Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Rodinný
  • Pohádka
  • Drama

Recenze (51)

plakát

Fantom Morrisvillu (1966) 

Film myslím ani není třeba označovat za parodii - film se pohybuje příjemně na hraně humoru ze sebe sama, takže si zároveň umí udělat legraci sám ze sebe, ale zároveň slušně odvyprávět detektivní příběh. I v dnešní Holywoodské produkci si řada filmů umí udělat legraci sama ze sebe a není hned proto označována za parodie. Rozhodně to není parodie ve smyslu neustálého ponižování originálu.  Z dnešního pohledu v něm trochu rušivě působí vkus 60. let v části Matuškových písních a snad i trochu v podání postavy Mabel. Je třeba ocenit, že jde o mnohem vkusnější a důstojnější návrat Oldřicha Nového, než v o 17 let starší ponižující pytlákově schovance. Marvan a Filipovský si tu střihli role policistů dva roky před Hříšnými lidmi města pražského. Zajímavostí je, že ve filmu je vidět minimálně na pár místech čitelně nahlédnout do textu knihy, a vždy pouze první odstavec textu odpovídá předčítanému textu a ději, ale pak následuje patrně zcela jiný příběh (to je hned na první straně v 2:31  pak v čase 8:16). Ostatní texty nejsou čitelné. Možná některé by mohly být při vyšším rozlišení, ale většinou není kamera dostatečně zaostřená nebo je pohyb příliš rozmazaný, takže lze vytušit maximálně pár slov. A ve 42:44  je vidět rozmazanou stránku, ale po urovnání je tam střih, a v rohu je vidět úryvek textu totožný s textem na první straně. Text působí dost jazykově výrazně archaičtěji, než pasáže s dějem filmu, možná to bude přepsaný nějaký prvorepublikový rodokaps, možná ještě něco staršího. Zdroj se mi nepovedlo dohledat, ale nepřijde mi úplně pravděpodobné, že by to někdo jen tak vymyslel v 60. letech jako pokračování textu jen pro film. Zasazení celého příběhu do četby dirigenta při představení opery je příjemným způsobem naroubování příběhu, který by jinak možná ani v šedesátých letech neprošel.  Rozhodně potěší prolnutí s výbornou Carmen, a také závěrečné  milé "Vrátím!". Prostě jeden dobrý film, z kterého není cítit ducha komunismu.

plakát

Mlha (2005) 

Nejsem velký příznivce hororů, ale tento film se mi líbil. Dost mě překvapuje jeho mizerné hodnocení, a zejména výrazně horší hodnocení proti původnímu filmu. Mě se naopak líbilo civilní provedení, kdy to nebylo celé jen jeden dlouhý útěk, ale naopak se přepíná atmosféra strachu a poklidného městěčka. A pozitivně naopak hodnotím, že film není založen na přehlídce vizuálního hnusu rozpadlých těl, ale víc pracuje se strachem a monstra jsou jen naznačena z mlhy. V tomto navazuje na staré horory, které také pracovaly s atmosférou, a ne jak béčkové horory s 80. let s latexovou maskou a umělou krví.  V ději je bohužel pár nelogičností (a nemyslím náhod, jak si tu již někdo stěžoval, ale opravdu věcných nelogičností v příběhu). Je to škoda, protože jinak je film velmi dobře udělaný jak po vizuál, tak trikové stránce a příjemně vypráví příběh.

plakát

Scooby-Doo a duch čarodějky (1999) 

Jeden z nejlepších filmů Scooby Doo. A první v kterém jsou Hex Girls. A také výrazně nejlepší. Hex Girls v něm mají velmi příjemnou podobu holek, co baví rock a na čarodějnice si hrají jen kvůli image, a na srdci mají spíše ekologii než dekadenci. Naopak v posledních sériích je mění na úplné cvoky do všeho šíleného a temného. K filmu vznikl i soundtrack, kde je víc nahrávek. Jako autorky jsou na něm uvedeny Hex Girls, i když jedna z písní je např. z pohledu Velmy.  Škoda, že byl zrušen plánovaný spin off s Hex Girls, a dokonce nyní již i nový film scooby doo s nimi, který byl již v pokročilé fázi výroby, a přednost dostala výroba druhé série Velmy.

plakát

Scoob! (2020) 

Zas jedna z 3d adaptací klasiky, kde převládl zjevně pocit, že úplně stačí, že mají přece 3d grafiku. Ta jedna hvězdička je za grafiku, kdy se ten převod do 3D nad očekávání dobře povedl. Hanna-Barbara si tam akorát recykluje své dávno zapomenuté postavičky, Příběh slabý bez jakékoliv solidní záhady a dobrého odhalení pachatele, Modrý sokol je jen prázdná figura co akorát celou dobu leze na nervy a jediná schopná osoba je v souladu s tím, jak velí trend diversity, afroameričanka. (Ne že by nemohla být, ale ta postava je tak nesnesitelně plochá a dokonalá, vedle zcela neschopného bílého muže Modrého sokola jr., že prostě nedává smysl, proč by s ním dělala - působí to celé strašně uměla)

plakát

Velma - Velma (2023) (epizoda) odpad!

