Reklama

Reklama

Právo podle Lidie Poët

(seriál)
  • Itálie Lidia Poët (více)
Itálie, 2023, 4 h 12 min (Minutáž: 40–52 min)

Hrají:

Matilda De Angelis, Sara Lazzaro, Mia McGovern Zaini, Dario Aita, Nicolo Pasetti, Eduardo Scarpetta, Pier Luigi Pasino, Sinéad Thornhill (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Lidia Poët vyšetřuje vraždy a pere se za to, aby směla pracovat jako advokátka. Napínavé dobové drama podle skutečného příběhu první italské právničky. (Netflix)

Recenze (26)

Thalin 

všechny recenze uživatele

Kostýmy i výprava vypadají dobře, hlavní představitelka je vážně krásná a bojovná, ale něco tomu prostě chybí. Navíc, snad v každém dobovém dramatu od Netflixu cítím jakýsi závan moderna, třeba i jen v hovorech a způsobu komunikace mezi postavami, který mi to nějak kazí a ruší. Nepomáhá tomu ani moderní hudba, která se tam prostě nehodila. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Feministická záležitost, která ale na první dobrou nabízí víc, než jen upozornění, že v devatenáctém století na severu Itálie obhospodařovala svoji živnost první italská právnička. Jenže po pár dílech zjistíte, že s hlavní představitelkou nic moc není a celé je to takové bídně běžné. Nejhezčí je na seriálu to prostředí, ale popravdě je to dost málo na to, aby to víc zaujalo. ()

Reklama

Scaevola 

všechny recenze uživatele

Na to, že má jít o feministické ladění, je hlavní hrdinka poměrně často nahá; na to, že má jít o detektivku, se poměrně často řeší vztahy zcela nesouvisející s pátráním. Nicméně v obecné rovině mne potěšilo, že se dobovou Itálií prohání pouze etničtí Italové... Ale teď vážně. Jednoduše úderné epizody přinášejí přiměřené napětí a skýtají možnost pasivně odpočívat, což v poslední době oceňuji, takže jako typicky televizní pokus o historickou detektivku se sympatickou hrdinou v mých očích seriál uspěl. ()

Stillborn83 

všechny recenze uživatele

Od minisérie The Undoing mám slabosť na Matildu de Angelis, takže tento seriál som si pozrel len vďaka nej. A Matilda veruže nesklamala. Takisto ani parádne kostýmy, scény starého Turína a do istej miery aj hudba (až na tú modernú, ktorá sa tam vôbec nehodila). Horšie na tom je už scenár, jednotlivé prípady sú dosť povrchné, ľahko čitateľné a akoby nedotiahnuté. Neviem kto písal dialógy, ale práve hlavná postava Lidie sa vyjadruje, akoby bolo 21. storočie (chápem, že to bol zámer), no oproti ostatným je to veľmi bijúce do očí. V každej časti je zdôraznené aspoň raz, za čo mali v tej dobe ženy. Predpokladám, že jednotlivé prípady sú vymyslené a seriál je akurát inšpirovaný faktami – zamietnutie advokátskej činnosti a v závere aj potvrdenie tohto rozhodnutia Najvyšším súdom. A taktiež, že vykonávala advokátsku prácu a keď nemohol byť pri súde jej brat, vyhľadala mužských kolegov, ktorí zastupovali jej klientov na súde. Mimochodom, oficiálne bola zapísaná do zoznamu advokátov a uznaná ako právnička až v roku 1920, keď mala 65 rokov. Dožila sa 93 rokov. Ktovie ako na tom v skutočnosti bola Lidia s mužmi, ale počas svojho života sa nikdy nevydala. Takéto info som čakal na konci poslednej časti, ale skončilo to tak, že zrejme môžeme očakávať druhú sériu. Celkovo ide o príjemnú oddychovku po ťažkom dni, kde ani netreba veľa rozmýšľať. Ale čakal som trocha viac. ()

Ben Nevis 

všechny recenze uživatele

Lidé jako Lidia otevírali Overtonovo okno v patriarchální společnosti a za to jim dík. Ale jinak je hlavní hrdinka otravná a nerespektující soukromí. Ve vyšetřování má víc štěstí než detektivního umu. Třeba působení jedu se dá oddálit jedním způsobem, tak to tak muselo být. Nebudeme pátrat po dalších možnostech a jak to mohlo být provedeno, jinak nám nebude sedět scénář. ()

Galerie (109)

Reklama

Reklama