Reklama

Reklama

Chaplin se vrací z flámu

  • USA One A.M. (více)

Muž z lepšej spoločnosti Charlie sa vracia domov z flámu v povznesenej nálade a zdá sa, že všetky predmety, ktoré ho obklopujú, sa spojili, aby mu zabránili v ceste do postele, po ktorej túži zo všetkého najviac.  Charlie tak bojuje s dverami taxíku, kľúčom od bytu, ktorý sa vzpiera trafiť do zámku a zariadením domu od vypchatých zvierat až po skladaciu posteľ, v ohňostroji zo života dokonale odpozorovaných gagov. (STV)

(více)

Recenze (37)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Možná, že se v tom někdo pozná. :) One A.M. je jedna z těch grotesek, které utkví divákovi v paměti, protože Charlie tu ztvárnil netradičně osobu z lepší společnosti a krom malé roličky taxikáře tu hraje pouze on. A vystačí si. V podroušeném stavu se Chaplinovi stávají nepřítelem dveře taxíku, ale také celý jeho dům. Scény se schody byly sice až moc rozvláčné, avšak pád z nich poprvé a podruhé pobaví. Srandovní je, že opilci se nedaří dostat se do horního patra tou nejjednodušší cestou, kdežto tou nejkostrbatější ano. Vycpaná zvířata a bicí hodiny pobavily, stejně jako Charlieho skládací postel. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Playboy Chaplin dorazí po další hříšné noci ke svému domu, kde mu začínají starosti opilce - jak obelstít taxametr, jak se bez klíčů dostat domů a hlavně jak se dostat do postele. Charlie zcela kraluje - bojuje s akváriem, s kyvadlovými hodinami (hodně dobrý fórek) a především se skládací postelí, která ne a ne se rozložit. ()

Reklama

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Charlie se malinkato opil a snaží se dostat do postele. Ale jak už to v životě bývá, známe to všichni, není to ža tak jednoduché. Jedna z Chapinových nejlepších grotesek. Zajímavost: První film, ve kterém Chaplin zářil zcela sám. Nepočítáme - li epizodní roli Alberta Austina jako taxikáře. ()

nascendi

všechny recenze uživatele

Veľmi dobre vystavaný príbeh. Väčšina z nás to pozná, ako sa po búrlivej noci všetky predmety proti nám vzbúria. Chaplinove boje s taxametrom, vypchanými zvieratami, otáčavým stolom, kobercami, hodinami a najmä so sklápacou posteľou nie sú výsledkom práce gagmana, ale dokonalo odpozorované zo života. Je to určite jedna z najlepších Chaplinových grotesiek, pri sledovaní ktorej som mal kedysi problém udržať sa od smiechu na sedadle v kine. A dnes? Dnes som mal problém aspoň raz sa schuti zasmiať, napriek tomu, že groteska sa nezmenila. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Upraveno v říjnu 2019. Jedna hodina po půlnoci je dokonalou souhrou akrobaticky valivých pohybů. Charlie Chaplin se zcela dobrovolně a vlastní vůlí stal flagelantem a sebemrskačská cesta opilce se stává jeho soukromou odyseou, byť na něj místo Pénelopy čeká jen vidina posilňujícího spánku. Fyzicky bolestivá akrobacie je pilířem zběsilé zábavy cirkusového klauna a zlomyslnost nemá organický původ, je v každé spáře energetického vlnění. Jedna hodina po půlnoci aneb Chaplin se vrací z flámu je kreací radosti a životní touhy klauniády. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • První film, ve kterém Chaplin zářil zcela sám. Nepočítáme - li epizodní roli Alberta Austina jako taxikáře. (Kulmon)

Reklama

Reklama