Recenze (82)
Vesmírní žraloci: Nenažraná strana Měsíce (2022)
Originální a docela zábavný béčko. Vtipný námět, nutno podotknout biologicky ne zcela nereálný, celkem charakterní postavy a neotřelé kulisy měsíce. Jako asi proč ne :) *75%*
Trojúhelník smutku (2022)
*65%* Popořadě. První dějství (v civilizaci), pět hvězdiček (z tohoto dějství, které je opřeno o sociální genderová stigmata, by byl mimochodem skvělý krátkometrážní film). Druhé dějství (na lodi), čtyři hvězdičky. Třetí dějství (na ostrově), dvě hvězdičky. Suma sumárum dávám tři hvězdy, zejména kvůli táhlým a nezáživným pasážím. Myslím, že dvě a půl hodiny filmu spíše uškodily a kdyby se trošku smrskl (jakože tam pro to prostor byl), bylo by to jen dobře. A taky mě zklamala pointa. Nalezení luxusního hotelu na zdánlivě pustém ostrově je asi tak stokrát omílaná pointa, která se objevila už v tištěném Čtyřlístku v osmdesátých letech.
Létání pro začátečníky (2023)
*75%* Originální situační komedie. Jasně, nejedná se o velkofilm, nelze od toho očekávat zázraky, ale jako večerní oddychovka se zajímavým námětem a veskrze jedinečnou pointou zaujme. Trochu mě mrzí scénář, který místy působil až příliš jednoduše a kdyby se do dialogů vložila trocha víc práce a hloubky, byl by to přesně ten film, který bude slavit na festivalech. Když se chcete zbavit strachu, musíte se odhalit až na dřeň. Musíte vyložit všechny karty, odvázat se a být tím, kým skutečně jste. Jinak budete navěky svázaní v pokoji šílícího válečného veterána. :)
Irské sbohem (2022)
Skvěle zinscenovaná tragická fraška, kde není nouze o vtipné, ale i dramatické a vyhrocené situace. Děj výborně pracuje s Downovým syndromem jednoho z bratří a vykresluje tak realitu a tíhu životních a pracovních priorit v kontrastu s empatií a láskou. K tomu krásné exteriéry irské vysočiny, lyrická hudba, zkrátka paráda. *75%*
Basri a Salma v nekonečné komedii (2023)
Takhle si představuji správný indonéský bizárek! Basri a Salma tráví veškerý pracovní čas s dětmi. Otázka ale zní? Chtějí s dětmi trávit i čas volný? Vyhrají přirozené rodinné pudy, nebo klidná manželská rutina? *70%*
Průvod (2022)
Vizuálně i herecky parádní snímek, ovšem pointa? Nikde. Což je obrovská škoda, jelikož měl děj ještě minutu před koncem našlápnuto ke skvělému vyvrcholení. Ale potom jakoby si tvůrci řekli: Dobrý, kašlem na to, jdeme na pivo. *50%*
Volání (2022)
Zajímavý a neotřelý námět, který bohužel po několika minutách omrzí. Druhou půlku jsem se už vesměs nudil. V průběhu děje sice můžeme symbolicky sledovat měnící se náladu operátorů, od motivace, přes humorné zoufalství až po totální únavu, spolu s měnícím se typem volání, ale otázka, jestli to prostě na film není málo. *50 %*
1670 (2023) (seriál)
Naprostá pecka od sousedů Poláků. Hodně dlouho jsem se při ničem tak moc nebavil. Více takových neotřelých projektů prosím! *85%*
10 000 př. n. l. (2008)
Tento film se mi líbí hlavně z historické perspektivy, když si uvědomíte, že zatímco v Evropě lidi lovili mamuty, v Egyptě vznikala daleko modernější a v té době již vyspělejší říše. Děj je občas zbytečně táhlý ale díky té výpravné atmosféře to nějak funguje. Baví mě to! *70%*
Tři zlaté dukáty (2023) (TV film)
Hrozně jednoduchá, ale poetická, krásně natočená a kouzelná pohádka. Míň je zkrátka někdy víc a Slovákům to po Zakletém králi a odvážném Martinovi lepí. Někdy prostě stačí cvaknout a hned je jasno, a to obzvlášť o Vánocích. *70%*