Reklama

Reklama

Oppenheimer

Trailer 5
USA / Velká Británie, 2023, 180 min

V době, kdy Druhá světová válka ještě vypadala nerozhodně, probíhal na dálku dramatický souboj mezi Spojenými státy a Německem o to, komu se dřív podaří zkonstruovat atomovou bombu a získat nad nepřítelem rozhodující převahu. V Americe se tajný výzkum skrýval pod označením Projekt Manhattan a jedním z jeho klíčových aktérů byl astrofyzik Robert Oppenheimer. Pod obrovským časovým tlakem se s týmem dalších vědců pokoušel sestrojit vynález, který má potenciál zničit celý svět, ale bez jehož včasného dokončení se tentýž svět nepodaří zachránit… (CinemArt)

(více)

Videa (14)

Trailer 5

Recenze (1 315)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Možná byla chyba pouštět si historické životopisné drama o kterém znám všechna důležitá fakta. První polovina filmu tak pro mne byla téměř nesnesitelná otrava. Většina stopáže je totiž založená na zbytečných konverzacích, kdy jedna schůze střídá druhou a pak se ve vzpomínkách ještě presunene na další schůzi, jen abychom slepičími kroky pomalu skládaly mozaiku do jednoho celku. Tím nechci říct, že to je úplně špatný film, ale stačily by klidně dvě hodiny k vykreslení všeho důležitého a finále by bylo mnohem údernější a zajímavější bez všech těch spících lidí okolo. Nejen že to byla jak už jsem naznačil docela nudná záležitost, ale v záplavě jmen, kdy je navíc jednou dotyčný nazýván Bert, pak Robert, následuje jeho titul a nakonec pan Strauss jsem se postupně začínal ztrácet (,,hloupý" uvedený příklad slouží pouze jako očividné vysvětlení problému, zrovna u Strausse, jakožto druhé nejvýraznější postavy snímku problém nenastal), ale hlavně mi dílo nesdělilo nic nového. A to odpustit nemohu, neboť dozvědět se něco nového je přeci tím hlavním důvodem, proč se obtěžovat s dokumenty a historickými filmy. A pak konečně, se to na finálních 30 minut pořádně rozjede a závěr je asi jediný důvod, proč dávám 3 hvězdy. Až mne zamrzelo, že tvůrci nenasadili podobné tempo hned od začátku. Jak už jsem zde někde četl, měl to být radši seriál a dopadlo by to líp. PS: Při sledování jsem se asi nejvíce bavil demaskováním všech těch známých starců jako byl Robert Downey Jr. a další. Jen mne překvapuje, že nikde nebyl Christian Bale. Zklamání roku. 55% ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak i přes své předchozí předsevzetí jsem se nakonec i letos vypravil do Boskovic i když tentokrát zcela inkognito. Můj cíl pravda nebyl tenhle film to byla spíše symbolická překážka kterou je třeba překonat před tím co mě opravdu zajímá (sorry mnou nepochopený mistře Nolane) no a po pravdě první půlhodinu to pro mě byl takřka neřešitelný úkol. Film skáče z jedné časové a dějové linie do druhé a ty diváku poraď si. Jo ty jsi tuhle část historie nestudoval? Jo tak to máš smůlu vysvětlovat ti nic nebudu takže prvních třicet minut jsem si říkal na co jsem to proboha zase vlezl, ale aspoň od části kdy už jde o sestrojení atomovky jako takové jsem se v tom začal aspoň trochu chytat a film má svůj pevný cíl za kterým kráčí přičemž ten samotný pokusný výbuch kdy nikdo nevěděl jak to vlastně celé dopadne je určitě vrcholem filmu. Bez toho dovětku už bych se obešel a pravda je, že i ta typicky Nolanovská snaha o wow efekt z celého filmu u mě nefunguje a tenhle režisér svůj styl evidentně nemění a já mu to nežeru. No za svých mladších let bych to odjebal asi jako verbal, ale nějak jsem vyměknul. No co už nadělám.50% ()

