Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný spisovatel Jan Herold se při jednom večerním posezení ve vinárně, kde se schází umělecká bohéma, seznámí s mladou začínající malířkou Jarmilou Bendovou. Jarmila je v krizi finanční i umělecké, neboť ztratila model pro svůj poslední obraz, bez něhož nemůže uskutečnit výstavu a bez prodeje obrazů na výstavě nebude moci zaplatit dluh panu domácímu. Herold se o jejích problémech dozví a protože se do dívky zamiloval, snaží se jí všemožně pomoci. Jako stařeček jí sedí modelem, aby mohla dokončit obraz, jako věštec postraší pana domácího, aby na ní nevymáhal činži, a u svého nového nakladatele jí zařídí výstavu v prestižní výstavní síni. (NFA)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (44)

honajz 

všechny recenze uživatele

Scénář mi přišel v mnohém velmi nedotažený a chvílemi nedávající smysl a logiku. Třeba malířka potřebuje k domalování obrazu svou předlohu - stařečka s niněrou, který se už týden na rohu ulice neobjevil. A když se konečně objeví, tak ho zavede do ateliéru, ale místo toho, aby se malířka chopila štětce a palety, jde do kavárny a dědečka má hlídat kamarád sochař. Nebo jindy - malířka jde ven stařečkovi pro jídlo, ale cestou se staví u kamarádky, a nakonec stejně žádné jídlo nepřinese. Když na konci Nový odhalí svou identitu, že byl i tím věštcem, být tou malířkou, dám mu pár facek, a ne že mu padnu do náruče. Ale jinak jde o pohodový film, pár hlášek je skvělých, takže nelituji času ke zhlédnutí. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Malířka Lída Baarová vyhlíží neznámého dobrodince, do kavárny vplouvá Oldřich Nový a pianista laškovně zapreluduje motiv "jen pro ten dnešní den"... :o) Spisovatel Herold je vlastně antitezí Kristiána. Úspěšný, bohatý a sebevědomý muž, který se vydává za žebravého staříka s niněrou, aby užil trochu té legrace a zavděčil se své vyvolené, která touží takového zablešence namalovat. K tomu má další alter-ego, tajemného věštce Karmina, v jehož proroctvích nenápadně trousí indicie své pravé identity a Lída Baarová je sbírá a skládá dohromady... Tomuto málo známému filmu můžete vytknout řadu objektivních nedostatků, ale proč, když vás subjektivně chytne za srdce? Oldřich Nový v nejnezvyklejší (troj)roli své kariéry, luxusní Lída Baarová umazaná od barev a jedna z mála krystalicky čistých romantických komedií, jaké v českém filmu máme. 80% ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film Ladislava Broma Život je krásný je nenáročné a příjemné dílko žánru romantické komedie. Silnou zbraní je hravost s detaily, optimismus a Nového exhibice nenuceného a přirozeného šarmu. On všemu vládne a s neuvěřitelnou lehkostí mění polohy, které ve svém kontextu představují vynalézavé soustrojí dobývacího systému srdce vytoužené ženy. S nadhledem využívá každé zákoutí jednoduché zápletky a lehce baví až ke svému předpokládanému šťastnému konci. Hvězdou příběhu je uznávaný spisovatel Jan Herold (vynikající Oldřich Nový). Osidla lásky důmyslně klade přesně v duchu svých literárních výtvorů zábavně napínavé kriminálky, do zvolených rolí vkládá veškerou energii. Udává rytmus i směr, náladu i touhy. Přináší závan naděje, rozdává radost a štěstí. Kouzlí pouhou svou přítomností. Hlavní ženskou postavou je začínající talentovaná malířka Jarmila Bendová (příjemná Lída Baarová), směřující veškerou svou pozornost na plnohodnotné vykročení vytoužené umělecké kariéry. Rafinovaná osidla občas dráždivě poodhalí masku a tajemno je mocným pokušením. Výraznou postavou je mumlající Heroldův sekretář Bedřich (velmi zajímavý Bedřich Veverka), který mistrně a pohotově balancuje na hraně stálých finančních potíží. Mezi výraznější postavy patří Jarmilina osamělá kamarádka a malířka Helena (sympatická Zita Kabátová), další umělecký kumpán a roztržitý sochař Vojta Polívka (zajímavý Ladislav Pešek) a přehlíživý nakladatel Arnošt Hartl (dobrý Jiří Steimar). Z dalších rolí: v hysterickém naléhání po splacení dluhů nikdy neustávající pan domácí umělců (dobrý Václav Trégl), poslušná úřednice u Hartla (Lola Skrbková), netrpělivý krejčí Láska (Vladimír Majer), po klevetách lačná Heroldova teta Hermína (příjemná Růžena Šlemrová), úslužný sekretář nakladatele Hartla (František Filipovský), či stylový sluha mysteriózního věštce (dobrý Antonín Zacpal). Život je krásný nemá ambice mimo svůj žánr, nenáročnou zápletku naplnil hravým nadhledem a elegantním hereckým vladařem. Šířit radost a optimismus je jeho určením. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Pomalu plynoucí, nenáročný romantický snímek, který se nesnaží o filmové umění, nabízí nám pouze možnost strávit čas v kině či u televizoru. Schémata jsou všeobecně známá, tentokrát však nejen průhledná, ale i nudná. Dvojice Baarová-Nový nefunguje a ani ostatní herce ten film asi moc natáčet nebavilo. Absence příběhu a rozumné zápletky tak sráží film hluboko do průměru, a to měl myslím našlápnuto daleko výš. Ne vždy se zadaří, 60% ()

otík 

všechny recenze uživatele

Velice pěkný starý film, Nový snad sedí ke každé partnerce, navíc s Lídou Baarovou jim to opravdu sluší. Hodně vtipu, narážek i milostných slov. A maskér musel také odvést slušnou práci. Tento film snad více než jiné stojí na herectví Oldřicha Nového, který v této zkoušce obstál na výbornou. Pěti hvězdičkám ale přesto ještě něco chybí (to, co nalezneme v Kristiánovi, Hotelu Modrá hvězda, Dívce v modrém nebo Eva tropí hlouposti) - asi určitá jiskra. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (3)

  • Oficiální premiéra se konala v pražském kině Blaník, avšak ještě dříve mohli film spatřit diváci v Chocni, která je rodištěm režiséra Ladislava Broma. (M.B)
  • Když Herold (Oldřich Nový) vstupuje do klubu „U kouřícího králíka“, kde Jarmila (Lída Baarová) zrovna hledá tajemného muže, o kterém ví pouze to, že měl na ruce prsten ze zeleným broučkem, hrají klavíristé slavnou melodii S. E. Nováčka "Jen pro ten dnešní den", která se v předchozím roce objevila ve filmu Kristian (1939). (ilDivino)
  • Roli listonoše si zahrál sám režisér Ladislav Brom. (Teres)

Reklama

Reklama