Reklama

Reklama

Kmotr III

  • USA The Godfather: Part III (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo... Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (751)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale třetí Kmotr na mě zapůsobil jako zbytečně natahovaná telenovela křížená s Dallasem, která obsahovala hodinu a půl dlouhé intro, pak jakousi podivnou mezihru a půlhodinové (byť slastné) finále, které ovšem i přes svou šťavnatost nedokáže zahnat všechny otazníky, co mi lítají nad hlavou. Uvidíme příště... ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

(1979 - 1997) Třetí část Kmotra ode mě dostane slušné 4*. Ne, že bych se chtěl opakovat po ostatních, ale tohle pokračování je opravdu slabší než předešlá dvě. Al Pacino je tu však opět skvělý, hraje neskutečně přirozeně a působí ještě více nevyzpytatelně než v jedničce a dvojce. Postrádal jsem tu Toma Hagena. Efektní byly flashbacky, popř. odkazy v podobě fotografií na stolku. Jatka, která se tu konala jsou však kvalitou srovnatelná s těmi, která již známe. Kmotr III je velmi povedené a důstojné zakončení série. Škoda, že ne všechny trilogie mají takto vyrovnané části. V tom je Coppolův počin unikátní. ()

Reklama

Legas 

všechny recenze uživatele

Omylem (!!!) jsem po prvním filmu viděl místo Kmotra II rovnou trojku. S překvapením jsem zjistil, že mi vzniklá mezera v příběhu vlastně vůbec nevadí. Ba naopak. Kmotr III vypráví další osudy Michaela Corleoneho, který se chce vymanit ze svých mafiánských praktik a obchodů, což se samozřejmě svým způsobem liší od předchozího příběhu, kdy jsme spíš sledovali chod oněch mafiánských akcí (a jejich důsledků). Kmotrovi se tak dostává dalšího (a zajímavého) pohledu na věc. Závěrečná scéna v opeře je brilantní, skvěle uzavírá celou trilogii a úplně poslední záběr filmu (trilogie) je skvělou třešničkou na dortu. Trvá jen pár vteřin a říká vše. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Kmotr III je opravdu hodně podařené vyvrcholení slavné ságy rodiny Corleonů. I když... Je to sice výborný film, avšak dle mého úsudku je z celé trilogie až na třetím místě - ale rozhodně se tam nekrčí, nýbrž kříčí a žádá si pozornost. Stárnoucí Micheal Corleone, překvapivě trýzněn čímsi jako výčitkami, se snaží svou rodinu kormidlovat do legálních vod světového byznysu a současně najít svého nástupce. Mocná rodina opouští svět hazardu, zato se vrhá do zajímavých obchodů s církví, která je zde vykreslena jako silně zkorumpovaná organizace - což nemusí být taková fabulace, jako tomu je u popisu pontifikátu Jana Pavla I... Autoři se sice dopustili menší chybičky, když příběh zasadili do roku 1979, kdy už byl papežem Jan Pavel II., ale to by se dalo odpustit. Důležité je, že jde o skvěle vygradované drama, jež těží z tradice svých dvou předchůdců a je více než důstojným završením celé trilogie. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nejdiskutabilnější díl trilogie by mohl nést podtitul „pokání“. Měl vzniknout? Neměl? Film jako by se lámal do dvou odlišných polovin. Ta první, situovaná do New Yorku, je plná zbrklých střihů, nevhodného humoru a nesympatických nových postav. Ve druhé, sicilské polovině nesympatické tváře zůstávají, ale Coppola se vrací k osvědčené soustředěné režii a budování atmosféry za pomoci dlouhých záběrů a Pacinova charismatu. Tento vnitřní boj mezi moderní režií a snahou o návrat ke kořenům vrcholí nejdelší a nejlepší gradací ze všech Kmotrů. Předposlední scéna, kdy je za pomoci několika flashbacků naposledy zdůrazněn symbol ženy-trpitelky, patří k těm nejlepším z celé trilogie. Všemi (právem) kritizovaná Sofia vystupuje jako snaživá holčička, která se chce mermomocí zavděčit tatínkovi – jenom chuděra neumí vůbec hrát. O něco talentovanější Andy Garcia svou nejasnou hereckou polohou korzuje mezi několika hereckými typy, ale nejblíže má k nevydařené kopii svého filmového otce Sonnyho aka Jamese Caana. Návrat ke kmotrovské tématice po mnohaleté pauze mohl dopadnout hůř, pravdou ovšem zůstává, že Kmotr a Kmotr 2 by klidně mohli existovat bez Kmotra 3. 85% Zajímavé komentáře: Legas, wipeout, pjotr76, MadBigMax ()

Galerie (161)

Zajímavosti (42)

  • Mary Corleone měla původně hrát Julia Roberts, ale protahované natáčení kolidovalo s dalšími projekty stoupající hvězdy, proto se rozhodla odejít. O roli projevila zájem zpěvačka Madonna, ale Coppolovi se pro Mary zdála být příliš stará. (kenny.h)
  • Winona Ryder měla roli Mary Corleone odmítnout kvůli natáčení filmu Střihoruký Edward (1990). Je to však mýtus, v původním obsazení figurovala, ale následně byla "odejita" kvůli kritickému vyčerpání. Sama však natolik stála o spolupráci s Francisem Fordem Coppolou, že mu za půl roku osobně přinesla scénář k televiznímu filmu Dracula: The Untold story, z něhož posléze vznikla celovečerní adaptace Drákula (1992). (kenny.h)

Související novinky

Dočkáme se čtvrtého Kmotra?

Dočkáme se čtvrtého Kmotra?

05.12.2020

Přestože to zní neuvěřitelně, studio Paramount Pictures se podle všeho nebrání pokračování legendární mafiánské trilogie Kmotr. Ano, čtete správně. Zpráva přichází jen pár dní před premiérou nové… (více)

Třetí Kmotr se dočká nové verze

Třetí Kmotr se dočká nové verze

04.09.2020

Studio Paramount se rozhodlo vydat nejen obnovenou, ale také kompletně přestříhanou verzi třetího Kmotra režiséra Francise Forda Coppoly. Cílem je umožnit tvůrcům dosáhnout své původní vize pro závěr… (více)

Reklama

Reklama