Zajímavosti k filmům (26)
Barry Lyndon (1975)
Irsko stále disponovalo mnoha původními domy z 18. století, a tak se Stanley Kubrick rozhodl natáčet tam. Některé domy byly ovšem zpřístupněné veřejnosti, a tak se muselo občas natáčet mezi jednotlivými prohlídkami. Filmování v Irsku muselo být náhle přerušeno, když Kubrick obdržel výhrůžky ze strany IRA – kvůli filmu se totiž po Irsku promenádovali angličtí vojáci, a to jen tři roky po „Krvavé neděli“. Natáčení se okamžitě přesunulo do Anglie.
Stezky slávy (1957)
Původní scénář Jima Thompsona a Stanleyho Kubricka končil šťastně – souzení vojáci byli zachráněni. Kubrick chtěl šťastný konec, aby měl snímek lepší komerční potenciál.
Srpnová rapsodie (1991)
Richard Gere byl v době natáčení snímku na vrcholu své slávy a bral miliónové gáže. Japonští producenti cítili, že na něho nebudou mít peníze, načež měl Gere odvětit, že pro Kurosawu bude pracovat i zadarmo.
Srpnová rapsodie (1991)
Jedná se o adaptaci oceňovaného románu japonské spisovatelky Kijoko Murata „Nabe no naka“ („V kotli“, 1987).
Máda da jo (1993)
Film byl natočen podle autobiografických esejí vysokoškolského učitele a spisovatele Hjakkena Učidy (1889–1971).
Roma (1972)
Ve scénáři bylo plno věcí, které se nakonec nenatočily – sekvence o noční tramvaji objíždějící Řím; fotbalový zápas Řím – Lazio s fanouškem, který prohrál sázku a musí skočit do fontány na náměstí Hrdinů; sekvence o římských ženách; o západním větru a o oblacích a také o Veranském hřbitově.
Něžná (1969)
Česká pošta vydala v říjnu 2011 známky v hodnotě 10 Kč s reprodukcí plakátu Olgy Poláčkové-Vyleťalové k tomuto snímku.
K smrti odsouzený uprchl (1956)
Tento film velmi obdivoval režisér Jan Němec, který si půjčil jeho kopii na střihačský stůl, a tam si záběr po záběru udělal celý technický scénář. Trvalo mu to plných čtrnáct dní.
K smrti odsouzený uprchl (1956)
Původní název filmu zamítnutý producenty zněl „Vítr vane, kam chce,“ což je citace z Evangelia sv. Jana, po níž následuje dovětek „...ale nevíš, odkud přichází.“
Sasamejuki (1983)
Jména hlavních čtyř sester mají symbolický význam: „Curu“ (nejstarší Curuko) je nejušlechtilejší pták orientální tradice; „Sači“ (druhorozená Sačiko) znamená bohatství, radost; „Juki“ (třetí Jukiko) jemnost a svěžest čerstvého sněhu; a „Taeko“ (nejmladší Taeko) znamená poslední.
Zločiny Velké Prahy - Doktor Herzog (2021) (epizoda)
Vila, kde dojde k vraždě, se nachází v Holoubkově u Rokycan. Jmenuje se Markova vila a jejím architektem je Jan Kotěra.
Teddy by kouřil (1919)
Kameramanem snímku byl Václav Rebec, u kterého šlo o jedinou doloženou spolupráci na vzniku českého hraného filmu.
Teddy by kouřil (1919)
Z hereckých protagonistů se v té době těšil velké popularitě hlavně kabaretní herec Sláva Mach.
Ze soboty na neděli (1931)
Ve fázi přípravy vystřídal film několik pracovních názvů: „Sobota“, „Cesta kolem štěstí“, „Noc splněné touhy“, „Noc splnění“.
Ze soboty na neděli (1931)
Smlouva mezi režisérem Machatým a společností A-B pro tento film byla uzavřena dne 24. února 1931. Natáčet se začalo 26. února 1931.
Ze soboty na neděli (1931)
Machatý věnoval tento snímek památce svého zemřelého otce.
Léto s Monikou (1953)
Po třech týdnech filmování poslali natočený materiál na vyvolání. Kvůli závadě na stroji se v laboratoři poškrábaly tisíce metrů filmu a skoro všechno se muselo točit znova. Štáb si ovšem letní natáčení celkem užíval, a tak se dle Bergmana tajně radovali z „prodloužené svobody“.
A co všechny ty ženy (1964)
Bergman vzpomínal na premiéru tohoto snímku jako na „přesvědčivé a zcela zasloužené fiasko“.
Ze života loutek (1980) (TV film)
Sám Bergman považoval tento film za jeden ze svých nejlepších.
Škola otců (1957)
Helgeho režijní debut a zároveň začátek spolupráce se spisovatelem Ivanem Křížem, podle jehož knih natočil celkem čtyři snímky (ze svých celkových sedmi) – jedná se ještě o Velkou samotu (1959), První den mého syna (1964) a Stud (1967).