Reklama

Reklama

Fedora, hollywoodská legenda, která stále oplývá velkou krásou, žije v ústraní na Korfu. Její bývalý milenec se ji v tomto dramatu od režiséra B. Wildera pokouší přemluvit k návratu na filmové plátno, přičemž odhalí její podivné tajemství. Fedora je nejzáhadnější filmovou hvězdou. Herečka, o níž panují zvěsti, že byla ve skvělé kondici ještě kolem šedesátky, zůstala po více než čtyři desetiletí mladou hvězdičkou – navzdory přibývajícím letům si udržela mladistvé vzezření i zář. Záhada, která obestírá její tajemnou osobnost, nikdy nepřestala fascinovat diváky. Dokonce i teď, když žije v ústraní na nádherném řeckém ostrově Korfu, obecenstvo prahne po jejím návratu na filmové plátno. Když se producent Barry Detweiler vydá na Korfu v naději, že by mohl Fedořiným návratem oživit svou upadající kariéru, odhalí hereččino tragické tajemství. Fedořina neutuchající roztomilost nemusí být následkem popírání věku, nýbrž utajením mládí. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film plný problémov. Pred natáčaním, s obsadením, financovaním a nakoniec aj vydaním. Štúdiá ho nechceli, na premiérach posmešky, režisér zronený. A nakoniec po rokoch kritici povedia - ten film je dosť podcenený. Určite si nezaslúžil také zaobchádzanie. Film o starnúcej hviezde, ktorá nevie prijať svoj osud, to sa podobá na mnohé herecké hviezdy minulosti aj súčasnosti. Ale keď už dcéra Marlene Dietrich povedala, že sa film strašne podobá na jej mamu, tak presne vieme, o čom je. Pomerne depresívny film so zastaraným výrazom, ale predsa úprimný. Na Wildera asi nie špička, ale film nemusíme posudzovať len cez prizmu režiséra. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Natočené je to super, dialógy sú výborné, príbeh má v sebe veľkú silu, ale stalo sa mi tu u Wildera po druhýkrát, že som to proste nezožral. To, že sa casting hlavnej hrdinky nepodaril na 100 percent by až tak nevadilo, ale vôbec mi nesadla štruktúra. Asi prvú hodinu som vrnel blahom, potom však nastúpi pointa a nasleduje takmer trištvrtehodinová (!!!) vysvetľovačka, čo sa vlastne stalo. A celé to aj napriek myšlienkovej hĺbke na mňa pôsobilo dosť WTF dojmom. Je to dobré, ale na tvorcu takého formátu je to nemilé prekvapenie. Slabších 7/10 ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Asi to nebyl úplně nejlepší počin Billyho Wildera, ale mě dokázal s neuvěřitelnou lehkostí, jemu vlastní, vtáhnout do příběhu, který vás hravě odpoutá od současné reality. Pocitově jsem seděla v kině minulého století a dívala se na filmové plátno s dychtivostí tehdejšího diváka. A po skončení Fedory se možná přistihnete, že se svým okolím mluvíte silně zastřeným hlasem.......Je to na hraně mezi trojkou a čtyřkou, uvidíme, možná to ještě změním, protože jsem rozhodně s panem Wilderem ještě neskončila. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Fedora je mnohem zajímavějším filmem při pohledu na celkový kontext Wilderovy tvorby a kariéry, než jako film stojící čistě sám o sobě. Neboli jako diváka mě bavil film mnohem méně, než jako fanouška tvorby Billyho Wildera. Úvodní část filmu a jeho celkové nastavení asi nejen mně silně připomínalo Sunset Blvd. (první minuty jsou plné indícií a různých obrazově zvukových analogií, které beze všech pochybností k Sunsetu odkazují). Někdo tu v komentáři píše, že ale Fedora je vlastně úplně jiným filmem a srovnání se tak nehodí. Fedora je bezpochyby dost rozdílným dílem, ale srovnání s Wilderovým slavným snímkem je podle mě naopak nanejvýš žádoucí. Oba filmy totiž stojí proti sobě jako jakési antiteze a (alespoň tak to já vnímám) ve svém vzájemném srovnání přinášejí zajímavou výpověď o době, ale především o Wilderově kariéře a jeho životních etapách. Oba filmy nabízejí pohled na zestárlou světovou hereckou hvězdu, která žije ze vzpomínek a kariéra pro ni byla vším. Jenže zatímco Sunset Blvd. natočil Billy Wilder na vrcholu kariéry, Fedora je jeho předposledním snímkem. A v tom je podle mě skrytý klíč k tomu, proč jsou oba filmy vlastně o tom samém, ale říkají skoro pravý opak. Zatímco Norma Desmond je totiž svým způsobem nepochopeným duchem éry, kterou už vlastně nikdo nepamatuje a na níž se vzpomíná se soucitným úsměvem, Fedora je naopak ztělesněním doby, která byla ta správná, ta pravá, ta opravdová, a současnost, jíž musela ustoupit, se jí jen těžko vyrovná. Fedora tak působí jako jakási závěrečná pointa pro dramatický oblouk Wilderovy bohaté kariéry. Ačkoli mě tedy sama o sobě nijak extra nezaujala, jako materiál k přemýšlení a úvaze nad tvorbou velkého režiséra je naopak nanejvýš podnětná. 6/10 ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Špatně vybraná hlavní herečka – nejenže ničím nevzbuzuje dojem, že by mohla být jednou z nejkrásnějších hvězd stříbrného plátna, ale neumí ani trošičku hrát. Příšerná maskérka – z herců skoro odpadávají tuny make-upu, čímž téměř hned prozradí pointu, která by měla na diváka překvapivě bafnout až v konci. Děsný scénář – dost často se nechtěně zvrhnul v parodii. Hlavní hrdina s námahou a velkými potížemi pátrá po tajemné herečce Fedoře, nikdo mu nechce nic říct, zastrašují ho i násilím a pak mu to z ničeho nic najednou všechno dobrovolně vykecají. Dialogy k smíchu. Příběh ubohý, psychologické veletoče jak na horské dráze.____ Kdepak, tenhle snímek si měl Wilder odpustit. Nechápu, proč natočil velmi nepodařený odvar svého geniálního Sunset Blvd. Jediný, kdo ušel, byl Holden, ale toho mi bylo v tomhle paskvilu líto a pak scéna, kdy ospalý asistent režie mrská při přípravě scény otráveně lekníny na odhalená ňadra star, kterou zbožňují miliony, ale on to bere jen jako nudnou práci. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (16)

  • Marthe Keller neskôr povedala, že práca s Billym Wilderom bola výnimočná skúsenosť, no v tom čase to bolo pre ňu veľmi ťažké. Cítila, že sa od nej vyžaduje, aby poslúchla Wildera bez akýchkoľvek otázok. Nebola na to zvyknutá. (Arsenal83)
  • Tento film sa považuje za sprievodný diel k predchádzajúcej klasickej snímke režiséra Billyho Wildera Sunset Boulevard (1950). V oboch filmoch hrá William Holden a zaoberá sa životom herečky, ktorá lipne na minulosti a nedokáže sa vyrovnať s odchádzajúcou slávou. (Arsenal83)

Reklama

Reklama