Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Společnost mu dala to nejnutnější: jídlo, postel, střechu nad hlavou a základní hygienické návyky. Marian však potřebuje lásku, cit a porozumění. Klopýtá cestou svého života, uprostřed nepřátelského a lhostejného světa. Zoufale se brání, hledá a padá stále níž a níž, kdy už pak samotný život neznamená všechno...

Příběh vypráví o mladém romském chlapci, který zoufale hledá svou cestu životem ve většinou nepřístupném, nepřátelském a lhostejném světě.Chlapec z dětského domova má sice kde spát, má co jíst a je vyučen základním hygienickým návykům. Jediné, co mu však chybí, je láska, cit, porozumění, něha. Když se tyto potřebné věci vydá hledat, je vlečen sám sebou i okolním světem stále níž a hlouběji. Propadá se až na dno, tam, kde ani slovo život už nic neznamená. V současné době, kdy začínají i v naší republice vzrůstat rasové nepokoje a pogromy na Romy, se téma rasové diskriminace objevuje v podobné formě vlastně poprvé.

Díky spolupráci s matkou, Ljubou Václavovou, se mohl režisér seznámit blíže s osudy odložených, opuštěných či odejmutých dětí. Výše uvedený příběh není jen jednotlivým osudem, ale v podobné situaci se každou chvíli ocitá několik desítek dětí. Snad konečně rozvíří nejen diskusi, ale i potřebnou a nutnou pomoc ze strany nás všech. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (59)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,...7 SOUROZENCŮ, ZÁKLADNÍ HYGIENICKÉ VYBAVENÍ ŽÁDNÉ, OTEC ALKOHOLIK, MATKA NEZPŮSOBILÁ DĚTI VYCHOVÁVAT A PŘEDAT JIM ZÁKLADNÍ NÁVYKY PRO PLNOHODNOTNÝ ŽIVOT V NAŠÍ SPOLEČNOSTI“...... /// … a proto bude umístěn do ústavní výchovy, kde bude zcivilizován, naučí se češtině, pracovním návykům … (to se líp řekne než to nakonec vypadá…). 80tý léta v děcáku bez hledání senzace. Realita, která nemá šanci ztratit na autentičnosti, i když osoba neznalá situace by mohla procedit mezi zuby ,,chudáčci“ a českej příspěvek do festivalovýho ranku. Víc než filmařinu dokážu ocenit nadčasovost a realičnost. Spolu se Svědomím Denisy Klánové by tenhle snímek neměl chybět ve sbírce žádnýho bojovníka za lidský práva (bílejch). (a kurva neobviňujte mě z rasismu. Moc dobře vím, vo čem píšu!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se pracovat (jakkoliv!) s romskou komunitou. 2.) Páč gádžové jsou rasysti! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Piškotka 

všechny recenze uživatele

Romství na x-tý způsob asi tak, jak ho vidíme my, majorita. Citová deprivace a emoční plochost u takových dětí je doživotní, na které může a nemusí navazovat zločinecká dráha. Jsou tito deprivanti plně odpovědni za své chování nebo jim ho do vínku zčásti věnovaly minulé a předminulé generace? Marian se bránil po svém, i když ho šatili a živili. Myslím si, že nebylo podstatné, že je Rom. Ta vychovatelka udělala velkou chybu, nejdříve přilnula, pak odmítala jeho náklonnost. Malý Marian hrál velmi dobře, ten velký už tak ne. Občas byl film špatně ozvučený. Samotné téma je notoricky omílané a známé. To režisérovy Paralelní světy byly daleko lepší díky své niternosti a neopakovatelnosti. ()

Reklama

LadyDevil 

všechny recenze uživatele

Mariana mi doporučila kolegyně z oboru (sociální sféra) s tím, že se po skouknutí krásně ukáže, kolik empatie a inteligence člověk má a já si dovedu představit řadu lidí, který by prohlásili: "Nojo, typický, všechno jedna pakáž a my abysme si to vyžrali" a vůbec nepochopili poselství tohoto filmu. Marián je až děsivou ukázkou zahnilé ústavní výchovy plný násilí, řevu, příkazů, bezcitnosti, ,pomsty... a neuklidňuje mě, že je to nějakých pár let zpátky, protože někde to takhle ještě chodí. Sice to jde postupně nahoru, standardy kvality nasazují podle zákona nějakou úroveň, ale bude přeci jenom ještě nějakou dobu trvat, než se změní obecný povědomí v lidech... už jenom pomyšlení, kam se řada dětí v podobný situaci jako Marian mohla dostat, kdyby měli to základní - a to je respekt, zázemí, láska... hodně silný film. ()

Qasa 

všechny recenze uživatele

Obsah včetně závěru: Tragický osud romského chlapce, odebraného jako batole matce a jeho putování po dětských domovech a ústavech. Nesmělost, touha po matce, zklamání, nedůvěra a touha po nové důvěře. Bodne vychovatelku, která ho má ráda, ale nespravedlivě ho potrestá. Při útěku z vězení mu pomůže bývalý vychovatel, který je bral na výlety ven z ústavu (? Jan Šikl – spoluscénárista), nemá kam jít, ztluče Angličana, který ho fotil na Hlaváku, vybourá se v jeho autě, když jede za bývalou vychovatelkou, platonickou láskou, jedinou kdo zbývá, utíká lesem a doběhne k ledové rozvodněné řece. ()

frashmaker 

všechny recenze uživatele

Pro mne tuze traumatizující snímek. Nejen díky tomu, že moje matikářka se jmenovala Mariana a zdálo se mi o té příšeře snad každý den, nejvíce v době, kdy jsem tento film náhodou spatřil. Ale i díky té totální odcizenosti romského chlapce od lidské společnosti. Nikoho nechápe, nikdo nechápe jej, nikdo jej nechce. I díky tomuto filmu jsem si kdysi uvědomil skutečnou sílu úplné rodiny, která dává tak primárně samozřejmý pocit bezpečí, chtěnosti, lásky a jistoty. Tento chlapec ve filmu neměl ani jedno a já s tím v noci po skončení filmu jen těžce usínal. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Část filmu byla točena v králické polepšovně na Orlickoústecku. (Skarface)

Reklama

Reklama