Poslední recenze (91)
To se vysvětlí, soudruzi! - Ostře sledované UFO (2024) (epizoda)
Byla to nuda, přišlo mi, že to prostě nefungovalo. A štvaly mě ty výrazně upravené barvy, tmavost a rozmazanost, bylo to fakt moc.
Hranice (2023)
Silný, dost komplexní film, ale s jasným poselstvím. Vybavil jsem si u něj lidi, které jsem loni potkal u polsko-běloruské hranice, a všechny jejich příběhy. Je to hlavně humanitě, morálním dilema, lidském zoufalství i cynismu diktátorů. Není to protipolský film, není to ani dokument, ale snímek s jasným poselstvím a viditelným světonázorem režisérky. Je to o nesmírně komplikované situaci, při které šla lidskost stranou. S odstupem dne si myslím, že film mohl být ještě plastičtější a jasně vykreslit reálné obavy lidí na polské straně hranice. Neříká ani to, jaká měla být správná reakce státu v situaci krize, která byla ruským a běloruským pokusem o destabilizaci východních států EU těsně před ruským vpádem na Ukrajinu. Stopáž nakonec uteče, ale kouká se na to těžce.
Přišla v noci (2023)
První 2/3 filmu měly spád, gradaci, vtip i takřka hororovou tchyni. Ta poslední třetina, když se objevuje Kocour, ale dost ujela. Chování dvou hlavních postav je najednou nepochopitelně pasivní a až hloupý. Konec to nezachraňuje. Škoda.