Recenze (369)
Slon a motýl (2017)
Film, který vnímavou duši pohladí... Pomalý, nenápadný, plný citu, smutku, ale i naděje. O tom, co je v životě důležité, podstatné.... o lásce a jejích různých podobách.
Ztracené iluze (2021)
Smutné ztvárnění lidské komedie - fungující tak už po tisíciletí. Obraz psychopatických jedinců, jejichž jedinou modlou jsou peníze a kteří neznají slovo morálka. Výborná kamera, dokonalá dobová atmosféra, bohatá filmová výbava. Přes neradostné konce, stojí za vidění, provokující k zamyšlení nad smyslem a skutečnými hodnotami života.
Vlk z Wall Street (2013)
Tento film šel záměrně léta jen kolem mne. Až konečně dnes jsem se, čistě kvůli osvětě, do něj ponořil. PLUSY: vtipné, crazy, občas zajímavě peprné; LdiC hraje svého psychopata snaživě a s velkým nasazením (ač ho nijak nemusím). NEGATIVA: extrémně dlouhá footage; glorifikace bezohledných všiváků (přes parodickou nadsázku), přemíra vulgarismů. ZÁVĚR: (1) znechucující prostředí; (2) nesympatické a plytké postavy; (3) na některé scény se přesto kouká docela příjemně, ale výsledný dojem z tohoto nekonvenčního kusu rozhodně nezachrání.
Můj týden s Marilyn (2011)
Skutečná MM byla, je a bude vždy ikonou. Ani ne tak pro svou krásu (existují spousty nádherných i ještě hezčích hereček). Výjimečná je/bude kvůli tomu, co z ní vyzařovalo (niterní něha, citlivost, naivita, bezprostřednost,.....). Vzácný cocktail. Stačí se koukat a ponořit do děje úžasně bláznivé komedie "Some Like It Hot" (1959) nebo shlédnout její poslední film "The Misfits/Mustangové" (1961). Oceňuji odvahu Michelle Williams MM ztvárnit. Myslím, že herecky se jí to docela podařilo. S fyzickou podobou je to už bohužel horší (jak už to tak v podobných případech zákonitě bývá). "My Week with Marilyn" ale rozhodně stojí za vidění. Dobová atmosféra, pohled "za filmařské kulisy" a hlavně - poctivý pokus o pohled do duše a mentálních "ups and downs" MM.
Hranice lásky (2022)
Citlivě (a troufám si říci) taktně předvedená cesta do pekla rozdojení osobnosti. Oba hlavní protagonisté této z počátku lákavé story, končící depresí a bolestí, nám ji naservírovali solidně. Za jejich odvahu a tvůrčí otevřenost musím dát 4*.
Drazí soudruzi! (2020)
Dokonale natočená, dramatická a depresivní sonda do systému a způsobu myšlení všech jeho obětí, systémem indoktrinovaných. A (bohužel), strašně, strašně aktuální, právě včera a dnes....
Kód Enigmy (2014)
Strhující a místy docela dojemné. Příběh výjimečného génia. Nejvíce ale oceňuji ztvárnění atmosféry doby, kdy osud svobodné, demokratické Evropy visel (kvůli jednomu diktátorovi) na vlásku. A není důležité, zda prolomení kódu se odehrálo zrovna tak či trochu jinak. A není důležité, jak dobře, či hůře své role B.C., K.K. i jiní zvládli. Podstatné je, že film připomněl brilantně příběh, který se může v jiné formě, podmínkách a kulisách, bohužel brzy opakovat.
Benedetta (2021)
To cut this long story short: (1) napínavé, působivě emocionální psychologické drama, okořeněné erotikou a jistou dávkou humoru; (2) pokus o rekonstrukci skutečného příběhu starého čtyři století - viz.Wiki heslo "Benedetta Carlini"; (3) barevný náhled (ovšem v několika momentech přehnaně drsný) do reálií a zvyklostí dané doby; (4) film kladoucí znepokojující otázky a odpovědi na téma "manipulace, moc & vliv" platné (bohužel) universálně i dnes; (5) brilantní kousek režiséra, který vše servíruje vysoce inteligentně a s lehkostí jemu vlastní.
Čekání na Aňu (2020)
Nádherný, dojemný film vrchovatě protkaný humanismem. Úžasné záběry horské krajiny Pyrenejí prostírajících se mezi Atlantikem a Středozemním mořem. Příjemní herci a nádherná hudba k tomu. Filmový šperk vybočující mimo dnešní standardní produkci (bohužel orientovanou převážně na mentálně nedokonale vybaveného diváka).
Případ komisaře Maigreta (1959)
Tak takhle se dříve točily detektivky. Málo akce, násilí, triků a krve. Zato ale hodně realismu, inteligence a psychologie. A vůbec nevadilo, že film "ročník" 1959 byl černobílý, kulisy poválečné Francie omšelé a některé herecké výkony poněkud teatrálně přehrávané. Stačilo ponořit se do děje a sledovat charismatického Jean Gabina.....