Reklama

dO_od 

všechny recenze uživatele

// "Now I am become Death, the destroyer of worlds." Ultimátní Nolan, ultimátní biografický inferno plný štěpení atomů i lidského ducha, především však ultimátní kinozážitek posouvající kinematografii zase o kus dopředu. Nejde to zredukovat do vět, musí se to zažít na vlastní kůži, nejlíp v IMAXu. Čistá desítka, po další projekci ale možná zvednu na 11. (: ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Když se řekne Oppenheimer, tak mě na tom zajímá atomovka a všechno kolem. Bohužel pro mne Christopher Nolan zvolil trochu jiný, pro mě osobně méně atraktivní, směr. Po kolážovitém úvodu přijde zábavná část v Los Alamos jejíž vyvrcholení v podobě testu atomovky by mi stačilo i jako důstojné završení celého filmu. Jenže se jede dál. Další bezmála tři čtvrtě hodiny "soudních" tahanic, které mě absolutně nezajímaly, ale Nolan se nás pomocí koulervoucí hudby snaží přesvědčit, že se děje bůhvíco. To samý jsem naprosto žral v Dunkirku, ale tady mě to teda těžce minulo. Celý ten spor mi byl totálně ukradenej a ty rádoby šokující zvraty mi přišly až nechtěně komické. Možná i kvůli přílišnému počtu postav, kde jsem chvílemi moc nevěděl, kdo je kdo. Obě jeho ženský mi přišly jako krávy a emocionálním scénám s Emily Blunt jsem nevěřil ani za mák. Florence Pugh aspoň ukázala kozy. Ale třeba ten Rami Malek tam byl všehovšudy minutu. Všimnete si ho jen díky tomu, že má divnou držku. Jeho vztah K Oppenheimerovi není vůbec vyjasněn, ale pak se tam najednou zjeví a vytáhne ho z průseru díky velice přesným informacím, který ňák nikdo jinej neví a já teda nevím jak on je ví a kdo on vlastně vůbec je... Suma sumárum mi to nesedlo, přesto se na další Nolanův film budu těšit ať je to, co je to. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Dvě komise, dva ambivalentní narcisové a spousta pnutí, (ne)vyřčeného a dějiny ovlivňujícího. Na Nolana nečekaně emotivní a s emocemi a charaktery pracující. Ve vší komornosti velkolepé, ve vší časohrátkové zběsilosti postav/jmen/událostí v jeden každý moment přehledné. Tři hodiny dialogů zhuštěných do pocitově mnohem kratší stopáže. Hmatatelnost toho všeho, herecké výkony, Göranssonův podkres, střih... Vše je na vůbec nejvyšší cinefilské laťce, ale není to důvod proč to milovat. Tím je, jak to totálně semele, zadře pod kůži, jak se to neškolometsky popasuje s vyrovnáváním se s velkými životními otázkami a především, jak setsakra dobré to je jako film a zážitek. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (69)

  • Krycí jméno pro krabici k převozu 70mm IMAX filmu do Česka bylo „Gadget“ (česky „přístroj“ nebo „udělátko“) a odkazovalo to na přezdívku, kterou měly postavy ve filmu pro testovací bombu. (Leopard105)
  • Oppenheimer je prvým scenárom, ktorý napísal Christopher Nolan v prvej osobe, pretože chcel, aby bol príbeh prenesený z Oppenheimerovej perspektívy a opísal „textúru“ filmu tak, že „ako osobnosť interaguje s historickým a geopolitickým kontextom“ so zámerom urobiť z toho varovný príbeh. (Arsenal83)
  • Nolan sa snažil preskúmať vzťah medzi admirálom Lewisom Straussom, bývalým predsedom komisie pre atómovú energiu počas projektu Manhattan, a Oppenheimerom. Inšpiroval ho vzťah medzi Mozartom a Antoniom Salierim vo filme Amadeus (1984). (Arsenal83)

Související novinky

96. Ceny Akademie - výsledky

96. Ceny Akademie - výsledky

11.03.2024

V noci z neděle na pondělí proběhl v hollywoodském Dolby Theatre v Los Angeles šestadevadesátý ročník slavnostního předávání Cen americké Akademie filmového umění a věd, na němž byla v celkem… (více)

77. ročník cen BAFTA - výsledky

77. ročník cen BAFTA - výsledky

19.02.2024

V neděli 18. února 2024 proběhl v Royal Festival Hall v londýnském Southbank Centre 77. ročník předávání prestižních cen Britské akademie filmových a televizních umění (BAFTA), během nějž byla… (více)

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

29. Critics' Choice Awards - výsledky

29. Critics' Choice Awards - výsledky

14.01.2024

V neděli 14. ledna byly v kalifornské Santa Monice uděleny ceny Critics' Choice Awards tradičně vyzdvihující výjimečné tvůrčí výkony a filmové počiny uplynulého roku. Toto ocenění je zároveň po… (více)

Reklama

Reklama