Režie:
David FincherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Erik MesserschmidtHrají:
Michael Fassbender, Tilda Swinton, Charles Parnell, Arliss Howard, Kerry O'Malley, Sala Baker, Sophie Charlotte, Endre Hules, Monique Ganderton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po akci, která se fatálně zvrtla, se nájemný vrah pustí do boje se svými zadavateli i sám se sebou a žene se přes hranice za odplatou. Není to prý ale nic osobního… (Netflix)
Videa (2)
Recenze (545)
Film, ktorý je rozdelený do kapitol, má u mňa už 50% cesty k úspechu pokrytých hned. Rozloží mi to dlhý film na menšie časti a tak mi to akosi rýchlejšie plynie. Avšak The Killer ich absolútne nepotreboval. Nepustilo ma to od úvodných minút až po samotný koniec. Ani vyšťať som sa nešiel a to je už čo povedať! Ked sa tak nad tým zamyslím, budem musieť zrejme prehodnotiť svoj prístup k päť hviezdičkovým filmom. Fincher totiž nasadil dnes večer laťku u mňa dosť vysoko. A dosť mi to pripomínalo Jarmuschov nedocenený The Limits of Control . Takéto meditatívno sebereflektívne filmy , v ktorých v hlavnej úlohe je chlapík ako mašina na zabíjanie, ja osobne žeriem. 100% bez mihnutia oka! ()
Od doby, co David Fincher spolupracuje s Netflixem, si točí, co chce a už po druhé se prokázalo, že je to špatně. U Zabijáka to navíc vypadá, že chtěl mermomocí natočit něco s nějakým vrahem, které filmařsky má tak rád. Jenže výsledek je takovej, že Michael Fassbender tu mluví více coby vypravěč, než by hrál coby herec. A navíc se tu vůbec nic neděje. Film totiž nemá žádné emoce. Ano, má filmařskou zručnost. Toť vše. Chladnou filmařskou zručnost. ()
David Fincher si vybral slabší chvilku. Trailerem lákal na atraktivní Thriller o nájemném vrahovi, což se zdálo být jako jeho nejsilnější stránka, jenže samotný výsledek není příliš uspokojivý. První půl hodina je výborná, sledujeme Michaela Fassbendera v bytě, který se připravuje na odstřelování sniperem. Líbil se mi kladen důraz na detail, jeho příprava i výborné monology, které se skládaly z různých statistik a filosofování, tohle mě hodně bralo ( škoda, že celý film nebyl v tomhle stylu), jenže pak se to trochu zvrtne a začne to poměrně upadat, především druhá půle je už docela uzívaná. Tak trochu jsem doufal, že se Fincher zaměří na styl Hitmana, tedy že budeme sledovat profesionálního assassina, který jde od cíle k cíli a budeme sledovat různé formy zneškodňování v Top Řemesle, jenže je z toho další osobní Revenge, který ničím zajímavým od konkurence nevyniká a Fincherův rukopis není příliš znát, je docela zaměnitelný. Fassbender hraje dobře, řemeslně bezchyby, ale dějově to zkrátka nemá koule, akce se taky moc nedočkáme, žádný uspokojivý zvrat nepříjde ( alespoň ten fight v bytě měl koule, byl příjemně drsný, skvělá kamera a zajímavě natočen, byl hodně hmatatelný, to byl za mne highlight filmu), závěr je úplně bez šťávy. Škoda, tady byl potenciál rozhodně vyšší. 6/10. ()
Od svojej premiéry na Netflixe si The Killer stihol vyslúžiť z radov divákov, ale i kritikov niekoľko rozporuplných nálepiek. Z určitého ohľadu dokážem pochopiť každú z nich. Najnovší počin Davida Finchera skutočne nejde divákovi naproti. Minimálne nie štandardnej netflixovej vzorke bažiacej po zábave a nadupanej akcii. Film je adaptáciou rovnomenného francúzskeho komiksu a je to aj poznať. Že má banálnu zápletku? Áno, má. Vadí mi to? Nie. Pretože svojím samotným spracovaním a atmosférickým pôžitkom, ktorý prináša, ma dokázal na celé dve hodinky zhypnotizovať. Súčasne si myslím, že ide aj o perfektný materiál na rozbor pre študentov filmu. Zabiják je skutočne precízny v každom jednom obraze. Premyslené pohyby kamery, audiovizuálna vyšperkovanosť. Ide o veľmi čistú prácu, z ktorej doslova sála sterilita. Fokusuje sa na detaily, je minimalistický, sústredený, meditatívny, chladný... je presne taký, aký je jeho anti(hrdina). A vybavujem si len málo hercov, ktorí by boli na túto rolu vhodní rovnako ako fantastický Michael Fassbender. Zabiják je chladnokrvným ponorom do mysle sériového vraha, ktorý neslúži žiadnemu bohu, ani krajine. Jeho meno ani nepoznáme, pretože čím menej o ňom vieme, tým lepšie. Hlavne do ničoho nepliecť city... ()
Po formální stránce perfekcionistické a současně chladné a vykalkulované. To by mi vadilo nejméně. Ovšem než dojde k onomu výstřelu, má člověk chuť si zdřímnout. Trochu ve stínu Bonda, ten ale bývá dokonalejší, proto také méně uvěřitelný než zdejší zabiják. Tři světlé chvilky - surovec, Tilda a The Smith. Divák si může přebrat, co bylo smyslem celého příběhu...že by odpuštění? Ale každému se nedostalo. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (11)
- Původně měl Zabiják při své práci nosit běžné kožené rukavice, ale proslule perfekcionistický režisér David Fincher chtěl něco "trochu elegantnějšího". Po důkladném zkoumání několika variant nakonec padla volba na ty gumové, které vidíme ve výsledném filmu (tmavé, lesklé, poloprůhledné). Byly to ovšem rukavice, které jsou vyráběny specificky pro sexuální praktiku, nazývanou "fisting" (vaginální či anální). Vzhledem k tomu, že 1) jsou příliš tenké na to, aby mohly být používány opakovaně, 2) Fincher má ve zvyku natáčet desítky variant jediné scény a 3) fisting není masově rozšířenou zábavou, se filmařům podařilo vcelku rychle vyprázdnit příslušnou část skladiště dotyčného výrobce. Slovy Michaela Fassbendera "jsme způsobili akutní nedostatek fistingových rukavic na celém východním pobřeží Spojených států." (NIRO)
- Po Mankovi (2020) se jedná o další nezrealizovaný projekt, který byl David Fincher díky Netflixu po letech konečně schopný dokončit. Původně se plánovalo točit už po Zodiacovi (2007). (Spinelion)
- Postavu Marcusa pôvodne stvárnil Thiago Palma, no neskôr ho počas postprodukcie z nezverejnených dôvodov nahradil Emiliano Pernía. (Arsenal83)
Reklama