Recenze (2 331)
Love (2008)
Nepříjemné téma, zvládnuté tak nějak standardně (vždycky mě napadne, jak strašný by takový kraťas byl z rukou českých filmařů). Teď si zahraji na cynika, ale v druhém díle by si svou letní gay-lásku mohla prožít Alicia... Ok, to se asi moc nehodilo :-)
Whiplash (2014)
"NOT QUITE MY TEMPO." Občas se to tak podaří, že herec, který střádá role a roličky, jednu za druhou a není špatný, dokonce i po čase dost vyčnívá, naráz uloví tokové terno. Simmons je tím hercem a Fletcher je to terno. A WHIPLASH je díky této symbióze malý klenot. 90%
Bláznivá dovolená (2015)
Pokračování eskapád rodu Griswoldů chybí komediální rozvernost 80let, zato se přidalo na obhroublosti, což tak nějak vystihuje ducha doby. Někdy se takto infikovaný vtip podaří (jako když se Hemsworth "nenápadně" chlubí svou výbavou), jindy vůbec (koupel rodinky ve splaškách). Návaznost na původní herecký ansámbl potěšila. 50%
Sousedi 2 (2016)
Dvojka o ten pověstný pubický chloupek horší než jednička a z mého hlediska je to především tím, že se přidalo na skečovitosti a řádně taky na hrubozrnnosti (poblití při souloži nebo útok zakrvácených tampónů mi lechtá jícen ještě teď). 55%
Zabiják & bodyguard (2017)
Jako zasmál jsem se, ne že ne. Reynoldsovi i bez černo-rudé masky jede huba jak kulomet a naštěstí to není nic na silu. Kupodivu je v tom pořád dost osobitosti, aby se i každá prdelmanská kvedlačka o tom, jak se někdo vykrádá a opakuje, jevila jako upozaděné poprckávaní tam kdesi z kouta z podřepu nad vlastní nesoudržnou stolicí :-) 70%
Nit z přízraků (2017)
Opravdu poslední film Day-Lewise? Sice nemohl vybrat lépe, ale opravdu? Žena bude nerada, ale celou garderóbu, co má od Woodcocka demonstrativně rozstříhám na stejnoměrné fáborky... Tak to zas jednou bylo něco vypiplaného téměř do oné pověstné mrtě. 90%
Tvář vody (2017)
Spin-off (nebo prequel?) k Hellboyovi? Ale kde že, podobnost s Abem Sapienem čistě náhodná (i to, že je hraje stejný kolohnát). Přesto, estetické cítění je očividně vyladěné ve stejných vlnových délkách a to je jasné pozitivum, tu retro stylizaci del Torovi vždycky sežeru i s navijákem. Další klady: Shannon a jeho zlý kukuč a Hawkinsová jako němá (to fakt pomohlo), nadržená zoofilka. 80%
Nejtemnější hodina (2017)
Celkem vděčná dramatizace k neblahé to historii, jen ta epizodka v metru to celé málem pokaňkala. Oldman jako Churchill zaujal, pobavil, hlavně ale přesvědčil. Ostatní metamorfózy z jiných filmů laskavě postavte ke zdi :-) Tak kdy pak se dočkáme něčeho podobného ze zákulisí podpisu Mnichovské dohody? Ať nám, okleštěným, konečně ta hořká pilule taky trochu osládne. 80%
The Return of Bruno (1987) (TV film)
Dokud to celé jede v započaté bžundě fiktivní dokumentaristiky, kdy různé perzóny opěvují Bruna s příměsí pobavené ironie, je to ok, je to zábavné (např. když Ringo Starr mluví o tom, jak mu Beatles vděčí za to, že vůbec vznikli), jakmile ale spustí sebe-propagační Willisovo hudební představení, je to už jen zívárna - tato část je naneštěstí ta delší. 50%
Labyrint: Vražedná léčba (2018)
Vyvrcholení trilogie, řádně, až tantricky, přetažené, přičemž výsledek neodpovídá vynaložené námaze. Logiku samozřejmě scénárista i zde nahání marně. Aspoň že ta výprava působí krapet reprezentativněji, než ve dvojce (přitom pořízeno to bylo téměř za stejný peníz). 50%