Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

Morien 

všechny recenze uživatele

Tenhle film by mě "vyděsil" už sám o sobě, ale jakožto fanynka osobitého stylu režiséra Jeuneta a persona zaujatá dosavadní vetřelčí trilogií jsem byla dohnána až na hranici astmatického záchvatu. Na to, co se tady děje s důstojnicí Ripleyovou, se docela trefně hodí můj oblíbený výraz prznění. Z velmi, velmi unavené houževnaté ženy se stane jakési všemocné monstrum v sexy oblečku a ona s tím nemůže vůbec nic dělat. Tomu se říká opravdová beznaděj, ale v nedospělém vzeření filmu to všechno tak nějak zaniká. Spousta mých oblíbených herců se na obraze jen tak mihne, aby vzápětí zemřela, a mně to není líto, stejně jako mi není líto ani vetřelců, ani lidské bojůvky posledního odporu. Film ve mně dokázal vyvolat jen zhnusení. Jsem trochu zaujatá, protože nebýt to "pokračování" předchozích dílů, tak si takové bezduché střílečky ani nevšimnu, ale takhle jsem explicitně nespokojená. - Ovšem v tom, jak je to zvrácené, to nejlíp vystihuje svoji dobu. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Koho musím pretiahnuť, aby som sa dostal na Zem?“ V roku 1998 (kedy na Slovensku išla štvorka do kín) som mal 16 a bol som obrovský fanúšik jednotky aj dvojky. Trojka ma síce sklamala, ale napriek tomu som na štvorku vyrazil s nadšením do kina. Viacero vecí treba uznať. Exot Jeunet filmu dodal značne špecifickú "európsku" atmošku, Whedonov scenár obsahuje množstvo originálnych vecí (už spôsob, akým sa vrátila na scénu Ripley + desivá scéna s jej klonmi, perfektný je i nápad ohľadom autonov t.j. robotmi, ktorých vyrobili roboti). Akcie je veľa a miestami je obdivuhodná (myslím, že zatopenú kuchyňu môžeme pokladať za predčasný vrchol celého filmu). Rozhodne treba oceniť aj mimoriadne pestrú galériu postáv, čo je značné zlepšenie v porovnaní s trojkou (mojimi miláčikmi sa stali Perlman, Wincott a Dourdan). V prvej polovici Jeunet ponúka výbornú, tiesnivú atmosféru a po vizuálnej stránke je to lahôdka - obrovská vojenská loď Auriga je niečo úplne iné, než Nostromo a Sulaco. Napriek tomu na mňa v kine čakalo sklamanie, pretože k hore spomenutým kladom treba postaviť tiež absurdne nevydarené finále, Whedonov miestami až príliš z reťaze odtrhnutý a parodický scenár (dychová skúška, Otec), viacero megaotravných postáv a čudných hereckých výkonov (J.E. Freeman, Winona Ryder, Dan Hedaya), z Votrelcov už nejde strach, síce dobre vyzerajú, ale tentokrát sú skôr štatistami. Akcia je väčšinou super, ale práveže sa do ničoho, čo sa volá Votrelec, nehodí. Vinou toho sa štvorka bohužiaľ zaradila do série konkurenčných, vysokorozpočtových hitov roka 1997, ktoré boli očakávané a nakoniec sklamali (Jurský park 2, Nebezpečná rýchlosť 2). Z legendárnych alienov sa v tomto filme stali tupé, tajomstva zbavené, trikové zvieratá, slúžiace iba ako výplň akčných scén. Posledná polhodina je potom vyložene mizerná. Kino Považan NMnV 1998 ()

