Oblíbené seriály (10)
Sex ve městě (1998)
Kultovní seriál plný módy a rozhovorů o sexu. Téma, které osloví zejména ženy, protože hlavními hrdinkami jsou také ženy. Zjišťuju, že mám podobný nebo totožný pohled na sex, takže bariéry mezi Američankami a alespoň jednou střední Evropankou jsou zbořeny. Líbí se mi, že se o sexu hlavní hrdinky baví naprosto na rovinu, bez příkras nebo ostychu. Sex je totiž nevyčerpatelné téma jako bezedná studna, pořád je se o čem bavit. Ale pozor, muži asi mnohé nepochopí nebo se vůbec nechytí. Mluví se totiž nejčastěji o nich:)). Takže muži, na vlastní nebezpečí! Další samostatnou kapitolou je móda. Je to jako procházka rajskou zahradou, Manolo Blahnik snad ve všech pádech, Dolce and Gabbana naživo. Carrie Bradshaw proslavila i Diorovy šaty s obrovskou květinou. Takže tento seriál se může stát i módní ikonou a přehlídkou zároveň.
Přátelé (1994)
Tento seriál mě provází snad všude. V TV, ve žlutém autobuse, některé díly vidím opakovaně. Ale to vůbec nevadí. Ze všeho nejvíc se mi líbí, jak si protagonisté dělají srandu sami ze sebe, jak jsou mnohdy naivní a natvrdlí. Jako samotní Američané. Zkrátka hrajou sami sebe a nestydí se za to.
Ally McBealová (1997)
Ztřeštěný a feministicky vyznívající seriál plný komických exhibicí z prostředí právníků. Líbí se mi bujná představivost hlavní hrdinky Ally a šelmí zvuky, které vydává Lucy Liu. I soudní spory jsou někdy dost mimo, Američané jsou schopni se soudit pro jakoukoli prkotinu, kterou se talárník včetně poroty vážně zabývá. I milostná klopýtnutí jsou zde zobrazeny v nejcitlivějších barvách za zvuků Barryho Whitea.
Plány a touhy (1991)
Detektivka se správnými zápletkami, typická distingovanost a chladný britský odstup vyšetřujícího detektiva. Bez Roye Marsdena si Adama Dalghlieshe nedokážu představit. Zapadají totiž do sebe jako dílky puzzle. Klobouk dolů při výběru. A prostředí atomové elektrárny je opravdu netradiční pro vražedné plány a touhy. Každý se zná s každým,, tudíž i podezřelým může být každý. Komické je, že inspektor se tam vyskytne náhodou, protože tam náhodou tráví dovolenou. Jak náhodné.
Černá věž (1985)
Opět ta inscenační ponurost chladného anglického venkova a ty divné tváře v divném oblečení. Ale má to své kouzlo, chybí akce, ale nechybí suchý humor a duševní prokreslení jednotlivých postav.
Džungle rtěnek (2008)
Čekala jsem více, se Sexem se nedá měřit. High society je studená jak psí čumák, ale tři hrdinky jsou v jádru obyčejné ženské s běžnými problémy. Nejblíže mám k Nico, která naplno citově bojuje. Moc nechápu tu mladou infantilní návrhářku. Možná se seriál rozjede a příjemně překvapí.
Californication (2007)
Přešlapy (2009)
Láska je Láska (2004)
Tady se popouští uzda všem různým orientacím, které jsou namíchány navzájem nebo samostatně. Seriál boří spoustu mýtů a tabu v sexualitě. Moc mu fandím. Občas mi vadí americké prvky.