Oblíbené filmy (10)
Lady Jane (1986)
Skvělý historický film přesně popisuje situaci Anglie v 16. století, ale nezapomíná ani na propracované charakteristiky hlavních postav. Jane Grey byla královnou země zmítané náboženskými nepokoji jen krátce, nicméně její příběh je pozoruhodný. Jsou zde skvěle zachyceny intriky a politikaření mocných, v kontrastu s životními postoji a opravdovostí mladé dívky, která se svému osudu staví čelem za jakýchkoli okolností. Dvacetiletá Helena Bonham Carter tu dokázala, že je skvělá herečka (nejen v roli cvoka) a její filmový partner Cary Elwes nezůstal pozadu. Vyhovovalo mi přiměřené tempo, propracované dialogy i konec, který jsem obrečela (jeden ze tří filmů, u kterých mi tekly slzy). Nadchly mě zajímavé myšlenky i romantika, která nepůsobila kýčovitě. Klobouk dolu před režisérem i před herci, vystřihli skvělé dílo, které se nedá jen tak zapomenout.
Amélie z Montmartru (2001)
Amélie je moje spřízněná duše ve filmovém světě. Ani tolik nehodnotím provedení (i když tuším, že je velmi zdařilé :)), veškerou mojí pozornost upoutala hlavní hrdinka. Její oroginální pohled na svět žeru, našla jsem sice imaginárního, ale v něčem velmi podobného cvoka a tak. Proč se dívat na věci jako všichni ostatní, když to jde seshora, zespodu, zestrany, zevnitř, zvenku, přes brýle, mikroskop, periskop, kukátko, ...
Světová válka Z (2013)
Klub rváčů (1999)
Kam čert nemůže (1959)
Stará dobrá česká klasika. Děj není postaven na nějaké šílené zápletce, jako pozdější komedie, ale těží z atmosféry vtipně napsaného scénáře, roztomilosti postav a charismatu herců. Divákům umožňuje sladký a milý odpočinek s jemným nádechem tajemna.
Hanebný pancharti (2009)
Iron Man 3 (2013)
Thor (2011)
Marvelovky prostě můžu. Thor si mě získal svojí hudbou a kombinací akce, romantiky, fantazie a nevšední všednosti. K tomu všemu nechybí špetka nadsázky. Ocitla jsem se v krásném jednoduchém světě, který mě až do konce nepřestal bavit. Navíc, dámy, stojí to za to už kvůli hlavnímu hrdinovi, který je prostě sympatickej fešák :D Jediná škoda je, že po všech výtvorech pocházejících od Marvela, Thor působí trošku tuctovitě...
Ten Inch Hero (2007)
Pro mě moc příjemný způsob, jak zabít volný čas a trochu si zvednout náladu. Rozhodně se neztotožňuji se všemi názory, které film prezentuje, nicméně myšlenka, že každý člověk je jedinečný a cenný, to vyvažuje. Život je tu krásný, zábavný a zajímavý i přes to, že postavy si sebou nesou tíživou minulost nebo řeší trable každodenního života... Z hodně sladkého bývá člověku špatně, ale Tench Inch Hero jsem se zatím nepřejedla :)