Obsahy(1)
Malý chlapec Tony si hraje se svým otcem, když se najednou obloha zatáhne a objeví se bílé světlo, které otce pohltí. Příběh pokračuje po třech letech, když podivná věc spadne z nebe a začne zabíjet. Ovšem tato věc brzy umírá, ale ještě předtím stačí znásilnit jednu ženu. V ženě začíná růst něco záhadného a když porodí, tak všichni s hrůzou zjišťují, že je to Tonyho otec. Přiletěl zpátky, aby zde připravil planetu pro vesmírné zabijáky? (Chupacabre)
(více)Recenze (54)
Hlavní cena na 13.mezinárodním festivalu fantastických a vědeckofantastických filmů v Paříži! Režisér natočil dvě různá zakončení - pro kino a pro video, zřejmě z cenzurních důvodů. Celý film je poněkud psychedelický, místy surrealistický. Maskéři se vskutku vyřádili, byť ústřední kreatura příliš nápaditá není. Pavučinové kokony připomenou Invazi zlodějů těl (1978), oplodnění oběti Vetřelce. Ke zrození dospělého muže však dojde klasickým porodem ( ve své době jedna z nejdiskutovanějších scén). V Xtro2, které nemá s jedničkou nic společného, se vetřelec už zrodí přesně podle Vetřelce - z explodujícího hrudního koše. Počáteční atmosféra filmu je napínavá, po pomalejší střední části se příběh přehoupne do krvavého finále. Hudba na elektronické varhany mi příliš nesedla, v tehdejších italských filmech byla daleko nápaditější. Naštěstí v momentech napětí se ozývaly spíše jen zvuky . Některé scény jsou vyloženě hnusné, filmaři si libovali v různých zpodobněních násilí. Vše spěje k neodvratně tragickému konci. ()
CITÁT - Taťka se vrátí, miluje nás............ Film má zajímavý nápad, ale jeho zpracování je hrozné a divné. Málo dramatizace a možná až moc zbytečné krve. Podivná jednotónová hudba tomu taky moc nepřidá a tahá za uši. Táta se vrátí a samotná invaze může začít. CITÁT - Uvidíme víc, až se setmí............ Ty oživlé hračky mě deptají a nějak zvlášť se mi do příběhu nehodí. A abych řekl pravdu, lehce jsem se v příběhu ztrácel.Konec byl povedený a mimozemšťan byl opravdu hnusný. ()
Zo začiatku tak pekne... a potom sa to posralo. Celý film sa venovať tomu, čo prvú polhodinu, mohol to byť prefektný sci-fi horor. Najprv mi Xtro dokonca pripomínalo Cronenbergové Brood, alebo Zulawského Possesion; všetko to cucanie žíl, jedenie hadích vajec, pôrod a podobne. Tak načo tie hračky, preboha? Ps: Maryam d'Abo by bola dostatočne luxusná aj do áčkového sci-fička. Škoda tej chvíľky, čo bola na plátne. ()
Pri tej scéne rodiaceho sa dospelého človeka ma samozrejme napadla scénka z Ace Ventura 2. Veľmi komorný snímok s atmosférou dobrou len na začiatku kde hrá space music a to stretnutie mimozemšťana na ceste v noci nemalo chybu ale potom už len nuda až do konca. Vďaka tomu že to je vlastne anglický film sa mi zdalo že je zo 73ho nie z 83. ()
Prvá polhodina filmu bol vcelku mimoriadna a šokujúca, obsahovala výrazné klady hororov z 80. rokov. Úspešne sa podarilo vybudovať hrôzostrašnú atmosféru a vydesiť príchodom odporných mimozemských bytostí. Masky aj efekty pôsobili presvedčilo. Stupeň ohrozenia bol maximálny a napätie gradovalo až do ohavnej scény krvavého pôrodu dospelého muža, ktorej iba máločo (nielen v tej dobe) môže konkurovať. Xtro naviac ponúklo štedrú porciu erotiky v odvážnych detailoch. Po polhodinke nastal nečakaný zlom a zvyšok filmu bol len recykláciou a opakovaním už zobrazeného. Akoby si tvorcovia filmu vystrielali všetky náboje už na začiatku a došiel im dych. ()
Galerie (14)
Photo © Amalgamated Film Enterprises
Zajímavosti (9)
- Vďaka niekoľkým ostrejším scénam bol film v Británii umiestnený na takzvané "videonasties" VHS. (Jello Biafra)
- Režisér filmu Harry Bromley Davenport v rozhovore priznal, že bizarná atmosféra filmu bola absolútne neúmyselná a hudbu pri záverečných titulkoch popísal ako "jačiace syntetizátory". (Jello Biafra)
- Pracovný názov filmu bol Judas goat. (Jello Biafra)
Reklama