Recenze (34)
Vysoké Tatry - Příroda zamrzlá v čase (2007) (TV film)
Jeden z najkrajších filmov o Vysokých Tatrach, proste nádhera pozerať. Z tohto dokumentu je krásne vidiet ako Pavol Barabas miluje Tatry.
Příběhy tatranských štítů - Stopy na hrebeni (2013) (epizoda)
Vynikajuci dokument a nadľudský a extrémny výkon dvoch mladíkov. Klobúk dole. Tento prechod nie je pre bežných turistov :)
Polárník (2014)
Peter Valusiak robí extrémne výpravy v extrémnych podmienkach. Klobúk dole. Ísť sám 3 týždne sám cez Antarktídu z cieľom prejsť na Južný Pól je nielen odvážne a obdivuhodne ale aj trochu šialene a hazard zo životom. Každopádne je to chlapík ktorý vie kedy sa vrátiť do bezpečia keď treba. Ide na hranicu svojich limitov. Skvelý dokument.
Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel (2010)
Epickje a filmovejsie ako veľmi dobrý 1 diel. 2 diel je pre mna zaujímavejší aj pre nekompromisný pohľad na korupciu v polícii a zároveň odhaľuje prepojenie politikov, polície a médii . Padilha sa ukazuje ako veľmi talentovaný režisér a vidieť že na filme si dal veľmi záležať. Skvela práca.
Plán útěku (2013)
Trochu hlupucke ale inak remeselne zručne a poctivé Béčko ako pocta akčnym filmom z 80 rokov. Good fun. 70%
Televizní společnost (1976)
Proste skvelý film po každej stránke scenár, réžia, kamera, herecké výkony 100%. Brilantne.
Pahorek (1965)
Tento film má prijemne prekvapil, silná a realistická dráma z vojenského prostredia. Presvedčivé herecké výkony, Connery hra skvele. Po 2 hodinách má divák nad čím určite premýšľať. Filmy Sidneyho Lumeta mám rad. Network, 12 Angry Men, Serpico, Verdict a teraz skvelý The Hill.
Dva dny, jedna noc (2014)
Silna a aktuálna dráma. Problémy s prácou zaživa takmer každý človek. Veľa ľudí sa boji o miesto a prísť o 1000e prémiu nie je malo. záver bol dosť smutný až depresívny no tak to sa v živote stáva. Vynikajúca Marion Cottilard. Hrala nadoraz a presvedčivo. No mám pocit že niektoré postavy (manžel, jej kolegyňa ktorá odišla od muža) mohli mat viac priestoru a byt lepšie vykreslenie.
Kauza Cervanová (2013)
Kauza Cervanova. Jeden z najlepsich slovenskych dokumentov. Obdivuhodna investigativna praca Roberta Kirchhoffa. Chcem sa mu podakovat ze pocas 8 rokov co s prestavkami pracoval na filme to nevzdal a film dokoncil, klobuk dole. Jeho pohlad na kauzu a aj nase sudnictvo je mrazivy a poucny a otvara oci pre vela ludi v tom ako to funguje aj v nasom sudnictve. Ako je mozne aby nevinni ludia sedeli v base tolke roky? Spravedlnost? Zabudnite. Film sa aj pyta ci je mozne ze sa podobna udalost moze stat v dnesnych casoch a komukolvek z nas? Moze sa stat. Silny filmovy zazitok. Film ostry ako britva a bez debaty jeden z najlepsich filmov roka 2013.
Hoop Dreams (1994)
Pre mna jeden z najlepsich dokumentov ake som kedy videl, Tvorcovia sleduju zivoty dvoch basketbalovo talentovanych chalanov ktori maju potencial sa dostat do NBA. Film verne a autenticky zachyta tazke a dramaticke chvile v ich sportovom a osobnom zivote. Vynikajuca praca v dokumentarnom filme. 100%