Recenze (64)
Karaoke blues (2023)
Připomínalo mi to Bressonův "Deník venkovského faráře" a nebo "Bandu pro sebe" od Godarda.
Chiméra (2023)
Lo vedi, Federico!? (A všimli jste si Lazzara v kapele? Nádhera)
Dokonalé dny (2023)
Chuť nechat si natisknout na trička a košile "The Tokyo Toilet" a nosit je jako dres. "10 z 10"
Lékořicová Pizza (2021)
Co víc si přát v těchto dnech, než krásný letní film o lásce?! Odvaha a potřeba shodit se, shodit tu vážnost, se kterou se dnes většina staví ke světu, je osvěžující a očišťující. Nádhera vidět Bradley Coopera a Seana Penna v takových rolích, v případě Penna navíc pod režií Toma Waitse. První film, po kterém se mi chtělo prostě vyběhnout na ulici a běžet, a běžet.. :-) Dlouho jsem se u filmu tak radostně nenasmál. Navíc, stejně jako v případě Inherent Vice, je i tahle pizza zapečena skvělým soundtrackem. Došel benzín - je konec světa - Life on Mars!
Sekerka - Lovers Rock (2020) (epizoda)
McQueenova pocta Láskám jedné plavovlásky? Proč ne. :-)
První kráva (2019)
Mléko na sušenky, a Strom na dřeváky.
Mauritánec: Deník z Guantánama (2021)
Jako jo, první hodina je dost nudná a ještě k tomu si říkáte, proč je to tak blbě natočený. Ale druhá hodina - to je prostě nádhera. To je jak báseň. Nejkrásnější na tom je, jak je z toho nad slunce jasné, že Bush a Obama a jejich administrativy jsou zločinci. Prostě zločinci, nic víc, tak je to jednoduché. Jo a díky, Macdonalde, za toho dvouvteřinového Bidena tam, to mě opravdu "rozesmálo" - velmi odvážné gesto svým způsobem. A to nás diváky režisér ještě poněkud šetří, a to především v inscenaci krutého výslechu, neboť realita (stačí si vygooglit skutečné fotky) byla v Guantánamu mnohem, ale mnohem horší. A tak nakonec to jediné, co z celého filmu kazí dojem, je, že tenhle Obama (a Bush) si pořád bez obav pobíhá po planetě, jakoby nic, a žurnalisté se zajímají leda tak o to, že mu právě chcípl pes. Kdy už konečně skončí tohle divadlo? Díky!
Žaluji! (2019)
Tak jen doufejme, že tenhle film nebude jednou v budoucnu něčím podobným, jako Renoirova "Velká iluze".
Na prahu války (2019)
Jdi a dívej se, Deník venkovského faráře, Zánik samoty Berhof, Armáda stínů, Ať žije republika, Strom na dřeváky, Démanty noci, A co dále Baltazare, Diktátor, Obchod na korze nebo třeba seriály Bratrstvo neohrožených (pokud si ho správně pamatuji), Svět ve válce a Heimat - u Skrytého života jsem si neustále domýšlel témata, děje a postavy z těchto filmů. A také naopak: imaginárně jsem si přenášel zdejší dvě hlavní postavy i s jejich příběhem do světa těchto filmů. Čím víc jste jich viděli, tím víc se vám to bude líbit. Obohacující zážitek. V neposlední řadě to funguje jako polemika ke Scorseseho Mlčení!
Americký přítel (1977)
Ranní film.