Oblíbené filmy (10)
Modrá Electra Glide (1973)
Ve svém dlouhém životě jsem zapomněl spoustu věcí. Některé si ale dodnes pamatuji - že policista v podání Roberta Blakea se jmenoval Johny Wintergreen, že stál po kotníky ve sračkách, zmizely mu veškeré iluze a podobnou závěrečnou scénu nikdo předtím, ani potom nenatočil. Hlavně - asi to nechtělo konkurovat BJ - proč neustále srovnávat?
Butch Cassidy a Sundance Kid (1969)
Katharine Ross tam byla krásná ženská. Dva další protagonisty netřeba hodnotit - nemáme, v tomhle případě, na to ani jeden. "Austrálie!?"
Tenkrát na Západě (1968)
Naprosto souhlasím s golfistou. Prvně jsem ho viděl v sále vesnické hospody , v roce 1973. Točilo se pivo, lidé kouřili. Po půl hodině už netočil hostinský pivo. Nikomu to nevadilo - nikdo si ani nevšiml, že nemá pivo. Protože běžel fim fimů. Nebožtíku Sergiovi věčné nebe, za tohle si ho zaslouží.
Profesionálové (1966)
Lee Marvin, Burt Lancaster, Robert Ryan a Woody Strode - velice dobrá sešlost. Strode tu určitě dostal více prostoru, než o dva roky nato v TNZ :-). Což je dobře. Dobrý, vkusný, solidní film.
Klíčem je strach (1972)
Jsem rád, že ho mám ve sbírce. První projekce v letním kině skoro před čtyřiceti lety... Druhá projekce v tom samém letním kině někdy v roce ´77 mne utvrdila o tom, že to je vynikající film tak, že jsem pomohl promítačovi odvézt dvoukolku s filmy na nádraží k odeslání vlakem na další štaci. Pro mladší nebo neznalé - nebylo to z Krátké - Dlouhé Lhoty, ale z okresního města cca 50 tis. obyvatel. V Praze to třeba promítač na to nádraží poslal po známém taxíkáři :-). To byl krásný a klidný život... S promítačem jsme pak šli na pivo. Některé filmy beru takhle pocitově, atmosféru, nebudu a nechci hodnotit počitatelné.