Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh z vězení propuštěného kriminálníka Maxe Demba, jenž se snaží znovu začlenit do společnosti, nalézt si normální práci a být poctivým občanem. Jenže není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Brzy je opět uvězněn a pod vlivem následujících událostí se vrací na cestu zločinu.
Americké kriminální drama bylo natočeno podle novely "No Beast So Fierce" skutečného zločince a vězně Edwarda Bunkera, který se rovněž podílel na scénáři a zahrál si ve filmu epizodní roli. (Vojcl)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Víceméně banální storka natočená zcela zapomenutým režisérem. Opět to potvrzuje mou soukromou teorii o tom, že filmařská atmosféra USA v 70. letech dokázala přetavit guano ve zlato (poprvé mě to napadlo při sledování prvního "Rockyho"). Film nedosahuje kvalit premiantů tohoto trendu - Formana, Scorseseho nebo Hala Ashbyho - ale jak vidno, také "pomalejší" žáci vcelku úspěšně opisovali. Civilně podaný příběh a přirozeně načrtnuté, nebanální postavy, nenásilné vedení herců, klidná, ale nápaditá kamera, vyvážená hudební režie. Kdyby tenhle film vznikl o deset let později, byla by to černá karta Hoffmanovy filmografie. Takhle jde o příjemnou podívanou, která není upocená a přesto hezky odsejpá. Škoda banálního konce, jinak by to bylo za čtyři. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Od Dustina Hoffmana jsem čekal, že bude hrát asi trochu většího sympaťáka. Já mám s filmem problém, že hlavnímu hrdinovi se opravdu nedá fandit, ani s nim mít nějakej soucit, takže ve finále mi to vlastně bylo dost jedno, jak to s nim dopadne. Jinak je to takový tuctový krimi, který v rámci podobnejch filmů ze 70. let celkem snadno zapadne. Vrcholem celýho filmu je asi scéna s vyloupením klenotnictví a následnym útěkem. Kdyby v tom nehrál Dustin Hoffman, tak to možná ani nedokoukám. Slabý 3 hvězdy. ()

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Hovno průměrný. Suverénní koncentrovaný výkon Dustina Hoffmana perfektně obsazeného proti svému typu do role propuštěného kriminálníka. Nevzpomínám si na silnější a upřímnější film na téma "Trestanec po propuštění. Co a jak dál?" Hoffman dokázal vybalancovat jednu nesmírně těžkou věc - mírnost a agresivitu. Trestaneckou ambivalentnost. Ukazuje bývalého trestance jako sympatického člověka, ale když dojde na věc, jde z něj respekt a nechtěli by jste mu vstát v cestě. Když si někdo odpyká svůj trest a chce začít normální život, znamená to, že se zbavil svých násilných sklonů? Nebo je jenom hodně dobře ukrývá? Některé přechody mezi klidem a agresivitou svou intenzitou snesou srovnání se Scorseseho filmy. I vedlejší role jsou přesně obsazené a bez jediného slabého místa. Známé ošlehané tváře, přesně vybrané do rolí bývalých kriminálníků P.S. Scénář napsal Edward Bunker - následující posty z IMDB mluví za vše ----- wrote the novel on which the film is based after spending time in prison for armed robbery --- Has been convicted of numerous crimes since early childhood ---- By 17, Bunker had established himself as the Doogie Howser of the California penal system, parlaying a series of robberies, assaults and the stabbing of a prison guard into a stint in San Quentin (he was the youngest inmate there at the time). ----- He is a close friend of Michael Mann since the two worked on the screenplay adaptation of his first novel, "No Beast So Fierce". Bunker worked on Heat (1995)--as prison technical advisor--with Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore, Kevin Gage and Dennis Haysbert. He taught them how to think, react and walk like ex-prison convicts. Recently, he announced that he and Mann are working closely on a TV series about gang life in prison. -- Zahrál si také pana Modrého v Tarantinových Gaunerech ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman hraje kriminálníka inklinujícícho ke špatným životním volbám. Už to by mohlo jako známka kvality stačit. To co se původně tvářilo jako castingový omyl, se totiž ukázalo jako nejsilnější devíza filmu. V klidných scénách působí Max Demba jako sympatický smolař pronásledovaný životem, v těch drsných jde z něho regulérně strach. Al Pacino by to zahrál taky, ale od něho člověk psychicky labilní postavy čeká. Tady je kontrast větší, a tudíž patřičně působivější. Neprávem opomíjený klenot. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Tak trochu dva muži po americku. Na rozdíl od Francouzů, zde se hlavní postavě obtížněji fandí. Není to totiž bezchybný a vymydlený Alan Delon, ale v podání Dustina Hoffmana skutečný zločinec, u něhož lze pochopit motivace jeho kriminální kariéry, ale stěží se s jeho činy lze ztotožňovat. Nicméně sdělit to, že někomu se nedaří žít ani na svobodě ani v kriminále, přičemž však tato druhá možnost je přece jen přjatelnější, se povedlo dokonale. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Zájem Hoffmana o zfilmování předlohy ho vedl k tomu, že navštívil jejího autora Edwarda Bunkera, toho času opět ve věznici. Díky nadšení známého herce do Bunkerova díla a skvělým kritikám jeho knihy byl Edward Bunker propuštěn výjimečně dříve. (Othello)
  • Michael Mann byl jedním ze tří scénáristů, kteří se zpočátku podíleli na tomto filmu. Původní koncept sepsal s Edwardem Bunkerem během tří měsíců při návštěvách ve věznici San Quentin. Též zpovídal různé jiné vězně. Mannova verze scénáře měla být zrealizována pod režijní taktovkou Dustina Hoffmana. Když ten však od režie filmu odstoupil a na jeho místo se dostavil Ulu Grosbard, byli najati Alvin Sargent a Jeffrey Boam, aby přepsali Mannův scénář. Oba dva, společně s Bunkerem jsou pod scénářem uvedeni v titulcích. Mann nikoli. Edward Bunker se nadále podílel ve filmu jako technický poradce. (Othello)
  • Edward Bunker napsal předlohu k tomuto filmu poté, co se vrátil z vězení, kde seděl za ozbrojenou loupež. (Othello)

Reklama

Reklama