Reklama

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

V tomto dalším pokračování kultovního Vetřelce, mě pokaždé potěší především výborná Sigourney Weaver, pohledná Winona Ryder či hláškující Ron Perlman. Ze série se však bohužel vytratila tíživá atmosféra, kterou se pyšnily první tři díly, což považuji za největší mínus. Naopak stvůra, jenž se objeví v závěru, mi (narozdíl od některých uživatelů) rozhodně k smíchu nepřijde. Komu ano, měl by asi vyhledat odbornou pomoc. Je to kvalitní film, který je díky další změně na pozici režiséra, pojatý opět trochu odlišně. P.S. V rozšířené DVD verzi je unikátní závěrečná scéna s pohledem na zničenou Paříž a zbořenou Eiffelovu věž, která film povyšuje o třídu výš a dodává mu mrazivý motiv. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Poslední díl Vetřelčí série, která je jedinečným počinem na poli kinematografie. Nemusíte milovat Sigourney Weawer, ale ve 4řech dílech o vetřelcích se na režisérském křesle vystřídali velikáni. Každý si téma "něčeho zlého ve vesmíru" vyložil po svém a jediné co je spojuje je právě hlavní postava a mistrovské monstrum H. R. Gigera. Každý si najde v tetralogii svůj oblíbený film, který přesně vystihuje jeho pohled na stejné téma. Ať je to Ridley Scott, James Cameron, Fincher nebo právě J-P Jeunet. Poslední jmenovaný přináší do série asi nejméně, protože bohužel nevyužívá naplno své fantazie jak u něj nebývá zvykem. Pravděpodobně studio nechtělo fantastický snímek, který by trochu "zabíjel" původní hororově- akční záměr ságy. Je to škoda, že skvělému francouzi někdo asi šeptal, co jak má dělat, aby film byl "made in Hollywood". Dostáváme tak spíše film, který usnul na půl cesty do nebe. Velká škoda. V poddání francouzského vizuálního mága jsme se mohli dočkat neskutečných okamžiků. Tak snad jindy.... ()

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Pořádné šlápnutí vedle. Sympatických charakterů 0.0, banda lumpů se náhle mění ve spasitele, předobrou androidku Winonu Ryder bych asi odstřelil sám (proč nepředvedla svůj trik s pingpongáčema?). Pár nápadů scénárista měl, bohužel během pořádného nočního tahu, a než se probral z kocoviny, už se mu z hlavy vykouřilo, co chtěl vlastně napsat. Návaznost na trojku úsměvná (jen když to sype, že?), dějová linie vyloženě debilní, stejně tak chování všech postav, akce vesměs trapná, strašně přehnaná (někdo to tu hezky vystihl slovem "exhibicionistická") a bez napětí, vizuálně hnusné a "oslizlé", celé tak nějak úchylné, tuna rádoby kůl hlášek (Ripley co "musí někoho ošukat aby se dostala ven" mi způsobila menší závar šedé kůry mozkové), no a ten konec radši komentovat nebudu. Jedna za podvodní sekvenci. Jinak je zajímavé jak o 11 let starší Cameronovi Alieni vypadají po všech stránkách neskonale lépe. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Posádka vesmírných pirátů, operujících na hraně zákona nebo zcela mimo něj, se později objevila coby hlavní motiv seriálu Firefly (od r. 2002), který vytvořil právě scenárista tohoto filmu Joss Whedon. (MCZ)
  • Součástí kostýmů hlavních postav je i obuv španělské značky New Rock, která vyrábí boty pro metalisty, motorkáře či gothiky. (ČSFD)
  • Na motivy filmu vznikl román, který se ovšem od snímku značně liší. Rozdíly (část 3.):
    - Krátce poté, co kříženec zabije královnu, vybuchne z mrtvoly dr. Gedimana chestburster.
    - Ripley 8 sdílí psychické spojení také s křížencem a téměř se rozhodne s ním zůstat, než vzpomínky na její dceru (a Newt) způsobí, že se jednou provždy zbaví svých xenomorfních impulzů a uteče.
    - Když prchá, nervózně hučí "You Are My Lucky Star" - tutéž píseň, kterou si postava mumlala v závěru prvního filmu.
    - Dvě třetiny Země jsou uzavřeny do obří obíhající vesmírné stanice, tvořící částečný plášť kolem planety.
    - O samotné Zemi se říká, že je z velké části neobývaná.
    - Místo do Afriky narazí Auriga do australského vnitrozemí. Jakmile jsou přeživší na palubě Betty, Distephano zvažuje trvalé připojení k posádce lodi.
    - Kříženec jí Distephanův mozek (jako Gedimanův) místo toho, aby mu roztrhl hlavu, jako ve filmu. Poté se podívá na Call a usměje se.
    - Těsně předtím, než je kříženec zabit, se jeho měkký lidský jazyk při pohledu na Ripley 8 promění v xenomorfní vnitřní čelist.
    - Stejně jako v případě mentálního propojení s královnou, i při vysávání křížence do vesmíru Ripley 8 křičí bolestí spolu s ním, dokonce začne i krvácet z uší.
    - Román končí stejně jako kinoverze filmu (tedy nikoli jako jeho rozšířená edice), s Betty stále na oběžné dráze nad Zemí a s Ripley 8 a Call shlížejícími na povrch planety z okna. (Jan.Kanak)

Reklama

Reklama