Oblíbené filmy (10)
Tenkrát v Americe (1984)
Brilantně odvyprávěný příběh čtyř chlapců, z kterých paní bída vychovala úspěšné obchodníky. Příběh velkého přátelství a velké zrady. Přes svou délku mě ani po opakovaném shlédnutí nenudí a něco dalšího si v něm najdu, něco dalšího pochopím. Morriconeho soundtrack je jeden z jeho nejlepších a srovnatelný s jeho slavnějším Tenkrát na západě. Leone tímto filmem dosáhl vrcholu své tvorby. P.S. Scéna znásilnění je jedna z nejodpornějších, co jsem ve filmu viděl.
Kmotr (1972)
Z celé triologie mám tento díl úplně nejradši. Paradoxně jsem musel po prvním shlédnutí přijít na chuť tomu, koho většina nejvíce opěvuje - Marlonu Brandovi. Po prvním shlédnutí mi vůbec nesedl a přesto celkový dojem vůbec nezkazil. Každá postava je zahrána mimořádně přesvědčivě, snad jen Lucu Brasiho, podle knížky zabíjáka, z kterého jde na první pohled strach, jsem si představoval trošku.... děsivěji. Hledám, hledám, ale další negativa ten film prostě nemá.:-) P.S. Pokud Vás stejně jako mě chytla průvodní melodie, na youtube.com je spousta různých více či méně povedených variací.
Forrest Gump (1994)
Vzpomínám si na jeden rozhovor s Ivanou Chýlkovou, kde se o tomto filmu vyjadřovala s velkým despektem. Proti gustu žádný dišputát, ale souhlasit s ní nemusíme, že?.:-) Životní role Toma Hankse (a to přitom natočil filmů!). V duelu dvou nejlepších podle ČSFD řadím před Shawshank.
Sedm (1995)
Děsivé, naturalistické. Úžasná atmosféra. Vynikající Freeman a Spacey, křehká Paltrow a... Brad Pitt. Po tomhle filmu jsem jej přestal brát jako hezouna a začal jej respektovat jako dobrého herce. Vypointovaný závěr je jeden z nejlepších, co jsem kdy shlédnul. Někdo tu psal, že i ze slunečného dne se dá udělat pořádné peklo. Nelze než podepsat.
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Zřejmě nejlepší dobrodružný film, který jsem zatím viděl. Spousta nezapomenutelných scén, jen namátkou: nečekané rozuzlení souboje s mečovým kouzelníkem aneb skončil dříve než začal, propálená dlaň gestapáka při heilování, bonzující opička, alkoholický souboj jemné dívčiny s "otrlými" chlapy atd. atd. To se musí vidět!
„Marečku, podejte mi pero!“ (1976)
"To já v tvém věku... .... jsem měl samozřejmě taky holku!":-))) Metelesku blesku a další porce nezapomenutelných hlášek. Patří k mým Top 5 českých komedií.
Velký flám (1966)
Není moc válečných filmů, u kterých myslíte na všechno možné, jen ne na válku, lidské utrpění, umírání. Tenhle jim všem kraluje. Nejen díky brilantnímu Louis de Funes. Patří k nejlepším francouzským komediím. A že konkurence je v tomto žánru a zrovna v této zemi velká.
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
Není lehké přenést jakoukoliv legendární předlohu na filmové plátno. Tady se to povedlo na podtrženou jedničku. Pomatuji si ty smíšené pocity, když jsem odcházel z kina - zážitek z mimořádného filmu a frustrace, že další díl bude až za rok.:-) Víte, že existuje i jedna starší verze z roku 1978?