Poslední recenze (655)
Občanská válka (2024)
Najbrutálnejšou vecou na tomto celom je to, ako realisticky táto tematika dokáže rezonovať v našich hlavách. Je to niečo, čo má bohužiaľ realistické kontúry. Kreatívne to je v podstate road trip movie, no má dostatočne zaujímavé a dramatické (či aj dramaturgické) zastávky, ktoré ho vytrhnú zo spárov monotónnosti či sterility. Kamera či strih sú miestami až dych berúce, no nesú dávku chaotického dokreselnia deja, hlavne keď sa dej sústreďuje na bojové scény. Úplne pre mňa nefunguje iba úplný záver. Áno, mladá protegé prechádza premenou a jej záverečné konanie nie je v rozpore s tým čo nám (a rovnako tak aj jej) bolo servírované, no záverečná akási katarzia či morálne ponaučenie nesadá na úrodnú pôdu. Chápem zámer, no správanie zvyšku postáv v úplnom závere má vyrušilo z vnímania celkového dojmu. Je to ale iba minimálne vada, ktorú som nedokázala prehrýzť. To však už je môj problém.
Šógun (2024) (seriál)
Jeden z počinov roka k nám dorazil už v jeho začiatkoch. Šógun je neuveriteľne atmosférický výtvor, ktorý na jednej strane cti svoju predlohu a kultúru, ktorú znázorňuje a na druhej strane sa nebojí zvoľniť v momentoch, kedy by iný seriál začal tlačiť na pílu, či mal dojem že musí diváka nutne odrovnať. Tento seriál svojou precíznosťou a tématikou pôsobí ladne a zanecháva v divákovi stopu, ktorá dlho vydrží.
Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024)
Ach, ach, ach, ach. Nečakal som nič, dostal som zase raz mizerne málo. Áno, záverečná akcia je ok, neurazí, no to je všetko. Prvá polovica má nulovú výpovednú hodnotu. 20 minút len zbierajú zrno, no a samozrejme v slow-mo. Zach sa nezmení, ale keby dal preč väčšinu tých blbých spomaľovačiek, ušetril by aspoň tretinu času a dalo sa pridať do deja. Ten je plný úplného klišé a gýču, no keby sa s tým pohral niekto, kto vie písať aspoň trošku, dalo by sa to pozerať lepšie. Ak si Zach myslí, že mu Netfľus dá peniaze na trojku, tak bude musieť žobrať viac ako keď využil fandom DC univerza a jeho vilomenín, aby mu vydali inú hračku.