Reklama

Reklama

Podezřelá

  • Jižní Korea Heeojil gyeolsim (více)
Trailer 2

Detektiv Hae-joon je povolán k případu úmrtí muže, který se zabil za nejasných okolností při pádu ze skály. Stín podezření ihned padá na čerstvou vdovu, krásnou Seo-rae, která touto skutečností nevypadá vůbec rozhozená. Zdá se však, že chladná byla pouze ke svému manželovi, mezi ní a vyšetřovatelem totiž začíná vznikat nečekané citové pouto. Není však láska pouhou zástěrkou, jak uniknout zraku policie? Park Chan-wook, autor legendárního Oldboye a Komorné, se vrací s mysteriózní detektivní romancí, která vám zamotá hlavu a rozbuší srdce. Pověst dalšího korejského fenoménu po Parazitovi a Hře na oliheň film upevnil ziskem Ceny za nejlepší režii na filmovém festivalu v Cannes. (Aerofilms)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (102)

borec999 

všechny recenze uživatele

Vizuál,kamera, jej prechody,strih- všetko je natočené kvalitne a vidno, že režisér má talent. Dejovo ma však Podozrivá absolútne nechytila. Je pravda, že film kombinuje podobne ako Parazit v sebe viacero žánrov od vzťahovej drámy cez krimi, komédiu,romantiku až po mysteriózny triler. No na rozdiel od oscarového prekvapenia tu proste tieto časté zmeny žánrov nefungujú a vo finále to bol pre mňa jeden veľký mišmaš, ktorému som len sťažka vedel po celý čas venovať plnú pozornosť. Forma zvíťazila nad obsahom... 40% ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Celý čas som sa pohrával s tým, že tomu tú 4* dám, ale nemôžem. Aj napriek všemožným kvalitám aj napriek vizuálnej podmanivosti, nápaditosti a žánrovej rozmanitosti mi film príde príliš komplikovaný. Hlavne ak vezmem do úvahy o akú jednoduchú premisu sa jedná. Film, ktorú ponúka množstvo podnetov a núti udržiavať vašu pozornosť, len aby ste zistili že základné gro príbehu je až primitívne jednoduché zamrzí o to viac, keď vezmeme do úvahy, že sa to neustále snaží niečím prekvapovať. A viacej ako o chémiu medzi postavami sa to snaží práve o tú formálnu vypiplanosť, ktorá je neustále pripomínaná vražednou dynamikou celého príbehu. Trilógia o pomste ale aj taká Komorná sa mi páčili výrazne viac. Ako keby Pak nemohol už dosiahnuť tej údernosti s ktorou kedysi ohuroval. Veď on bol koniec koncov prvý Kórejec, ktorý mi predstavil kinematografiu svojej rodnej vlasti. Teraz ho už bohužiaľ zatienili iní "paraziti". ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Taková jihokorejská odpověď na Hitchcockovo Vertigo a Verhoevenův Základní instinkt, z níž se vyklubala důmyslná hra s intuicí a diváckým očekáváním pod neméně důmyslnou režijní taktovkou Park Chan-wooka..... Svéráz korejské kinematografie Park Chan-Wook (který mě před pár roky zklamal Old Boyem jen aby mě pak uzemnil svým strhujícím erotickým thrillerem Komorná) si totiž vzal na paškál neskutečně hravý, zábavný, vzrušující a rafinovaný žánrový koktejl detektivky až Fincherovského střihu a romance ze starý školy, jehož stěžejním motivem je platonické koketování naivního dobrosrdečnýho detektiva trpící nespavostí a zdánlivě charakterově nečitelné vdovy podezřelé z vraždy manžela, jejíž aura podivné femme-fatale je pomyslným středobodem a gró tajemnosti celého snímku. A přestože je tenhle koktejl fakt hutnej a jeho konzumace trvá skoro 140 minut, hekticky sype na diváka jednu informaci za druhou a vy jste doslova nuceni se zorientovat v týhle změti absurdního mysteriózna, tudíž nemáte sebemenší šanci se jakkoliv nudit. Kdekomu pak nemůže být po chuti skákání v ději, překombinovanost, syndrom nespolehlivého vypravěče, anebo balancování na vícero nesourodých žánrových rovinách. Jak už jsem ale zmínil, Parkova nápaditá režie a experimentování s formou (viz. honička, stalkování, jízda autem, horolezectví, finále a mnoho dalšího) to tahá a zastiňuje veškerá negativa, která by znepříjemňovala pachuť na vašem cinefilním jazýčku.... Má to napětí, humor, romantiku, ale i nádech tajuplna – zkrátka všechno, co každá pečeť kvality vyžaduje od áčkovýho bijáku, ať už v rámci či mimo rámec asijského filmu. Mně se tenhle záhadný rébus ještě záhadněji (a zcela subjektivně) trefil do gusta. Kdo se nebojí si zavařit mozkové závity, ten se tu prostě najde. Zlatá Palma za režii naprosto zasloužená.... virtuózní záležitost, která je matoucí a fascinující zároveň. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Asi bude hlavný problém v očakávaniach, respektíve v očakávaniach ani nie autorovho rukopisu, ale údernejších zvratov. Ak by som sa ale na Podozrivú od začiatku pozeral ako na old school elegantný film noir v modernom háve, ústredná výčitka by bola minimalizovaná. Podozrivá ponúka niekoľko skvelých scén a momentov (nechajte sa prekvapiť), častokrát som sa ale pristihol, že z filmu vypadávam. Z môjho pohľadu zatiaľ najslabší režisérov počin z tých, ktoré som videl a ktoré ma bez výnimky maximálne strhli, takže aj preto 70% zaokrúhľujem smerom nadol. