Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když americké manželky opustí v létě s dětmi rozpálený Manhattan, jejich obětaví pracující manželé se věnují "kladení pastí, lovu a honu", jinak řečeno, zajišťují rodinu a "trpí" ve městě. Své utrpení a samotu si zlehčují občasným zakázaným doutníčkem, nezdravým jídlem, příležitostnou sklenkou whisky a ti nejodvážnější dokonce proměňují chtivé pohledy na ženské křivky mladých krasavic ve skutek. Také Richard Sherman je typickým manhattanským manželem, který pravidelně v červenci vyprovodí ženu Helenu a synka Rickyho na nádraží, aby si užívali venkovských radovánek. Poté se chce ve vší počestnosti soustředěně věnovat své práci v nakladatelství, protože v bytě je konečně klid, nemusí nikoho zdravit a odpovídat na stále stejné otázky. Může se věnovat například korektuře nové knihy "Člověk a podvědomí", která se sice zdá nezáživná, ale její třetí kapitola "Potlačovaná vášeň u muže středního věku, její kořeny a důsledky" je svým způsobem inspirativní. I ten nejvěrnější otec od rodiny však může podlehnout pokušení, když se o patro výš nečekaně nastěhuje blonďaté sexy stvoření, roztomile naivní a nedotčené, zato s křivkami hollywoodské hvězdy. Na scénu opět přichází Marilyn Monroe ve své nezapomenutelné roli naivní a prosté dívenky, jejíž vlající sukně nad pouličním větrákem v jedné ze slavných scén tohoto filmu probouzela fantazii mužského publika mnoha generací. Předlohou k nestárnoucí konverzační komedii Billyho Wildera se stala divadelní hra herce, scenáristy a producenta Georga Axelroda (1922-2003) s původním názvem "Sedmiroční kopřivka". Po boku M. Monroe uvidíme Toma Ewella. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 2

Recenze (156)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Křišťálově čistá konverzační komedie s úžasnými hlavními představiteli mezi kterými jiskry nepřeskakují, nýbrž je nechávají v jednom ohni. Wilder tentokrát rezignuje na nějaké to vážnější poselství a nabízí nám film plný úvah, pochyb a citových zmatků, který je ovšem tak korektní jak jen padesátá léta a cenzura dovolila. Marilyn je božská a dokážu si zcela jasně představit reakci zaplněného kina na onu nesmrtelnou scénu. Navíc vzít slečnu na Netvora z Černé laguny a pak ji nechat stát nad odvodem vzduchu z metra, neboli jakýmsi druhem kanálu, to je sen který dokáže nabídnout pouze Hollywood........ ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Má jediná zkušenost s "božskou" MM zatím proběhla pouze s kultovní klasikou Někdo to rád horke, a protože název tohoto filmu jsem neslyšel prvně, byl jsem na něj docela zvědavý. Hm... kromě několika vychytávek na samém začátku (indiáni a přesun do současnosti filmu a potom způsob, kterým hlavní hrdina vzpomíná na aférky, kterým se mu podařilo uniknout to byla dost nuda. ()

Reklama

Jermann 

všechny recenze uživatele

Z respektu k panu Wilderovi se k nižšímu hodnocení neuchýlím, ale popravdě je Vdovec jedna z jeho poslabších komedií. Nezáživný příběh samomluvou trpícího manžílka by se dal přirovnat k zapařenému rozkroku, jehož jediným vysvobozením je dobře mířený svěží průvan v podobě kouzelně hloupoučké sexy sousedky Marilyn s vychlazenou šprndou. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Už s tím Karlem začínám nudit, já ho dokonce pletu i do amerického filmu z padesátých let :). Ale Tom Ewell (neuvěřitelně parádní výkon!) mi v postavě Richarda Shermana strašně připomněl Rodenovu roli ve Velkolepém paroháči. Hlavně v jedné z nejpodstatnějších myšlenek filmu, že totiž fantazie některých lidí nezná hranic a dokáže je natolik zmást a přesvědčit o vlastní pravdě, že už jim tyhle představy nikdo nevyvrátí, a pokud ano, tak to dá těm dotyčným skutečně velkou práci. Paradoxem zůstává, že čím více představ a chybných dedukcí v hlavě máte a přemýšlíte o nich nebo je řešíte, v podstatě vám kolem nic nehrozí a nic se neděje. Jakmile se však dostanete do klidu a o ničem přemýšlet nebudete, jistojistě se nějaká z vašich původních obav vesele splní. Slaměný vdovec je zajímavou sondou do života muže středního věku, který je přesvědčen o svých pravdách ohledně vlastního vzhledu a vystupování, který zastává velmi úsměvný (mužský) názor na ženy, a který hlavně každodenně bojuje s vlastní bezmeznou fantazií. Ozdobou této podařené komedie je jako vždy nááádherná, kouzelná, úchvatná a dokonalá Marilyn Monroe, která mě znovu ujistila, že oplývá mj. vynikajícím komediálním talentem. Scény s balením Rickyho pádla a nutná návštěva domnělého milence Richardovy manželky Toma McKenzieho a následná konverzace mezi Richardem a Tomem jsou podle mě ty nejvtipnější scény z celého filmu, který jsem už viděla snad stokrát. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Veľmi príjemná komédia o manželstve, vernosti a hlavne o predstavivosti. V tej predstavivosti hlavného hrdinu vznikajú dramatické príbehy, ktoré predčia aj skutočnosť, že v posteli má Marilyn. Spústa dobrých fórov, pobavil som sa. –––– Oblečení je náš nepřítel. Bez oblečení by nebylo nemocí a válek. –––– Všechno je senzační: ženatý muž, klimatizace, šampaňský, brambůrky. –––– Blondýnka v kuchyni... Možná je to Marilyn Monroe. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (33)

  • Billy Wilder byl velmi šetrný při nákupu drobností a tak postel, kterou jednou již zakoupil pro film Slaměný vdovec (1955), musela hrát v dalších filmech. Nejdříve ve snímku Byt (1960), potom v Sladká Irma (1963) a také v Líbej mne, hlupáčku (1964). Zlí jazykové tvrdili, že v jeho filmech budou hrát stále lehčí herečky, aby postel posloužila co nejdéle. (Snorlax)
  • Naposledy se před kamerou objevil Victor Moore. (Kulmon)

Reklama

Reklama