Režie:
Fred WaltonScénář:
Danilo BachKamera:
Charles MinskyHudba:
Charles BernsteinHrají:
Amy Steel, Jay Baker, Pat Barlow, Deborah Foreman, Griffin O'Neal, Ken Olandt, Clayton Rohner, Leah Pinsent, Tom Wilson, Deborah Goodrich, Tom Heaton (více)Obsahy(1)
Skupina vysokoškolských studentů jede slavit svůj poslední školní rok do vzdáleného ostrovního sídla, které zdědila jejich kamarádka Muffy St. John. Zábava, protknutá aprílovými žertíky, je v plném proudu, když se několik studentů ztratí. Zdá se, že kolem řádí brutální vrah. Telefony jsou hluché a cesta pryč není možná dříve, než v pondělí, v očekávaný aprílový den. Jsou ale drastické vraždy skutečné, nebo jde jen o nepodařený aprílový žert? (-bad-mad-wolf-)
(více)Recenze (32)
April Fool's Day je smutným případem promarněného potenciálu. A přitom základní prvky, pro slasher tak přitažlivé, tu byly. Odlehlé archetypální sídlo obklopené hlubokým lesem, krásná blondýnka a černý humor v balení voyeuristického feelingu. Kde se tedy stala chyba? Klíčem nezdaru je absence vraha a gore scén. Snaha udržet napětí pouze na bázi domněnek (kdo je ten neviditelný útočník) a nastiňování postav, které odhalují řetězec událostí, nefunguje. Až v posledních dvaceti minutách se dočkáme určitého napětí a zajímavého rozuzlení, nicméně je to příliš málo, abych jej mohl zařadit alespoň do průměru. Co taky čekat od slasheru s názvem Apríl. ()
U filmů z 80.let jsem zvyklý neřešit nelogičnost děje,ale tohle bylo vážně podivné.Chlápkovi skřípne loď hlavu,oči mu tečou z důlků,jeho kamarádi na to koukají a v další scéně už se v klidu smějí a baví se,jakoby se nechumelilo.A ten závěr jsem bohužel znal dopředu z dokumentu o slasher žánru Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film.Ale i tak jsem se na to rád podíval.Osmdesátky jsou osmdesátky. ()
V pořadí druhý aprílový slasher roku 1986 a možná i celkově. Narozdíl od Masky smrti tohle funguje přesně naopak - nulové napětí, nulové gore, vraždy co nejsou vidět, nuda, ale ve finále přichází tak výborná pointa, že mě posadila na prdel. Díky ní pomíjí pár mých předchozího výtek a dávám o hvězdičku více, než jsem plánoval. Nicméně tu předchozí nudu to nesmaže. ()
Originálny no do značnej miery za vlasy pritiahnutý slasher, ktorého najväčšou slabinou nie je ani tak záverečná pointa ako tradičná chyba žánru vôbec: neschopnosť napísať vierohodné postavy. Tých je tu milión a je ťažké sa medzi nimi orientovať, čo je pri whodunit slashere dosť veľký problém. Pritom úvodná polhodinka je klasicky o hovne plná prázdnych kecov. Keby tie keci trochu smerovali k predstaveniu postáv, hneď by to bolo o poznanie lepšie. ()
Vytřeme hororovým divákům zrak, řekli si zřejmě tvůrci Aprílu. Nakonec si však jen vytřeli prdel s hororem jako takovým. Neskutečně překvapivá pointa totiž spláchne do hajzlu i tak unyle působící slasher a nezbude téměř nic, za co by se tenhle veselý žánrový experiment dal pochválit. Sterilní pásová vyvražďovačka s typicky nezajímavými charaktery nijak nevystrkuje růžky přes hranice své filmové ohrady, těžko tedy může přitáhnout i někoho jiného než právě svou cílovou skupinu "krvežíznivých příznivců", mezi něž se samosebou počítám. A je-li procházka k oné přeúžasné pointě jen nudným couráním neméně nudnou a důvěrně známou krajinou i pro takové jako já, dokážu si představit, že pro neobeznamené by byla hotovým utrpením. Víc než celý "horor" mě lehce pobavilo těch několik aprílových žertíků, které se odehrály před začátkem vybíjené. Byť byly povětšinou dost fousaté, jako inspirace však můžou dobře posloužit. Mí přátelé mě budou jistě milovat, až jim například naříznu nohy židlí. Ha, ha, ha. Dvojka s odřeným vším. ()
Galerie (23)
Photo © Paramount Pictures
Reklama