Recenze (27)
Plán útěku (2013)
Obyčejný akční výplach. Není to Rambo, není to Komando. Pár lepších momentů, pár napínavých chvílí, ale nic, co bych musel vidět znovu.
Spojenci (2016)
Po seznamovací a trochu pomalejší první půli vás film přiková do sedačky a do poslední minuty vás z ní nepustí. Marion Cotillard je ve své roli naprosto skvělá a i Bradu Pittovi role vlastně docela sedla, jen mi v některých pasážích tihle dva moc nesedí dohromady. Moc se podle mě nepovedly ani vedlejší postavy. Žádná z nich v divákovi nevyvolá žádné emoce, neuvízne v paměti, jako by tam byly jen z povinnosti. Od Zemeckise by se možná dalo čekat trochu víc, ale i tak rozhodně povedený film.
Přepadení v Pacifiku (1992)
Na americké bitevní lodi se pořádá velká párty, parta cápků si tam nepozorovaně propašuje zbraně a protože je americká armáda banda nýmandů, jediný, kdo jim může zachránit krk je kuchař Steven Seagal, který shodou náhod není jenom kuchař. Film se nehodnotí úplně dobře, protože celá zápletka je hrozně béčková, ale film špatný není. Vlastně mi docela připomíná Schwarzeneggerovo Komando, akorát o něco slabší.
Moneyball (2011)
O filmu jsem už dřív slyšel, ale story za ním jsem neznal. Určitě jde o přelom ve sportu jako takovém, ale příběh mi přijde zoufale nevytěžený a zkratkovitý. Každá linka ve filmu, s malou výjimkou té Billyho Beana, je jen naznačená, nedotažená, nerozvinutá. Celá sportovní zápletka pak na mě působí ve výsledku strašně šablonovitě a předvídatelně, což je ale asi do velké míry dáno předlohou.
Kick-Ass 2 (2013)
Jednička byla určitě lepší. Byla komiksovější a neměla až tak plytkou zápletku. Dvojka je čirá akční řežba s pár povedenými a pár absurdními zábavnými momenty.
Nepřítel před branami (2001)
Malá osobní válka na pozadí jednoho z nejzásadnějších střetnutí druhé světové války a Sovětský svaz ve své plné nahotě. Bez příkras, bez propagandy, bez patosu. Napínavá dějová linka plná zvratů vtáhne diváka do děje od úplného začátku a ani na chvíli ho nepustí.
Boratův navázaný telefilm (2020)
Film má silnější momenty, celkově ale nepřináší nic nového. Ani nemůže, Borata už každý pozná. A tak tentokrát Cohen volí všelijaké převleky a celý film navíc pojal víc politicky. Hodně mi to pojetí připomíná jeho Who Is America, kde to docela fungovalo, ale Boratovi tohle moc nesluší.
Železný kříž (1977)
Skvěle natočený film. Na svou dobu hezké efekty a slušné herecké výkony. Líbí se mi i zpracování protiválečné tématiky. Mínus vidím v trochu utahaném ději. I když mě druhá světová válka zajímá, měl jsem problém u filmu v některých pasážích udržet pozornost. Slabší čtyři hvězdy.
12 opic (1995)
Výborný Bruce Willis, famózní Brad Pitt, skvělá kamera, excelentní scénář. Do nejmenších detailů promyšlená zápletka tak, aby do sebe na závěr všechny dílky zapadly jako skládanka. Za mě jediné mínus hudba. Nepřišlo mi, že by do filmu výrazněji zapadala.
Nic ve zlým (2023)
Těžko hledat něco, co se mi na filmu líbilo. Námět je od začátku do konce hloupý. Jennifer Lawrence role úplně nesedla, Andrew Feldman má aspoň špetku charismatu, ale dohromady to prostě neladí. Absolutně nesouhlasím s tím, že by mělo jít o komedii. Za celý film by se daly momenty, které mi přišly aspoň úsměvné, napočítat na prstech jedné ruky. Tohle nebyl můj šálek kávy.