Už u loňského filmu Scooby Doo Trick or treat mě dost překvapilo, že změnili Velmě sexuální orientaci a neustále tupě slintala na nakrucující se bujné křivky hlavní padoušky. Toto jsem ale opravdu nečekal.   R.I.P. Scooby Doo

plakát

Zelené barety (1968) 

Film z doby, kdy ještě američané podporovali americké zapojení ve Vietnamu. Obrat v atmosféře a změna narativu přišel až po ofenzívě Tet v letech 1968/1969. Tehdy se masivně v USA prosadila tzv. mírová hnutí (podporovaná i agenty komunismu) během pár měsíců zcela změnila způsob interpretace války ve Vietnamu v USA. Z pomoci Vietnamcům bojujícím za svobodu proti komunistickému teroru (...co mi to jen připomíná?) se najednou stal americký boj proti vietnamskému lidu. A tento způsob interpretace se prosadil a udržel. Vyhovoval nejen komunistickým zemím, ale paradoxně i USA, protože umožňuje nevidět, že jižní Vietnam bojoval dlouho, statečně a do posledního dechu, a USA ho navzdory všem slibům o své podpoře opustili a nechali padnout. Lidé, kteří jim důvěřovali, a bojovali s nimi mnoho let za svobodu, skončili v komunistických lágrech. Jižní VietNam a jeho obyvatelé byly z příběhu války v jižním Vietnamu zcela vyretušováni. A stejným způsobem je posuzován i tento film. Pozdější optikou. Pomoc VietNamu v té době nebylo třeba ani propagovat - ona tu podporu totiž měla. BTW: Jižní Vietnam měl a má samozřejmě i západní pobřeží, nad kterým zapadá slunce každý den - stovky kilometrů. A i na východním pobřeží může vzniknout efekt západu slunce nad mořem - např. na předsunutím poloostrově - v úrovni výšky lidské postavy lze dohlédnout nad mořem jen cca 5km (Jedno takové místo je kousek od Saigonu). Ale kdo by se zatěžoval fakty, že? Kdo chce psa bít....

plakát

Scooby-Doo o Halloweenu (2022) odpad!

Dost chabé. Nejvíc mi ale vadilo, že z Velmy, která ještě v sériích Záhady s.r.o. z let 2010 a 2012 toužila po Shaggym, je najednou lesba. A je to tam opravdu hodně akcentováno - ve filmu, který sám sebe označuje za rodinný.  Děti jsou z toho zmatené a nerozumí tomu. (a nevím, jestli to přijde jen mě, ale myslím, že tam byla sexualita prezentována nejen přes absurdní chování Velmy, ale i dost vizuálně, pomocí značné koncentrace na křivky Coco - to u Scoobyho ještě nebylo) To už tu LGBT propagandu musí cpát i do rodinných filmů, a měnit sexuální orientaci hlavních hrdinů?! (Takovou transformaci hlavního hrdiny jsem snad ještě nikde neviděl - obvykle si vystačí s přihozením nových postav a případně vypuštěním jiných, ale že by přímo změnili orientaci hlavních postav, to jsem ještě nezaznamenal) Jinak příběh také nic moc. Logicky to celé dost kulhá, protože spousta z těch padouchů si ty kostýmy přece vyráběla sama, díky své profesi (např. 10 000 voltový muž elektrikář).  A také to dost zavánělo vykrádáním předchozích příběhů - konkrétně motiv se starou viktoriánskou podobnou skupinou se už jednou objevil v Záhadách s.r.o. jako motiv celé série, a v té sérii byl také na konci použit motiv světa bez zločinu, kde Záhady s.r.o. nemají smysl existence. Jenže tam to stačilo vyřešit tím, že odjeli z města jinam.

plakát

Štěně jménem Scooby-doo (1988) (seriál) 

Série mě velmi mile překvapila. Je jiná, ale zábavná. A  vhodná i pro menší diváky, na rozdíl např. od Záhad s.r.o. Navíc je fajn, že v některých dílech jsou 2, či dokonce i 3 samostatné příběhy:-) Uplně super je Zrzek Hering a Sluha - škoda že nejsou i jinde, respektivě škoda, že na tuhle sérii se nenavázalo. Trochu podobná přehnaně komixová, která si umí dělat legraci z vlastních klišé, je i nová série Be cool scooby doo, i když vizuálně slabší.