VOD (4)
Obsahy(1)
Dokonalý muž Julius Benedict je výsledkem úspěšného genetického experimentu. Teprve při oslavě svých pětatřicetin se dozví, že má bratra-dvojče, který nebyl v plánu. Okamžitě se vydá na cestu a zanedlouho ho najde. Jenže ve vězení. Z Vincenta, který vyrůstal v sirotčinci, je totiž vitální podvodníček, který je neustále na štíru se zákonem. V poslední době se mu příliš nedaří, sedí za mřížemi, protože dluží za téměř dvě stovky nezaplacených pokut. Venku by mu ale bylo ještě hůř, protože tam na něj čekají bratři Kleinovi, kterým dluží dvacet tisíc. Ačkoli Vincent Juliovi příliš nevěří, nechá se přesvědčit, aby se společně vydali hledat matku, která nezemřela při porodu, jak Juliovi celý život tvrdili. V patách však mají zabijáka Webstera, protože cestují kradeným cadillacem, ukrývajícím kontraband za pět miliónů dolarů, které měl inkasovat po doručení právě on. A protože Webster nemá zábrany a každého svědka, který by ho mohl prozradit, pro jistotu zabije, začne jít brzy do tuhého. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (286)
Průměrná komedie s Arniem a DeVitem o hledání dvojčete. Že jsou si většinou dvojčata velmi podobná, tak oni dva vůbec. Fim je z doby, kdy si Arnold odskočil do komediálního žánru, aby se pak vrátil ve velkém stylu v T2. Potěšila velmi mladá a pěkná Kelly Preston. :) // Po třetím shlédnutí zvyšuji hodnocení na 4*. Zaujal mi nostalgický nádech filmu a několik dobrých fórů. Dvojčata jsou asi nejlepší Arnoldovou komedií, na kterou ještě navázaly Kindergarten cop a Last Action Hero. V porovnání se Slyovými komediemi vyhrávají Dvojčata na plné čáře. 4* ()
Dvojčata Julius a Vincent jsou si tak podobná, že je od sebe s obtížemi rozezná jen jejich matka. Přepečlivý pozorovatel si sice může všimnout, že je mezi nimi asi metrový rozdíl ve výšce, jemně se liší hustota vlasového porostu, ale obvod bicepsu jednoho se bezpečně shoduje s obvodem hrudníku druhého, takže je vlastně všechno v pořádku. Kdybych vlastnil dobrý vkus, tak bych se patrně styděl za to, že mne tato hovadina baví i po letech, ale jako standardní kulturní barbar se k tomu mohu v poklidu přiznat. ()
Ivan Reitman vie, ako natočiť vtipnú komédiu a DVOJIČKY toto pomenovanie naozaj napĺňajú a to hlavne vďaka Danny DeVitovi a samozrejme Arnoldovi. Ten je vo svojej postave Júliusa skutočne vtipný a pri počúvaní Arnolda v originálnom znení to platí dvojnásobne. Vždy keď počujem jeho kúzelný prízvuk v starších filmoch, sa s chuti zasmejem alebo skôr zaplačem od smiechu, ale myslím to samozrejme v dobrom. Arnie je skrátka iba jeden. ()
Zplození jsou ze šesti otců a jedné matky. Na základě genetického experimentu. Jeden je dobrosrdečný a milý, ač lehce nepraktický chlapík, který vyrostl na exotickém ostrově. Má rád poezii, biologii, šachy i návštěvy muzeí. A je to kus chlapa. Druhý je zakrslá pouliční krysa, sobecký „vejškrabek“, který z experimentu neměl vůbec vzniknout. Už během dospívání obtěžoval jeptišky, brzy ze sirotčince pláchl na ulici, kde přežíval, kradl a lhal, a doufal, že jednou nebude nikomu dlužit a usměje se na něho kus pořádného štěstí. Tihle dva jsou bratři, z jejichž totální rozdílnosti (vzhledové i charakterové) úspěšný tvůrce Ivan Reitman tehdy těžil. A diváci na to slyšeli (rozpočet 15 milionů, tržby přes 215 milionů). Dnes je výsledek pochopitelně spíš otázkou nostalgie a faktu, jak moc přistoupíme na to, že se Arnold snaží být vtipný. Místy mu to vychází, jindy (třeba ztráta panictví) je lehce trapný. Naopak Danny DeVito je ve svém, užvaněný a jedovatý zmetek, který v pravou chvíli sepne své lepší já. Holt jak to mají Američané rádi. Právě scény, ve kterých se rozehrávají cituplné otázky a přicházejí naivní odpovědi, jsou ty, které je radno přetrpět. Jinak nemám důvod pochybovat, že to před těmi sedmadvaceti lety docela fungovalo. Kelly Preston k nakousnutí!! ()
Výchovný účinek této lehké komedie je o to působivější, o co je průkaznější názorná, ba přímo viditelná převaha dobra nad zlem – ideální dobré dvojče (Schwarzenegger) je zřetelně větší než nedokonalé špatně konající dvojče (DeVitto), aby divák neměl žádné pochyby o tom, že se dobro vyplatí a vše překoná. Výrok na konci filmu zas dokládá, že v dobru jsou lidé vždy a všude stejní, kdežto ve zlu jsou zlí každý po svém, což vyplývá z toho, že je dobro vždy (sebe)omezení a (sebe)regulace, která snižuje počet možnosti na určité množství, kdežto zlo spočívá v překročení, v popření, v narušení všech možných hranic všemi možnými způsoby, na které se dá přijít. Proto je dobro konzervativní a vymezené, kdežto zlo je omezené pouze fantazií. To znamená, že je zlo kreativnější než dobro. Proto, jak dokládá Genesis v příběhu o jablku poznání, jsou ženy kreativnější a odvážnější než muži, kteří jsou od přírody líní a bez fantazie. Byla to právě Eva, jež první zatoužila po poznání díky své bohaté představivosti a vrozené zvědavosti, a jsou to právě ženy, kdo probouzí v mužích touhu, která je podněcuje k aktivitě a tímtéž i k tvůrčí činnosti, jejímž cílem je přilákat a okouzlit nejlepší dostupné a ještě lépe nedostupné ženy. Důkaz podobné tvořivosti mužů poskytuje jakýkoliv film natočený režisérem mužem včetně tohoto snímku. ___ Tento komentář navazuje na komentáře Shadwella k filmům Chceš mě, chci tě ( http://www.csfd.cz/film/237278-chces-me-chci-te/ ) a Bitch Slap ( http://www.csfd.cz/film/244312-bitch-slap/ ). ()
Galerie (62)
Zajímavosti (30)
- Když Julius (Arnold Schwarzenegger) navštíví Vincenta (Danny DeVito) ve vězení, Vincent ho osloví "Mr. Universe," což je kulturistický titul, který Schwarzenegger obdržel pětkrát. (HappySmile)
- V poděkování v závěrečných titulcích je uveden Sylvester Stallone. (Rominator)
- V jednej scéne na ulici sa Julius (Arnold Schwarzenegger) pozerá na plagát k filmu Rambo III (1988), kde je zobrazený Sylvester Stallone. Scénka naráža na nadnesené porovnanie svalov obidvoch hercov. (fefee)
Reklama