe, jako skutečný časosběr, jehož bodem nula je partička spolužaček maturujících krátce po revoluci. Některé sice krátce ve zdravotnictví setrvaly, ale to podhodnocení postupně dohnalo každou z nich. Ester určitě překvapila svou houževnatostí, znovu se pokusila o uměleckou kariéru, která jí nakonec vyšla, pořídla si velkou rodinu... Rozhodně nepřešlapuje na jednom místě a nezoufá si, že byla jen matkou nebo cokoli podobného. Čili co ty dávné spolužačky spojuje? Zkušenost, že zdravotnictví je neuživí. ()

EllienPM 

všechny recenze uživatele

Je to všechno dost z rychlíku, mohlo by být delší, obsáhlejší. Pěkné ty části z dob studentských, v kostýmu sestřičky, z tehdejších nemocnic. Zralé závěrečné rozmýšlení venku. Ester má tři nádherné děti. Ti synové se opravdu povedli. Co mi dost vadí je, že v dokumentu mohlo být mnoho jiných věcí, ale nevynechali ukázat několikrát dům, včetně ulice, názvu. To mi v dnešní době vadí příliš. Zejména u známé osobnosti. Tohle je dost přes čáru. ()

gogos 

všechny recenze uživatele

Problém většiny dokumentů od Třeštíkové je ten, že jsou všechny prakticky na jedno brdo. A tak jediným měřítkem kvality je vlastně osud a příběh ústřední postavy. Ester Janečková má rozhodně co říct a především druhá polovina jejího příběhu je hodně silná. Nicméně právě ta první polovina je docela nudná a celý koncept nepřekvapivý. Proto průměrné tři hvězdy. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • V letech 1995-1999 hrála Ester Janečková roli Betty v klasickém muzikálu Cabaret v Divadle Na zábradlí. (NinadeL)

Reklama

Reklama