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jihokorejský režisér a scenárista Park Chan-wook v roce 2003 mnohým vytřel zrak svým thrillerem Oldboy. Oldboy je z dnešního pohledu již prakticky vnímán jako kultovní klasika, Park Chan-wook se poté stejně jako například Bong Joon-ho či Ki-duk Kim zasloužil o to, že se jihokorejská kinematografie rozhodně nemá přehlížet. Na úspěch Oldboye se poté prozatím Parkovi úplně navázat nepodařilo, přesto zůstává vyhlíženým a plodným filmařem, kdy například jeho novinka Podezřelá bude Jižní Koreu reprezentovat na Oscarech v oblasti kandidátů na nominaci za nejlepší zahraniční film. Má ovšem Parkova romantická detektivka vlastně šanci?   Rozhodně potěší, že si Park po letech ponechává svůj výrazný rukopis, který je rozpoznatelný skrze nádherný audiovizuál či slabost pro černý humor, který jde často až na hranu. Parazit z roku 2019 prezentoval jeho tvůrce Bong Joon-hoa jako velmi schopného žongléra, který dokáže přehazovat balonky ztělesňující žánry a stejně jako právě Bong to působí dojmem, že Parker dokáže suverénně střídat přístupy i atmosféru.   Park Hae-il v hlavní roli detektiva Hae-joona podává velmi soustředěný herecký výkon, Hae-joon je poté zajímavě napsaný charakter, který se v průběhu vyprávění po setkání Seo-rae v podání Wei Tang musí bojovat se sebou samým, kdy cit začíná pomalu párat rozum. Ať už je samotné zkoumání případu sebevíc zajímavější, sledování morálních dilemat Hae-joona je ve finále ještě o chlup více vtahující. Zvláště když na první pohled ohraný námět Park dokáže opepřit nečekaným vývojem událostí.   Kamera Ji-yong Kima je neskutečně nápaditá a na film se díky ní krásně kouká, emoce dokáže správně poladit soundtrack Joa Yeong-wooka. Délku 138 minut si v jistých momentech film vlastně těžce dokáže obhájit, protože pár míst, které bez problémů mohli skončit na podlaze střižny a ničemu by to neuškodilo, se tu najde. K tomuto přesvědčení se snadno dostane i dramaturg amatér, film ovšem rozhodně nepůsobí dojmem prázdnoty a nevyvolává dojem, že se v něm nic neděje. Na to má Park až příliš es v rukávu.   V Podezřelé je snadné vidět něco jako ztělesnění platonické lásky, Park i proto k lásce přistupuje o poznání více krotce a méně ostře, než jak bylo vidno právě u jeho Oldboye. Do jisté míry tu Park vzdává poctu i svému oblíbenému filmařovi Alfredu Hitchockovi, jehož Vertigo ho kdysi vedlo k rozhodnutí o tom, že by se rád stal režisérem (Park má holt vkus). Nejen Hae-joon, ale i Seo-rae poté působí jako nečernobílé postavy, které mezi sebou mají bravurní dynamiku. Ve finále je vlastně těch kliček v příběhu možná až příliš a nespasí to ani přítomnost režisérské finesy.   Sympatické naopak i dlouho po filmu zůstává to, že Park vlastně mnohé neservíruje na talíři a hodně sází i na diváckou interpretaci (i když jí v oblibě nemá každý a většinou u některých svádí k nadávání do líného scenáristy). Právě motivy lásky tak paradoxně ve filmu spějí k samovolné interpretaci, přesně tak tomu je i u samotného termínu láska. Skryté významy navíc poodhalují motivace postav a nenávratně připravují půdu pro dějové zvraty, působí to tak dojmem, že tenhle romantický thriller o touze je skutečně dílem tvůrce, který se strašně moc snaží být perfekcionista. A i přes pár vad na kráse je jeho Podezřelá jednoduše povedená záležitost.   Park Chan-wook Podezřelou poprvé uvedl na letošním Filmovém festivalu v Cannes a získal na něm cenu za režii. A to naprostým právem. Podezřelá není dokonalá, je ovšem tak bravurně uchopená, že má člověk pocit, že cena za režii skončila v dobrých rukách. Dost možná i proto, že v rámci Podezřelé nejspíš Park představil svou něžnější stránku. A ta je super.... () (méně) (více)

Galerie (79)

Zajímavosti (2)

  • Juhokórejskí zástupcovia si zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 95. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2023. (MikaelSVK)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Južnej Kórei, predovšetkým v meste Pusan. (MikaelSVK)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

KVIFF.TV exkluzivně uvádí Trojúhelník smutku

KVIFF.TV exkluzivně uvádí Trojúhelník smutku

20.12.2022

Streamovací platformu KVIFF.TV nemohli fanoušci filmu v uplynulém roce přehlédnout. Jako jediná přinesla do České republiky poslední počin režisérské legendy Larse von Triera – třetí sérii Království… (více)

V Cannes byly uděleny Zlaté palmy

V Cannes byly uděleny Zlaté palmy

28.05.2022

75. ročník prestižního Mezinárodního filmového festivalu v Cannes se uchýlil ke svému konci a dnes večer proběhl zakončovací ceremoniál celé letošní filmové akce, kde byli mimo jiné oznámeni vítězové… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno