Oblíbené filmy (5)
Krtek chemikem (1974)
Nejkouzelnější hodina chemie, kterou jsem kdy viděla. Od mala byl tohle můj nejoblíbenější díl Krtečka a dodnes bych dala nevímco za Krtkovu krabici chemických pomůcek. :D
Putování s dinosaury - Balada o Alosaurovi (2000)
Chcete rozplakat dinosaura? Pusťte mu film o tom, jak jiný dinosaurus žil a umíral (půl roku až rok, hlady a žízní... ). Spolu s dokumentem o rekonstrukci Alova příběhu je pro mne tohle jeden z emočně nejtíživějších filmů. Ano, všichni jednou umřou- od reálných tvorů po (zpravidla mé oblíbené) fiktivní postavy- ale velká roztomilá masožravá zviřátka, která by si ze mne nejspíš udělala jednohubku? To je tááák nespravedlivé!!! :'-(
Cesta do pravěku (1955)
Klasika, kterou jsem dokázala ocenit až "jako velká". Efekty lepší než u spousty dnešních (méně kvalitních) veleděl, kouzlo samotné cesty proti proudu času a v neposlední řadě i ten parádní bradavičnatý Stegosaurus, co se nám "válí" ve škole na chodbě.
Alenka v říši divů (2010)
Co se mi vybaví při pojmu "Burtonova Alenka v říši divů" v devíti bodech: · Láska na první shlédnutí a prozatím jediný film, na který jsem do kina šla dvakrát. · Bláznivě barevná a zároveň burtonovsky šílená Říše divů plná kontrastů. · Dobrodružka Alenka vs. upjatá viktoriánská Anglie. · Šílenství šíleného Kloboučníka a jeho neskutečná živost. · Božský přízvuk zajíce Březňáka a jeho neodolatelná ztřeštěnost ("Spooooon!"). · Srdcová královna, "Srazte mu hlavu!", žabí kaviár, "Srazte mu hlavu!", "Srazte mu hlavu!", "Srazte mu hlavu!"... · Bílá královna na houbičkách. · Závěr zanechávající naději, že svět není jen pustá suchá "realita". · Jeden ze tří důvodů, proč ode mě knižní Alenka nedostala "brak!".
Jak vycvičit draka (2010)
Kdybych si nikdy nepřála draka, po HtTYD bych ho NUTNĚ POTŘEBOVALA. Takhle jsem se spokojila s touhou vyzkoušet si alespoň jediný let v kůži Nočního běsa. A možná by mi u toho ani nemusel vyhrávat Powell. Tedy mimo mou hlavu.