Poslední recenze (29)
Corpo celeste (2011)
Cítím potřebu se tohoto filmu zastat a nabídnout trochu jinou optiku, kterou ho vnímat. Ústředním tématem určitě není církev, ale citlivá třináctiletá dívka, která se ocitá v pro ni neznámém prostředí. Než aby trávila čas doma s věčně hašteřivou sestrou, radši se vydává do ulic zaprášeného města, jehož šum pozoruje raději z odstupu z betonové střechy domu. Místem kontaktu s místní komunitou se jí stává hlavně kurz přípravy na biřmování; holčičce ze Švýcarska, pro kterou je důležitý spíše obsah než forma, je ale nutně cizí okázalý a hlučný způsob, kterým Italové jistě v dobrém úmyslu, ale - pravda - poněkud podle svého praktikují křesťanskou víru... Film pro mě po celou dobu neztrácel napětí; jednu hvězdu v hodnocení ale ztrácí za o pár minut přetažený konec. Asi to není pro každého, ale pokud se dokážete vyvarovat předpojatého zjednodušeného vnímání, nemůžu než doporučit.
Zápisky o skandálu (2006)
Tohle jsem měla vyhlédnuté už dávno - a taky jsem měla jistou představu o tom, jak se to celé bude odvíjet. Taky proto mě trochu zarazilo, jak na konci filmaři naložili s postavou Judi Dench... Kladu si otázku proč? Ale napnutá jsem byla celou dobu.
Protivný sprostý holky (2004)
Schopnost chápat myšlenkové pochody amerických středoškoláků u mě nikdy nebyla příliš závratná, tady jsem se ale opravdu nechytala...