Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (381)
Totální filmový ADHD záchvat, který se od začátku do konce řítí kupředu takovou rychlostí, že v podstatě ani nestíháte řešit všelijaké nesmysly, k nimž během více jak dvou hodin stopáže dojde. A že jich je asi milion, přičemž nepřehledná a chaotická akce vlastně patří k těm méně zásadním. Bayovi skalní fanoušci si to patrně budou schopni v rámci možností užít, mnohem radši bych tuhle vcelku solidní látku ale viděl v rukách někoho typu Michaela Manna. Bayův nezaměnitelný frenetický videoklipový styl se každopádně (opět) nikam nevyvinul. Jiné (natož lepší) už to s tímhle zkoksovaným cvokem holt asi nebude. 60 % ()
Glyhlenhrálův čas je pouhopouhé prozatím a můj čas po téhle sračce nevrátím… Mouřenín chvátá SOS, v zádech má buznu, jak je zvykem dnes, vrať mi kýlu mou, mrtvici mou, a té nejvíc! S nostalgií vzpomínám na doby, kdy ještě Bicle Gay točíval heterofilmy nejen plné poťouchlé megalomanské akce, ale taky podložené alespoň nějakým náznakem scénáře. Tady prostě, a to téměř doslova, přes dvě hodiny jezdi po ulicích sanitka, vezoucí vypleštěnou prkennou ropuchu Džejka, za ní jedno až sto policejních aut a kolem bezladoskladně vybuchují Losí Andělice. Po čtyřiceti minutách jsem toho měl fuckt plnou prdel a po sto třiceti šesti marného čekání na nějaký děj mě kromě gluteální nekrózy sklátila i akutní otrava unyle plytkým kokotismem. Rád, tak rád bych blil, dokud jsem to nestrávil… ()
Ambulance je z ranku filmů, které jsou jednou velkou autohoničkou, jako Nebezpečná rychlost nebo Šílený Max: Zběsilá cesta, po jejichž kvalitě ale jen z dálky pokukuje. Nemá totiž ani tak sympatické nebo dokonce zajímavé postavy, ani strhující tempo a děj a ani výraznější akci. Kamera sice bayovsky neustále kolem někoho/něčeho krouží a bláznivě prolétává prostory nebo dírami po střelách, ale jinak je film jen přehlídkou fadních přestřelek (Bayem dlouhodobě fetišizovaných mužů ze speciálních jednotek v neprůstřelných černých vestách se samopaly) a random bourajících aut. V Bayově předchozím opusu 6 Underground přitom byla akce mnohem hravější, nápaditější i brutálnější. Celou dobu mi bylo upřímně jedno, jak to dopadne, a jakkoli freneticky se to tváří, je to pro Baye typicky natahované až uondané. Naštěstí se tu ale netlačí tolik na humor a mezi tradičními přiblblými fóry (poblitý pes) se najde i pár fajn hlášek. Gyllenhaal vyfasoval nejvděčnější postavu a dle očekávání to táhne, ale mj. mu chybí nějaký výraznější protihráč na straně policie. Film tak nejlíp funguje jako Bayův milostný dopis adresovaný Los Angeles (viz. legrační zdůrazňování LA v názvu na plakátech a v trajlerech), protože s jeho ulicemi, mrakodrapy a odvodňovacími kanály se kamera mazlí jako nikde jinde. ()
Silne akčné, miestami až chaotické, rasovo super vyvážené a super žena tiež bola. Takže sa nemusíme ničoho báť, aj záporák bol dosť biely, proste hnusný supremacista, akými my belosi nepochybne sme. Inak to ale napriek dvom hodinám rýchlo preletí a na Jakea Gyllenhaala sa veľmi dobre pozerá, ako všetkých zatieňuje svojim spoteným hereckým prejavom. A na Eizu Gonzáles sa pozerá dobre zas z iných dôvodov. ()
[90%] Viděno v kině. Ambulanci jsem určitě plánoval vidět na velkém plátně, neboť Bay je můj velký oblíbenec. Je mi jasné, že ho spousta lidí už moc nemusí, jeho přepálené akci asi leckoho už omrzí viz jeho Transformeří série apod. Jenže já si stěžovat nemohu a to ani v tomto jeho novém počinu. Ani jsem nečekal, že dám nakonec plný počet hvězd. Akce je určitě přepálená, ale skvěle a vymazlene natočená. I ta kamera je zde výborná (tolik různých pohledů) a i obstojných zpomalovaček. Navíc to působí opravdu velkolepě, áčkově a má to spoustu nápadů. Ty destrukitvní automobilové scény mi krásně připomenou třeba pátý či šestý Fasnt and Furious. I přestřelky jsou zde dobré, dynamické, pěkně ozvučené. Co se týče nějakého příběhu, tak ten je prostý, přímočarý, ale krásně funguje s postavami, které mě zde bavily. Gyllenhaal je vždy záruka jisté kvality a v tomto případě to nebylo jinak. Bavil mě i jeho filmový bratr Yahya Abdul-Mateen. K tomu charismatická Eiza González. Patos tu určitě také je, trochu ohraný, ale nijak mi zde nevadil. Jak jsem psal, film má dobré nápady, některé úplně šílené, třeba operace policisty v rychle jedoucí ambulanci - to bylo asi trochu moc, ale to by nebyl Bay. Začátek vyloupení banky neměl chybu - k tomu ten audiovizuál. OST od L. Balfeho se opět vydařil, měl i emoční hloubku. Závěr byl docela napínavý a trochu i smutný. Já nevím, já si film neskutečně užil. Je to přeakčnělé, ale většina prvků pro potřeby takového áčkového akčnáku jsou splněné. Těším se na další shlédnutí. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- Pôvodne si mala hlavnú ženskú rolu zahrať herečka Amber Heard. (MikaelSVK)
- Skladba, která zní na konci filmu, pochází z jiného snímku Michaela Baye, ke kterému napsal hudbu Lorne Balfe. Jedná se o skladbu „Forgotten“ z filmu 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016). (radik92)
- Stejně jako na konci, tak i na začátku filmu hraje hudební podkres z filmu 13 hodin: Tajní vojáci z Benghazí (2016). (Ace.A.T.L.)
Reklama