Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na scénu vstupuje neodolatelný, i když občas smolařský vyznavač ženských půvabů Alfons Karásek, kterého nezapomenutelným způsobem ztvárnil Miloš Kopecký... Když v roce 1967 natočil režisér Zdeněk Podskalský podle scénáře Gustava Oplustila tuto hudební komedii s podtitulem „Aneb, když holky berou, já nevím kterou“, založil malou sérii s ústřední postavou záletného seladona, v níž spojovací a děj posouvající prvek tvoří hudební úryvky známých šlágrů (např. "Tisíc mil", "O nás dvou", "Čau, čau bambína", "Tak prázdná", "Proč se lidi nemaj rádi", "Krajina posedlá tmou" a mnoho dalších). V prvním, ještě černobílém provedení, se Alfons Karásek na nádraží loučí se svou ženou Růženou (J. Adamová), která jede do lázní. Plánuje si eroticky naplněný týden, plný žen a záletů. Na každý den jedna milenka. Jenže už na začátku se složitě vybudovaný itinerář pokazí. Nakonec se sice v jeho bytě ocitne plno krásných žen (mj. J. Dítětová, N. Urbánková, C. Mayerová, K. Slunéčková, P. Filipovská…), bohužel ale včetně jeho vracející se manželky… (Česká televize)

(více)

Recenze (50)

Stanmi 

všechny recenze uživatele

Alfons Karásek (Miloš Kopecký) právě vyprovodil svou ženu do lázní a těší se na týden plný milostných avantýr, záhy však zjišťuje, že to nebude zase tak jednoduché… Sedm žen Alfonse Karáska je prvním dílem kvadrologie hudebních komedií Zdeňka Podskalského a už název tohoto snímku tak trochu prozrazuje, o co tady půjde. Slaměný vdovec Alfons si totiž naplánoval na každý den jednu schůzku a to vždy s jinou ženou, ale plány jsou jedna věc a realita druhá a stejně tak se to má i s tímto snímkem. Námět totiž vypadá velice slibně, ale provedení už trochu pokulhává, protože se mně zdálo, že děj je až příliš často přerušován hudebními čísly, takže už tady nezbývá moc času na všechny ty hlášky, gagy a vtipné situace vůbec, tak jak jsem zvyklý u pokračování tohoto snímku. Jasně pár fórů je opravdu povedených, atmosféra 60. let taky není špatná a Milošovi Kopeckému sedí hlavní role stejně dobře jako Alfonsovi Karáskovi jeho oblek, ale krapet tu chybí výraznější vedlejší postavy (pokud tedy nepočítám oněch sedm, vlastně osm žen), které by oživily děj, tak jako v dalších dílech (třeba podezíravý manžel Vladimír Menšík, nebo bodrý dědeček v podání Vlastimila Brodského). Sedm žen Alfonse Karáska je tak sice slušnou hudební komedií, která rozhodně neurazí, ale tato série dokáže nabídnout i lepší díly. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Marně přemýšlím, jestli se v úvodních titulcích píše o "obraze dnešních mravů" kvůli tehdejší cenzuře, každopádně je mi jasné, že já písničky v Podskalského filmech mám rád ve Světácích, Noci na Karlštejně, přežiju zde - a víc ani ťuk. Tenhle režisérův oblíbený tvar zde ještě udržel pohromadě, má slušné vypointování a také byly vybráni herci, kteří spíš zpívat umějí. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Já mít na týden volno od rodiny, nutkavou potřebu zasunout a deníček plný telefonních čísel nadržených slečen, tak patrně nebudu mít problém skórovat. Známý obšourník Alfons Karásek tohle všechno měl, vše pečlivě naplánoval, ale ke koitu přesto nedošlo. Škoda, ale vtipně naroubované dobové hity do triviálního děje učinily z tohoto snímku celkem roztomilou záležitost. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Taková bláznivá a milá tatrmanina. V životě bych asi ani o tomhle kousku nevěděl, kdyby prostě jen tak neběžela televize a já bych na to náhodou nekoukal. A nebo spíš nebyl líný to přepnout. Skvěle zkombinováno s různými písněmi, no a Miloš Kopecký v tomto samozřejmě plně dominuje svým klasickým šarmem. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Ne vždy musí být na programu dne tzv. "velká" témata. Každá doba zná i umění všedního dne. Hříčky, které chtějí pobavit, pohladit na duši. Úsměv, který léčí a povznáší. A jen tak jakoby náhodou nakoukne za plentu, mimo obývák či salon. Tam, kam se návštěvy nevodí. Do střev nejen bytu, ale i lidských životů. Vedle vtěleného sukničkařícího svůdníka, kterým byl Kopecký i ve svém osobním životě, před námi defiluje celá řada tehdejších českých krasavic. Mezi nimi i ty, které byly symboly krásy a milostnosti své doby - semaforská zpěvačka a příležitostná herečka (oskarové OSTŘE SLEDOVANÉ VLAKY) Naďa Urbánková, postupně stoupající vedle Šlitra, Suchého, Grossmana, Šimka a Brabce k sérii svých zlatých slavíků, a výrazná osobnost tehdejšího karlínského divadla Milena Zahrynowská. Za připomenutí stojí ve své miniroli i Jaroslava Adamová, která vyzrála vedle Jana Wericha v padesátých letech a zařadila se mezi vůbec největší české herečky. Uvolněná morálka nebyla znakem jen tehdejší doby. Dnes by se ovšem velmi divili i svůdníci Kopeckého typu. To vše v rámci všeobjímajícího, vtipného a vděčně bavícího úsměvu. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v Benešove a v Prahe. (dyfur)

Reklama

Reklama